Marian
Member
Member

RE: Ahum..... ik hoorde vandaag dit.

do sep 30, 2010 23:19

Ik als autorijdende hippie :oops: :wink: geef het nieuwe kabinet wel een kans. Werkt het niet? Over ongeveer 4 jaar weer verkiezingen!

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Ahum..... ik hoorde vandaag dit.

do sep 30, 2010 23:20

Ik als autorijdende hippie :oops: :wink: geef het nieuwe kabinet wel een kans. Werkt het niet? Over ongeveer 4 jaar weer verkiezingen!
Maximaal 4 jaar... :twisted:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

vr okt 01, 2010 00:18

Hey Matthijs, niet echt netjes om een openbare reaktie via pm te beantwoorden. Dus hierbij voor de overige lezers....

Hey bralfa

Geen zin om op het forum te antwoorden, heeft geen zin namelijk.... jij schreef

Quote:
Alleen..... En daar komt de aap uit de mouw... Deze woningen mogen niet permanent bewoond worden. Dus alleen voorbehouden aan mensen die ruimte in het budget hebben voor een vakantie / rekreatiewoning... Matthijs, kun jij mij uitleggen hoe "jouw" linkse kabinetten dat bedacht hebben. Zeker in verband met kraken uit woningnood...

Mijn "linkse kabinet heeft dat niet bedacht, dit is iets uit de tijd kabinet Lubber 1 oftewel CDA en VVD.

I rest my case.

Volgens mij is de non permanente bewoning van huizen toch echt uit begin 90 er jaren .... Als ik daar echt naast zit dan hoor ik t vanzelf wel..
Volgens mij draai je twee dingen om. Er is helemaal niets mis mee om per pb te reageren op een openbare reactie. Wat wél nogal onfatsoenlijk is, is om een pb openbaar te maken :!:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

vr okt 01, 2010 00:29

Wel of niet radicaal maakt in wezen geen verschil. Het onderscheid zit slechts in de wijze waarop radicalen en niet-radicalen Sharia nastreven. Onder Sharia bestaat geen gematigdheid: je bent moslim of je bent het niet.
Ik heb hier eigenlijk helemaal geen tijd voor, maar hier moet ik gewoon even op ingaan. Waar haal je het in godsnaam vandaan dat elke Moslim de Sharia zou nastreven?? Al zijn we het vaak niet eens op politiek gebied, ik heb over het algemeen wel waardering voor je wijze van argumenteren, maar hier kan ik even niet bij.
Okay, dat radicaal bekte misschien niet helemaal lekker.

Sharia is niks anders dan de Koran toegepast als (grond)wet. Iedere moslim beschouwt de regels uit de Koran als heilig, en dat kan dus conflicteren met wetten die vanuit een andere grondlegging zijn ontstaan. Indien er alleen sharia zou zijn maakt dat het leven voor moslims veel eenvoudiger omdat ze dan niet aan twee wetgevingen gehoor hoeven te geven.

Op youtube staan filmpjes van interviews die tijdens moslimdag voor het Witte Huis zijn gehouden. Het is een vrij schokkende belevenis om een schijnbaar aan de wet gehoorzame man te horen vertellen dat hij op het moment dat sharia ingevoerd zou worden graag mee zou werken aan homo's van daken gooien. Maar goed, misschien is dat ook een broodje aap al klonk het niet zo.
Zou het bij Moslims niet net zo werken als bij Christenen? In de Bijbel staat ook van alles en nog wat en hoewel het maar één boek is, zijn er talloze stromingen die allemaal weer een eigen uitleg geven aan de diverse teksten en die allemaal hun eigen set geloofsregels eruit hebben gehaald. Sommige heel streng en anderen heel mild. En allemaal roepen ze dat zij als enige bij het rechte eind hebben. Ik kan me niet voorstellen dat dit voor de Islam anders zou zijn.

