KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Project Novanta; het eerste weekend

wo aug 18, 2010 22:17

Okee. Nog beter bezig. :wink:

Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Project Novanta; het eerste weekend

zo aug 22, 2010 02:37

De 90 staat weer goed in de spotlights op Zandvoort, daar kun je op rekenen!
''Drive tastefully''

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Project Novanta; het eerste weekend

di aug 24, 2010 13:08

De 90 staat weer goed in de spotlights op Zandvoort, daar kun je op rekenen!
't zijn ook gewoon geweldige auto's.. gister nog even lekker langs de kust gecruised met de jouwe ;-)
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Project Novanta kleurenfylosofie

wo sep 01, 2010 17:26

Zo vandaag met Sander even op pad geweest met als bedoeling een deurtje te gaan wisselen. Helaas bleken de bouten van de deur dermate vast te zitten dat ik even op zoek mag gaan naar 12 bouten. Verder heb ik vandaag bericht gehad van het Centro documentioblabla. De auto blijkt op 28 mei 1985 (toen ik dus nog geeneens in de maak was)van de band afgerold te zijn en op 31 dec 1986 hier verkocht te zijn ... en er zit een kenteken van 89 op ... hmmm. Maar goed we kunnen de belastingdienst gaan verzoeken om vrijstelling van wegenbelasting.

Ook hebben we vandaag even een rondje industrieterrein Alkmaar gedaan. Gele h4 lampen opgehaald, een nieuw handremkabeltje gescoord en even naar een bekende spuiter van Sander geweest om even te informeren over de prijs. Gaat wat kosten ... maar goed de verzekering betaald ;-). Daar nog even op wachten en dan wordt de 90 weer rechtgetrokken, gladgestreken en gespoten.

O ja de kleur zijn we ook uit (waarschijnlijk) ... daar zometeen meer over.
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice

wo sep 01, 2010 17:43

Hoe cewl is dat! Jur en z'n 90

Afbeelding
''Drive tastefully''

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

wo sep 01, 2010 17:52

Nog even over de kleur...

Het idee om een ondergewaardeerde kleur te gebruiken voor de Novanta begint mij steeds meer aan te spreken ... een kleur die ik al eerder op een auto heb gehad, blu chiaro 945 a.s. . Vond het echt een supermooie kleur toen voor mijn 75 en ik denk dat deze ook zeer mooi zal staan op de 90.

Een sfeerimpressie van de kleur ...

Afbeelding

Afbeelding

dan zou het zoiets op de 90 worden :

Afbeelding

In combi met 16 inch borbet C
8)
Laatst gewijzigd door Jurian op wo sep 01, 2010 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Project Novanta kleurenfylosofie

wo sep 01, 2010 17:53

Hoe cewl is dat! Jur en z'n 90

Afbeelding

COOOOOL ! Thanks man!!

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

do sep 02, 2010 10:24

En nu dus met gele verlichting:

Afbeelding

Hylke
Moderator
Moderator
Contacteer: Website

RE: Project Novanta gele verlichting en spuitidee

do sep 02, 2010 14:53

Moeten ze nog inbranden, is de foto zo beroerd of ligt het aan mij?

:lol:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Project Novanta gele verlichting en spuitidee

do sep 02, 2010 15:57

Kon de foto niet mooier krijgen helaas...

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Project Novanta gele verlichting en spuitidee

vr sep 03, 2010 11:07

Imitatie franse auto, daar hoort ook een franse foto bij he ;)

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice

vr sep 03, 2010 16:04

tof! ik heb ze uiteraard ook op de R5 zitten :wink:
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Project Novanta kleurenfylosofie

zo sep 05, 2010 21:38

Nog even over de kleur...

Het idee om een ondergewaardeerde kleur te gebruiken voor de Novanta begint mij steeds meer aan te spreken ... een kleur die ik al eerder op een auto heb gehad, blu chiaro 945 a.s. . Vond het echt een supermooie kleur toen voor mijn 75 en ik denk dat deze ook zeer mooi zal staan op de 90.

