matthijs
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

Re: RE: Ahum..... ik hoorde vandaag dit.

do sep 30, 2010 16:34

WIJ ZIJN RIJK
Jazeker, als je gezond bent ben je heeeeeel rijk.
Verder kun je niet stellen dat iedereen in Nederland rijk is jij misschien met je 52% belastingstarief en leuk dat je dan je studentenverleden niet vergeet, maar als ik dat stelleje op tv zie dan denk ik toch echt ga iets nuttigs doen ipv eigendommen van iemand anders onrechtmatig toeeigenen (vroeger noemden ze dat stelen)
Ik heb nooit gekraakt, maar ik blijf er bij dat de vroegere kraakwet een goed middel is tegen speculatie op onroerend goed.

Ben jij wel eens in India geweest? Iedereen in India zal zeggen dat heel Nederland rijk is.

EDIT, ik zit het regeerakkoord te lezen, de PVV invloeden vallen mee, nou ja, gelukkig maar. Het zure is, ik ga er zelf waarschijnlijk nog op vooruit.
Auto's... leuk, motorfiets, leuker!

matthijs
Full Member
Full Member

RE: Ahum..... ik hoorde vandaag dit.

do sep 30, 2010 16:43

Er komt een uitbreiding van het dynamische systeem van maximumsnelheden.
De maximumsnelheid op autosnelwegen gaat omhoog naar 130 km/u. Ook op andere wegen
wordt de maximumsnelheid herbeoordeeld. Indien nodig voor de luchtkwaliteit,
geluidsbelasting of verkeersveiligheid geldt een lagere maximumsnelheid.
Er komt een uitbreiding van het dynamische systeem van maximumsnelheden.
De maximumsnelheid op autosnelwegen gaat omhoog naar 130 km/u. Ook op andere wegen
wordt de maximumsnelheid herbeoordeeld. Indien nodig voor de luchtkwaliteit,
geluidsbelasting of verkeersveiligheid geldt een lagere maximumsnelheid.
Laatst gewijzigd door matthijs op do sep 30, 2010 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

do sep 30, 2010 16:43

. Iedere moslim beschouwt de regels uit de Koran als heilig,
Je lult, 3 goede vrienden van mij zijn moslim en ik kan je vertellen dat het gelul is wat je zegt. Is het zelfde als hier gaan beweren dat iedere Christen de regels uit bijbel als heilig beschouwen.
De meesten die tegenwoordig opgroeien in een christelijk geloof kennen eigenlijk alleen maar het Nieuwe Testament en zijn doorgaans niet echt bezig met dat geloof. Degenen die wel met de Bijbel onder de arm iedere zondag naar de kerk gaan beschouwen deze wel degelijk als belangrijkere leidraad dan de (grond)wet. Qua instelling verschillen ze allemaal niet zoveel; ik ken bijvoorbeeld ook een voormalige christen die door zijn familie is verstoten vanwege het feit dat hij het geloof heeft verlaten.

Uiteraard is de Bijbel niet heilig voor zogenaamd gelovigen die niet veel verder komen dan Adam en Eva, maar dat spreekt voor zichzelf (voor mij dan).

Petje 75
Advanced Member
Advanced Member

do sep 30, 2010 16:46

Nee ik ben nog nooit in India geweest, zal ik ook nooit komen want landen die zo met mensen/mensenrechten omgaan zal aan mij via het toerisme ook niets verdienen.
En belangrijker zo'n reis kan ik niet betalen, geeft niet weekendje Antwerpen is voor mij ook goed genoeg en ik kan mijn zakelijke centen op het moment veel beter gebruiken :wink:

Erwinn
Advanced Member
Advanced Member

do sep 30, 2010 16:51

WIJ ZIJN RIJK
Jazeker, als je gezond bent ben je heeeeeel rijk.
Verder kun je niet stellen dat iedereen in Nederland rijk is jij misschien met je 52% belastingstarief en leuk dat je dan je studentenverleden niet vergeet, maar als ik dat stelleje op tv zie dan denk ik toch echt ga iets nuttigs doen ipv eigendommen van iemand anders onrechtmatig toeeigenen (vroeger noemden ze dat stelen)
Ik heb nooit gekraakt, maar ik blijf er bij dat de vroegere kraakwet een goed middel is tegen speculatie op onroerend goed.

