Weer wat gedaan en uitgezocht. Ik zit op mijn gemak de verschillen tussen de oude TS motor en de nieuwe te bekijken. Zo heeft de nieuwe een ander motormanagement, andere slag, etc. Net even de Throttle bodies naast elkaar gehouden om er zeker van te zijn of een originele 75 TS body hetzelfde is. Er zijn kleine verschillen. Naast de aansluitingen is het asje anders. Dat van het 164 blok is dikker en heeft een andere tps meter namelijk de 0280122001 van bosch (jeeeeeeh voor alle megasquirters) Ik meen ergens gelezen te hebben dat die van een 75 alleen de stationair stand bekijkt, terwijl die 0280122001 van de 164 de positie meet. Even een plaatje bij het praatje, links is 164 en rechts 75
Weet iemand waarom er altijd koelwater door zo'n gasklephuisje loopt?
Ik heb ook de airbox aangepast zoals hij er nu uitziet met lange hoorntjes is de inhoud 3400 cc. Ik moet officieel 3000 cc hebben dus ik ga nog wat snoepen. Let wel, als de hoorntkes korter worden is het minder. Ik heb de originele 75 inlaat in mijn handen gehad en die lijkt ook erg groot. Ik ga het binnen kort even meten met flessen water.
Auto's... leuk, motorfiets, leuker!