Een sfeerimpressie van de kleur ...

Afbeelding

Afbeelding

dan zou het zoiets op de 90 worden :

Afbeelding

In combi met 16 inch borbet C
8)
Kim zegt: Lijkt me een super goed idee Jur! Je voorbeeld ziet er in ieder geval errug mooi uit:-) Succes!
''Drive tastefully''

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

do sep 23, 2010 23:01

Zo weer een kleine update:

Nadat de 90 voor de zoveelste keer met een platte accu stond hebben Sander en ik gister de spanningsregelaar (andere dynamo komt als het goed is binnenkort deze kant op, maar ja kan de 90 niet missen :wink: ) en de accupolen vervangen. Spanningsregelaar was schuin afgesleten en de accupolen klemden niet lekker om de accu heen. Ook vandaag even een nieuwe frisse accu opgehaald op het werk, de speakertjes vóór vervangen voor een knap setje van JBL en een knappe Alpine radio erin gezet die precies goed kleurt bij de rest van de interieurverlichting.

Afbeelding

Verder gaan we volgende de handremkabel vervangen en hoop ik dat de spulletje van a.r. parts (matjes, bougietjes enzo) binnenkomen én deze...

Afbeelding

Sportpijpie CSC á la originele uitlaat van de QO ... klinkt waarschijnlijk wat beter dan dat leeggefikte resoneerende ding dat er nu onder zit :wink:

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Project Novanta...Sportpijp en handrem + onderdelen gevr

do sep 30, 2010 12:21

Zoooo gister weer productief bezig geweest:

Allereerst ben ik 's morgens begonnen met het interieur is schoon te maken. Het was mooi weer en ik heb het idee dat de 90 al een paar jaar niet meer is schoongemaakt. Toch interessant wat je dan tegenkomt; onderdeeltjes die je al een tijdje zocht, veel tabak en peukresten enzo. Dus maar is goed de stofzuiger erdoorheen gehaald en begonnen met het interieur op te frissen (toch handig als je autopoetser bent). En ook gelijk de vreselijke rubberen matjes vervangen door een stel knappe van AR-parts ... dat lucht op.

(interieurfoto komt eraan).

In de middag ben ik met Sander begonnen om de auto apk klaar te maken. De handrem deed het al een tijdje niet meer en is toch best handig (zeker met het oog op de aankomende apk volgende maand). Gelukkig bleek de kabel niet gebroken te zijn, maar simpelweg losgeschoten. Aangezien de uitlaat toch eraf was, hebben we deze gelijk vastgezet de CSC einddemper en de boel weer gasdicht gemaakt. Het geluid wat er nu uitkomt is weliswaar (nog) wat stiller dan eerst (einddemper was al een tijdje oud), maar het geluid dat er uitkomt kinkt al wat voller en mooier. Ik ben benieuwd hoe het gaat klinken als 'ie straks verder is ingebrand.

Afbeelding

Om ervoor te zorgen dat het pijpje niet op een VAG dieselpijp lijkt, heeft Sander het eindpijpje mooi kaalgehaald. Verder komt er (als de tb-motor bij Sander erin gaat) ook nog een middendempervervanger onder de Novanta. Die past dan toch niet meer onder de auto van hem... tjah de ene zijn brood... :wink:

Verder hebben we nog een poging gedaan om de dynamo te vervangen. Van de vorige eigenaar hadden we begrepen dat hij de Dynamo van een 164 erin had gedaan... helaas was dit dus niet zo. Verder zijn we er ook achter gekomen dat de tank lekt als je m helemaal vult.

Mocht iemand dus nog een:
- goede tank te koop hebben en
-een dynamo van een 90 (2.5 v6)

Hou ik me warm aanbevolen. We zijn ook nog op zoek naar een raamstijl / raamgeleider voor de rechterachterportier en nog wat interieurdelen.
:wink:

Terug naar “Projecten”