Ben jij wel eens in India geweest? Iedereen in India zal zeggen dat heel Nederland rijk is.
Onzin! Dat is absoluut geen goed middel. Verdiep je allereerst eens in de problemen die pand eigenaren ondervinden, en hoeveel rechten krakers hebben (1 oktober hadden :D). Een structurele denkfout die wordt gemaakt is dat mensen denken dat krakers het enige middel tegen speculatie het toestaan van kraken is. Je kan leegstand ook terugdringen door regelgeving (en evenzo belangrijk, handhaving).

Je kan het toch niet verdedigen dat mensen op A-locaties in grote steden wonen zonder hiervoor te betalen. Vervolgens ook nog eens voorzieningen juridisch opeisen. Terwijl er mensen zoals ik, hoogopgeleid, studieschuld, starter op de arbeidsmarkt met moeite een huis in een middelgroot dorp als Hardenberg kunnen betalen.
*Alfa Romeo GT JTD 16v 2004

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

do sep 30, 2010 16:52

Ja duh...

Dat is maar een kwestie van hoe je daar naar kijkt. Ik heb tijdens een vakantie in een land waar mijn Euro's ook heel veel waard waren ook wel eens zo'n discussie gehad. Nadat ik gewoon eerlijk heb voorgerekend wat het kost om hier een huis te huren (ja, huren - nog niet eens kopen) en je belangrijkste boodschappen te doen, hadden ze toch al flinke twijfels of Nederland nou echt het geweldige land was waar ze zo graag heen wilden.

Nederland is helemaal niet rijk; we zijn hartstikke arm. We hebben hier verdorie voedselbanken, hoe armoedig wil je het hebben?

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 30, 2010 16:53

Goed, mocht het zo zijn dat er toch weer wegenbelasting betaald moet worden voor een oldtimer dan is dat maar zo.
Of toch in een oudje rijden omdat het zo lekker goedkoop is?
Iedereen hier is toch zo'n liefhebber.......?

Patrick.
Mijn 75's zijn en worden niet belastingvrij, tenzij de regels in mijn voordeel veranderd worden (sic). Gaan ze daarom de deur uit? Echt niet. Als de belastingen op de een of andere manier niet meer in verhouding zouden staan tot de lol die ik van een auto heb, dan zou ik hem verkopen. Maar zo lang ik nog een grijns van 1000 euro op mijn gezicht krijg als ik met een 75 V6 rondtoer die 5 tientjes per maand kost, dan heb ik toch een koopje?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

matthijs
Full Member
Full Member

do sep 30, 2010 16:56

. Iedere moslim beschouwt de regels uit de Koran als heilig,
Je lult, 3 goede vrienden van mij zijn moslim en ik kan je vertellen dat het gelul is wat je zegt. Is het zelfde als hier gaan beweren dat iedere Christen de regels uit bijbel als heilig beschouwen.
De meesten die tegenwoordig opgroeien in een christelijk geloof kennen eigenlijk alleen maar het Nieuwe Testament en zijn doorgaans niet echt bezig met dat geloof. Degenen die wel met de Bijbel onder de arm iedere zondag naar de kerk gaan beschouwen deze wel degelijk als belangrijkere leidraad dan de (grond)wet. Qua instelling verschillen ze allemaal niet zoveel; ik ken bijvoorbeeld ook een voormalige christen die door zijn familie is verstoten vanwege het feit dat hij het geloof heeft verlaten.

Uiteraard is de Bijbel niet heilig voor zogenaamd gelovigen die niet veel verder komen dan Adam en Eva, maar dat spreekt voor zichzelf (voor mij dan).
Nou, 10 arabisten hebben onlangs de rechtbank die de zaak wilders afhandelt een rapport aangeboden dat niet alle moslims in Nederland extreem zijn maar 1 op de tien. Misschien is dat ook zo bij Christenen.

Los van dat, ik vind de koran en de bijbel copyright schennis op het boek van Grim, begrijp me niet verkeerd, het is een pot verzonnen nat.

matthijs
Full Member
Full Member

do sep 30, 2010 17:00

Ja duh...

Dat is maar een kwestie van hoe je daar naar kijkt. Ik heb tijdens een vakantie in een land waar mijn Euro's ook heel veel waard waren ook wel eens zo'n discussie gehad. Nadat ik gewoon eerlijk heb voorgerekend wat het kost om hier een huis te huren (ja, huren - nog niet eens kopen) en je belangrijkste boodschappen te doen, hadden ze toch al flinke twijfels of Nederland nou echt het geweldige land was waar ze zo graag heen wilden.

