heb je iets meer om te delen met anderen. Als je het zuur vindt dat je inkomen omhoog gaat: goede doelen genoeg! Maar zoek er wel 1 (of meer) uit waar het geld echt terecht komt waar het moet, want meestal blijft het grootste deel aan diverse strijkstokken hangen, en is daarmee dus weggegooid geld ...Het zure is, ik ga er zelf waarschijnlijk nog op vooruit
Je definitie over rechts (deelt niet) tov links (deelt wel) is echt populisme ten top.
mi: rechts begrijp iets beter dat er eerst iets moet zijn om te delen, voordat je kan delen. Links deelt met wat er (nog?) niet is, en legt de rekening neer bij de burger.
Links of rechts heeft ook niets te maken met inkomen sec. Ik wed dat jij met je 52% tarief wel gewoon in loondienst zit, met allerlei secundaire arbeidsvoorwaarden, goed pensioenregeling , ziektegeld als je een keer hoofdpijn of griep hebt... Ik (en vele zelfstandigen met mij) krijgen de eerste maand ziekte geen geld, per ziektegeval..)en dan . Misschien moet je toch een keer het pad der zelfstandigheid proberen, met alles erop en eraan, kijken wat je er dan na een jaar of 6-7 van vindt....
Eens worden we het niet nee, tenminste niet op dit punt maar moet dat? word zo saai....
over kunst: ik vind kunst (sommige in ieder geval..) ook mooi, maar als ik er dan toch aan meebetaal, waarom hangt het dan niet in mijn kamer.....?
""Vroeger"" konden kunstenaars zelf rondkomen, en anders gingen ze wat anders doen (werken...), naast het schilderen, beeldhouwen whatever. Vind de meeste gesubsidieerde kunstenaars overigens geen echte kunst maken, is meer productie, omdat de subsidie anders wegvalt... Als ze echte kunst zouden maken zou het in onze kapitalistische maatschappij namelijk uiteindelijk gekocht worden door liefhebbers, en was subsidie niet meer nodig....