En die man voor het witte huis (schokkend, ben ik met je eens), ik geloof direct dat er een man is geweest die deze uitlating heeft gedaan. Er zullen ongetwijfeld Moslims te vinden zijn die zo denken, ook bij ons. Maar je kunt toch niets afleiden over een groep van honderden miljoenen mensen aan de hand van de uitspraken van één man?
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice

vr okt 01, 2010 00:58

ik heb het hele topic eens doorgelezen, tamelijk vermakelijk.

Maar ik vraag me toch steeds af waarom christenen en moslims hierin betrokken worden?
Wat me ook opvalt is hoe weinig jullie (degenen die erover spreken) werkelijk afweten van deze groeperingen :shock: Over klokken en klepels gespr..
Via PB of een telefoontje wil ik best wel uitleggen wat de christelijke leer in de kern inhoudt, en hoe dit soort uiterlijke schijnbaarheden kunnen ontstaan (en misverstanden over het oude testament etc etc etc). be my guest!

bralfa
Guru
Guru
Contacteer: Website

vr okt 01, 2010 07:57

Volgens mij draai je twee dingen om. Er is helemaal niets mis mee om per pb te reageren op een openbare reactie. Wat wél nogal onfatsoenlijk is, is om een pb openbaar te maken :!:
@Alfavaganza, ik zie dit toch echt als een soort fluisteren in gezelschap.

- gezelschap, te lezers en posters , het fluisteren, de PB.

Sorry, maar dat vind IK dus onfatsoenlijk... wil je t fatsoenlijk doen meld dan hier ff dat je me apart wat te melden hebt ivm. een gepost onderwerp.

Fijne dag!
Shut up and ride!

diele
Guru Duplice
Guru Duplice

vr okt 01, 2010 08:23

Inmiddels vind ik het tijd om dit topic te kuisen van Gristen en Moslim onderwerpen, daar het over houderschaps belasting ging. :?

Als ik dit soort onderwerpen wil lezen ga ik wel reaguren op Geen Stijl. :wink:
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

vr okt 01, 2010 09:47

ik heb het hele topic eens doorgelezen, tamelijk vermakelijk.

Maar ik vraag me toch steeds af waarom christenen en moslims hierin betrokken worden?
Wat me ook opvalt is hoe weinig jullie (degenen die erover spreken) werkelijk afweten van deze groeperingen :shock: Over klokken en klepels gespr..
Via PB of een telefoontje wil ik best wel uitleggen wat de christelijke leer in de kern inhoudt, en hoe dit soort uiterlijke schijnbaarheden kunnen ontstaan (en misverstanden over het oude testament etc etc etc). be my guest!
Ik was me eigenlijk niet bewust wat het oorspronkelijke onderwerp was, en wilde eigenlijk alleen maar reageren op het punt waarin politieke uitingen en geloofsbelijdenis op één hoop werden gegooid. Ik vind dat je zoiets niet moet doen, en dat is ongeacht of het gaat om Islam, Christendom of voor mijn part Grimm-isme. Om dezelfde reden waarom ik Islam afwijs zou ik ook nooit een of andere kardinaal als minister-president willen zien.

Patrick
Guru
Guru

vr okt 01, 2010 10:54

Back on topic, hoewel dit best een leuk topic is geworden. :wink:

Volgens de advocaat van Diele kan het niet dat eerder gemaakte afspraken op het gebied
van de wegenbelasting-vrijstelling worden ingetrokken. Dat klinkt erg postitief.
Ik heb gisteravond het regeerakkoord gelezen en kan er eigenlijk niets over terugvinden.......
Dus toch een broodje aap?

Op fRank, Yuri, vV, Erwin en ondergetekende na heeft niemand aangegeven te blijven rijden
in een oudje, als er weer betaald moet gaan worden. Dat geeft het woord "liefhebber" toch een heel nieuwe dimensie.

De brandstofaccijnzen gaan omhoog, de wegenbelasting naar beneden en de maximum snelheid naar 130 km/u.
Er komt meer asfalt bij en de procedures van de milieumaffia om asfalt tegen te houden worden makkelijker te tackelen.