Nederland is helemaal niet rijk; we zijn hartstikke arm. We hebben hier verdorie voedselbanken, hoe armoedig wil je het hebben?
Tja, als ik zo het regeerakkoord lees dan krijgen de voedselbanken het nog drukker. De minima zijn flink de sjaak. Maar los daarvan, even wat cijfers

Modaal inkomen volgens CPB:
jaar bedrag publicatiedatum (per maand)
2007 € 30.000 december 2006 € 2.315
2008 € 31.500 december 2007 € 2.431
2009 € 32.500 december 2008 € 2.508

Dit verdient jan modaal in Nederland. Ga mij niet vertellen dat je dara niet van rond komen en er geen huis van kan kopen.

Patrick
Guru
Guru

do sep 30, 2010 17:03

Mijn reactie liet even op zich wachten, er moest nog gewerkt worden.....

Lekkere vette winst....? Hmmmmm. Daar zal dan ook een pak belasting betaald gaan worden.
Waar we dan lekker sociaal mee kunnen gaan gooien.
Gooien naar jou als je arbeids ongeschikt raakt bedoel je?
Nee, niet naar mij, ik ben zelfstandig, dus schuldig. Begrijp me goed Matthijs, zelfs ik ben erg voor het verzorgen van mensen die echt niet kunnen
of vanwege ouderdom niet meer hoeven werken. Daar moeten we zelfs meer geld voor vrijmaken.
Het geld dat daarmee gemoeid is stelt op de totale begroting niet zo veel voor.
Het gaat mij om allerhande flutprojecten en subsidieregelingen die er zijn. Daar moet een vette streep doorheen.
Ook ontwikkelingsamenwerking mag van mij worden opgeheven. Zorg dat projecten in de derde wereld worden gedaan door
Nederlandse bedrijven. De rekening daarvoor wordt door de overheid betaald, die daar middels inkomende belastingen van de betreffende bedrijven
en de diverse heffingen op personeel een fijne cirkel van maakt.
Soms is een oplossing niet zo moeilijk zoals je ziet.

Dat is het lullige van de linkschmenschen, ze vragen zichzelf eigenlijk nooit af hoe het toch komt
dat er altijd weer geld klaarlicht voor sociale doeleinden..... :? Wel aanpakken, dat dan weer wél!
Ik beschouw mijzelf als links en heb nog nooit iets aangepakt, ik zit gewoon in de 52%
Er zijn dus altijd enkele uitzonderlijke gevallen. Soms duurt wakker worden iets langer....

Ik kan bloed gaan spugen als ik zo'n overgesubsidieerd kunstenaarstype zie aanvlooien in een gekraakt "atelier".
Dat kleid en kliederd maar een beetje aan de hele dag. Van onze centen!
Welke centen? Is jouw woning gekraakt? Ik ben ontzettend voor subsidie op cultuur omdat ik daar van geniet, jij niet. Jij vind weer wat anders mooi wat ik misschien niet mooi vind. Beetje ego als alles met zijn zoals jij het mooi vindt.

Ik ben niet gecharmeerd op rechtse ideeën maar ik zal nooit spugen op mensen, hooguit hen betichten van gebrek aan inzicht.
Nee, mijn panden zijn niet gekraakt, dat is namelijk onmogelijk. Ik ben nogal een felle zeg maar.
Mij is altijd geleerd dat je met je vingers af moet blijven van dat wat niet
van jezelf is. Dat geldt dus ook voor een pand. Woningnood of niet.
Stel je voor: Zoals hier wel bekend heb ik een aantal Alfa's. Enkele staan al best een tijdje onder de hoes. Hoe zou het zijn als ik mijn eigen auto
met een vreemde erin tegen ga komen, staande hou, en als argument te horen krijg, Tja, hij stond daar alleen maar meer waard te worden,
je gebruikte hem niet dus heb ik m maar in bezit genomen..... Dat heet gewoon diefstal hoor!
Ik ben verheugd dat het morgen voor eens en voor altijd afgelopen is met die klaploperij. Afschuiven op een ander
is m.i. een typisch links trekje. "Jij hebt een leeg pand waar je niks mee doet, ik ben lui, werkschuw én zielig. Dat werk, bah!
In ieder ander land ter wereld wordt je met open mond aangestaard als je probeerd uit te leggen wat kraken precies is.

