Ok, de linkjes van Dennis en de tips van Remco waren leerzaam met het volgende resultaat. Airbox is nu iets minder dan 3 liter en ziet er nu zo uit.
Die intercooler maak ik me niet zo druk om. Achter de voor bumper zit een gapend gat, ruimte zat dus. Je kan op heel veel plekken van dat siliconen bochten spul kopen, in combinatie met wat alu pijpen moet dat lukken.benieuwd naar eindresultaat, want moet nog een FMIC aansluiten , en zou mooi zijn als dit te combineren valt want hoef dan maar 1 keer pasklaar te maken qua leidingwerk
dus zet mij ook maar op de lijst van evt. afnemers
Ja kan. hoewel de turbo origineel bij de saab met het uitlaat spruitstuk flens gedeelte naar boven zit. Dat wil ik eigenlijk ook doen. Het is nou niet zo'n joekel dat hij niet tussen de kop en de motor steun past. Geen top mount dus. Het compressor gedeelte zit kwa uitgang ook niet slecht maar zal wel ietsjes verdraaid moeten worden. De inlaat daarentegen zit wel vervelend. Aan de schut bord kant dus. Ik wil niet zo'n open luchtfilter in de motor ruimte, zat meer te denken aan de accu weg te halen, een lucht filterhuis van een 1.8 te scoren en die te gebruiken. Accu kan mooi in de achterbak.Normaal gesproken kan je die schelpen wel verdraaien, waardoor je de turbo wel andersom kan monteren.
Je kan eens kijken of dat bij dit type ook lukt!
Gaaf project, mijn eerste auto was een B-kadett, leuke club de opelclub. Zaten ook een hoop C-kadett rijders bij die gekke dingen deden. Ik heb besloten dat ik een AC tig-las apparaat koop, enige probleem, aluminium heb ik nog nooit gelast. RVS wel maar dat is een eitje vergeleken bij alu. Ben wel meer van het tiggen dan van het miggen, op een of andere manier wordt het bij mij met Mig altijd een zootje.hier nog een leuk inlaatspruitstuk in wording...
D-kadett met iets van 700 pk met een toyota 4x4 bak eronder... Het betere hobbywerk zeg maar. Kan niet, kan niet...