Ik ben best positief.

Wat is Matthijs toch stil.........?

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr okt 01, 2010 11:14

richting moderatie: de topictitel is ruimer dan alleen wegen/houderschapsbelasting lijkt mij.

@Bubbles, zoals ik al vroeg c.q. stelde: gebrek aan argumenten wellicht. Denk ik ook reden voor slechts selectief reageren op diverse stukken tekst.

Ik zou bv echt graag weten of de onverwacht,e en blijkbaar gezien de opmerking dat het voor hem een zure conclusie was dat het ging gebeuren eigenlijk ongewenste, inkomensverhoging daadwerkelijk weggeschonken gaat worden....
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

vr okt 01, 2010 11:17

Op fRank, Yuri, vV, Erwin en ondergetekende na heeft niemand aangegeven te blijven rijden
in een oudje, als er weer betaald moet gaan worden. Dat geeft het woord "liefhebber" toch een heel nieuwe dimensie.
Oeps...zat alleen maar met bier en nootjes lekker mee te lezen, maar het risico als een niet-liefhebber bestempeld te worden neem ik maar niet...de 75 en spider zijn geen "echte" oudjes: we betalen er gewoon wegenbelasting voor, en ik vrees dat we dat ook tot in lengte van dagen zullen moeten blijven doen. Maar dat is geen reden geweest ze niet te kopen of op de weg te houden. Op dit moment betalen we zelfs gewoon het hele jaar door; geen van de auto's worden de winter geschorst.

Op naar 4 jaar centrum rechtse regering! Benieuwd of mijn stem op Rutte goed besteedt blijkt. :D
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

vr okt 01, 2010 11:59

Oeps...zat alleen maar met bier en nootjes lekker mee te lezen, maar het risico als een niet-liefhebber bestempeld te worden neem ik maar niet...de 75 en spider zijn geen "echte" oudjes: we betalen er gewoon wegenbelasting voor, en ik vrees dat we dat ook tot in lengte van dagen zullen moeten blijven doen. Maar dat is geen reden geweest ze niet te kopen of op de weg te houden. Op dit moment betalen we zelfs gewoon het hele jaar door; geen van de auto's worden de winter geschorst.

Op naar 4 jaar centrum rechtse regering! Benieuwd of mijn stem op Rutte goed besteedt blijkt. :D
Idem, ook met bier en nootjes aan het lezen, maar ongeacht vrijstelling van houderschap, blijven de 3 oudjes (1970, 1972, 1978) bij mij ook.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Andretti Molletti

vr okt 01, 2010 12:26

Ik ben best positief.

Patrick.
Kom op zeg, "echte liefhebber definitie" is echt wat anders, dit slaat toch nergens op... :?
Ik ben een liefhebber al zeg ik het zelf. En mijn vriendin ook... maar die heeft wel wat beters te doen dan deze onzin te lezen en te conformeren met een uitspraak van jou.
Als het stoplicht niet rood is, is het groen...... (slechts sommige begrijpen dat het ook oranje kan zijn of zelfs stuk...)
Matthijs is stil omdat hij wel een liefhebber is en bezig is met zijn Alfa's, kijk maar naar zijn projecttopic daar is hij wel actief.

Laten we het hier over Auto's hebben en Alfa in het bijzonder. Er zijn zat andere fora voor dit soort discussies, maar dit hoort hier toch niet thuis!
Het verdelen van een Club als de SCARB op grond van politieke geaardheid en geloof is echt NOT DONE.... zie je het voor je op het PVV forum: zeg Bubbles jij hebt alleen maar oude Alfaatjes jij bent niet echt rechts! :wink:
Oja ik ben katholiek, ook niet goed zeker?? En links!