Qua cultuur vindt ik dat de kunstenaar / bedenker / artiest zijn haggie zelf maar moet zien te slijten. Dat heeft niks met smaak te maken.
Dat heeft met fatsoen te maken. Hoe kun je tegenover jezelf nog serieus zijn als je broek wordt opgehouden door anderen terwijl jij
een beetje aanmodderd? Een concert is ook cultuur en dient te worden verdiend middels kaartverkoop. De concertzalen / stadions etc. zitten
altijd vol met belangstellenden. IK heb Mojo nog nooit om subsidie horen vragen.....
Mijn moeder heeft 47 jaar gewerkt en heeft d'r leven lang de prachtigste schilderijen gemaakt.
Ze heeft er nooit een cent subsidie voor gehad. Dat zou ze ook helemaal niet willen.
Haar gevoel voor eigenwaarde is zo groot dat ze er veel te trots voor is.
Dat heet je eigen broek ophouden. Iets wat de helft van Nederland nooit heeft hoeven leren.
Wat leuk, die van mij ook alleen doet ze het nog steeds, onze ouders hebben dus geen subsidie nodig.

Maargoed het is dat ik me vermaak om af en toe de knuppel in het honderhok... of nee ;) de linkse ideeën in vastgeroeste 45+ kamer te gooien.. ;)
Vermakelijk is het zeker. Het woord vastroesten vind ik nogal voorbarig gekozen. Zullen we eens gaan zien wat de nieuwe regering gaat brengen?
Of gaan we direct tot veroordeling van "Bruin 1" over?
Ook zo'n tenenkrommend zogenaamd humoristisch bedenksel van links..... :sick:

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

matthijs
Full Member
Full Member

do sep 30, 2010 17:16

Nee, niet naar mij, ik ben zelfstandig, dus schuldig. Begrijp me goed Matthijs, zelfs ik ben erg voor het verzorgen van mensen die echt niet kunnen
of vanwege ouderdom niet meer hoeven werken. Daar moeten we zelfs meer geld voor vrijmaken.
Het geld dat daarmee gemoeid is stelt op de totale begroting niet zo veel voor.
Het gaat mij om allerhande flutprojecten en subsidieregelingen die er zijn. Daar moet een vette streep doorheen.
Ook ontwikkelingsamenwerking mag van mij worden opgeheven. Zorg dat projecten in de derde wereld worden gedaan door
Nederlandse bedrijven. De rekening daarvoor wordt door de overheid betaald, die daar middels inkomende belastingen van de betreffende bedrijven
en de diverse heffingen op personeel een fijne cirkel van maakt.
Soms is een oplossing niet zo moeilijk zoals je ziet.

Ik beschouw mijzelf als links en heb nog nooit iets aangepakt, ik zit gewoon in de 52%
Er zijn dus altijd enkele uitzonderlijke gevallen. Soms duurt wakker worden iets langer....
Haha, mn vader (VVD'er) zei altijd, wacht maar tot je gaat werken, dan verander je wel, toen dat niet gebeurde was het, wacht maar tot je een huis koopt, toen werd het wacht maar tot je meer gaat verdienen... neehoor nog steeds links. Als je het heel simpel bekijkt is het zo: links deelt, rechts niet. Ik vind dat de mens moet kunnen delen, je wordt er uiteindelijk allemaal beter van.
Nee, mijn panden zijn niet gekraakt, dat is namelijk onmogelijk. Ik ben nogal een felle zeg maar.
Mij is altijd geleerd dat je met je vingers af moet blijven van dat wat niet
van jezelf is. Dat geldt dus ook voor een pand. Woningnood of niet.
Stel je voor: Zoals hier wel bekend heb ik een aantal Alfa's. Enkele staan al best een tijdje onder de hoes. Hoe zou het zijn als ik mijn eigen auto
met een vreemde erin tegen ga komen, staande hou, en als argument te horen krijg, Tja, hij stond daar alleen maar meer waard te worden,
je gebruikte hem niet dus heb ik m maar in bezit genomen..... Dat heet gewoon diefstal hoor!
Voor zover ik weet is er geen Autonood in Nederland, mijn spelling corrector herkent het woord niet eens.
Qua cultuur vindt ik dat de kunstenaar / bedenker / artiest zijn haggie zelf maar moet zien te slijten. Dat heeft niks met smaak te maken.
Dat heeft met fatsoen te maken. Hoe kun je tegenover jezelf nog serieus zijn als je broek wordt opgehouden door anderen terwijl jij
een beetje aanmodderd? Een concert is ook cultuur en dient te worden verdiend middels kaartverkoop. De concertzalen / stadions etc. zitten
altijd vol met belangstellenden. IK heb Mojo nog nooit om subsidie horen vragen.....
Onee? In North sea Jazz zit een hoop gemeente geld... is dat geen subsidie dan?
Vermakelijk is het zeker. Het woord vastroesten vind ik nogal voorbarig gekozen. Zullen we eens gaan zien wat de nieuwe regering gaat brengen?
Of gaan we direct tot veroordeling van "Bruin 1" over?
Ook zo'n tenenkrommend zogenaamd humoristisch bedenksel van links..... :sick:

Patrick.
Waarom mag je wel zeggen dat alle Moslims extremistisch zijn en het nieuwe kabinet niet Bruin 1 noemen? Oja, Don't mention the war...

ErwinV6

do sep 30, 2010 17:20

Duidelijk gevalletje van niet met de waarheid geconfronteerd willen worden, neem aan dat je ook weet dat wij 'iets' teveel gesubsidieerde werkelozen hebben in ons kikkerlandje?
Dat jij in het 52% belastingtarief valt om vervolgens in een Avensis te gaan zitten dat kunnen wij niet helpen

Een zwakke manier om je gelijk te halen = hard schreeuwen dat er gesubsidieerde werklozen zijn maar niet lullen over de 99,9 die terecht een uitkering beuren.

:roll:Jongen wat voor wereld leef jij.
Ik was afgelopen week om 11.30 uur voor de zaak in een wijk in Nijmegen.
Ik kon mijn auto bijna niet parkeren zo druk was het er.
Dat zijn wijken waar ik normaal gesproken niet kom, aangezien de mensen daar mijn doelgroep niet zijn.
Ik kwam met die jongen aan de praat, en toen ik hem dus zei dat ik eigenlijk nooit in die wijk kwam, moest hij lachen...
Logisch zegt hij, die hele wijk hier is te lui om te werken overdag zitten ze met een krat bier in de voortuin, hangen verder alleen voor de tv, en beunen zich helemaal suf.
Als je hier gaat werken ben je gewoon een sukkel zegtie, ze lachen mij gewoon uit als ik s'morgens om 6.30 naar mijn werk ga.
En dan ga jij mij vertellen dat 99,9% van de mensen terecht een uitkering krijgen?
Man dat soort opmerkingen wordt ik oprecht pissig over wat om domme praat!
Die wijk in Nijmegen is nl. niet de enige waar het zo gaat, de halve randstad zit ermee vol!

Wij hoeven helemaal niet te bezuinigen we moeten gewoon alleen nog maar uitkeringen verschaffen aan degenen die het echt nodig hebben.
Het is toch van de zotte dat de plantsoenen in veel plaatsen door ingehuurde Polen en Duitser gedaan worden van onze belastingcenten terwijl die gasten alleen hun handje op zitten te houden.

Oja krakers zijn harde werkers die helaas geen woning kunnen krijgen, en daarom maar gaan kraken.
Heb je welleens van het Fort Pannerden drama gehoord?
Ik ken toevallig een paar van die gasten die daar zaten, die lui hebben maar 1 doel zo min mogelijk doen in hun leven!
Tuurlijk zijn er uitzonderingen, maargoed uitgerekend jij kent die dan weer!

Patrick
Guru
Guru

do sep 30, 2010 17:21

Mathijs, wij gaan het nooit eens worden.
Je ontbeerd het talent tussen de regels door te lezen.

Autonood? Zo flauw, daar was ik zelf nooit opgekomen.
Je wil het niet zien, best.

Bubbles! gaat vanavond lekker achterover zitten en verheugd zich op 4 jaar bestuur zonder linkse franje.

Tabee,

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

ErwinV6

do sep 30, 2010 17:23

Als je het heel simpel bekijkt is het zo: links deelt, rechts niet. Ik vind dat de mens moet kunnen delen, je wordt er uiteindelijk allemaal beter van.
Dit is wel de meest domme opmerking die ik het afgelopen jaar gehoord heb :lol:
Links deelt, rechts niet! hahahaha ongelooflijk, denk er maar eens over na waarom ik hier zo om moet lachen :lol:

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 30, 2010 17:26

@Yuri: idem hier voor wat de 75s betreft (op de turbo na), nah so be it...Zuur, mijn 2.0 carbs is van 4 jan 1987... :(

@ Bubbles, zie hierboven, ik zal gewoon betalen. Je vergelijk van t kraken vs auto' lenen' is een goeie. Maarreh was uwes niet t zwijgen opgelegd alhier? :?

Grtz,fRank
Ps complimenten aan de reaguurders in dit topic, al 7 pagina's zonder mod. actie, goed bezig! =D>

Terug naar “Het Forum Café”