(roomse linksrijder) :lol:

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

vr okt 01, 2010 12:34

Patrick.
Ik heb inmiddels twee voertuigen (van de zeven) welke uit de wegenbelasting zijn en één in de schorsing.
Das best lekker. Zo kun je tenminste wat in een schuurtje laten staan om af en toe te gebruiken.
Om nu een hele batterij voertuigen te hebben waarbij je maandelijks een belasting over moet afdragen vind ik vervelend voor mijn portemonnee.

Dus zal ik inderdaad voertuigen afstoten als ik daarover ook nog wegenbelasting moet gaan betalen.
Dat betekent dat de drie voertuigen waar ik nu geen wegenbelasting voor hoef te betalen de deur uit gaan.
Dan blijven er dus nog vier over, allen jonger dan 1986.

Hier eindigt mijn liefhebberschap.
Met welgemeende excuses.

Patrick
Guru
Guru

vr okt 01, 2010 13:44

Ik ben best positief.

Patrick.
Kom op zeg, "echte liefhebber definitie" is echt wat anders, dit slaat toch nergens op... :?
Ik ben een liefhebber al zeg ik het zelf. En mijn vriendin ook... maar die heeft wel wat beters te doen dan deze onzin te lezen en te conformeren met een uitspraak van jou.
Als het stoplicht niet rood is, is het groen...... (slechts sommige begrijpen dat het ook oranje kan zijn of zelfs stuk...)
Matthijs is stil omdat hij wel een liefhebber is en bezig is met zijn Alfa's, kijk maar naar zijn projecttopic daar is hij wel actief.

Laten we het hier over Auto's hebben en Alfa in het bijzonder. Er zijn zat andere fora voor dit soort discussies, maar dit hoort hier toch niet thuis!
Het verdelen van een Club als de SCARB op grond van politieke geaardheid en geloof is echt NOT DONE.... zie je het voor je op het PVV forum: zeg Bubbles jij hebt alleen maar oude Alfaatjes jij bent niet echt rechts! :wink:
Oja ik ben katholiek, ook niet goed zeker?? En links!
(roomse linksrijder) :lol:
Dré, beperk je jezelf even tot de kern van de discussie? Ik doe namelijk geen uitspraken, in constateer slechts dat enkelen direct aangeven
dat ze toch doorgaan met een klassieker. Ik vindt dat tamelijk vreemd, dat is mijn mening. Niets meer, niets minder.
Niemand zegt dat jij geen liefhebber zou zijn..... :?
Matthijs wakkert een discussie aan maar loopt vervolgens weg als het warm begint te worden, typisch!

Uit betrouwbare bron weet ik dat er nieuwe moderators worden gezocht, dat lijkt me nou écht iets voor jou. Doe er je voordeel mee. :wink:
Dan kun jij helemaal zelf bepalen wat er op ons forum thuishoort en wat niet.
Niemand hier zal je dwingen iets te lezen wat je niet wil. Wegklikken is een uitstekende oplossing leesvoer voor jezelf te filteren.
Met die "PVV forum uitspraak" kan ik niet zoveel. Moet je niet doen, komt op mij nogal kortzichtig over.
Omdat ik rechtsdenkend ben en "rechtse uren" maak, verkeer ik in de gelukkige omstandigheid een aantal auto's te bezitten.
Dat zijn niet alleen klassieke Alfa's hoor. Ik verplaats me in de winter in een heeeeerlijke Chrysler Grand Voyager automaat, met werkelijk
alles wat comfortverhogend werkt. Voor het spelen nog een Wrangler en voor op het circuit een Beamer.

Mag ik je tenslotte vragen waar de passage staat waar ik me uitlaat over iemands geloofsovertuiging? Ik kan die passage namelijk niet vinden
en ben voornemens direct een correctie te gaan doen als er wel een uitlating van mij mocht staan. (Godsdienstvrijheid is voor mij een groot goed.)
Ik ben Grieks Orthodox gedoopt en het interesseert mij werkelijk geen ene reet waar jij in gelooft. Als je jezelf er maar prettig bij voelt.
Overigens vindt ik het uiten van je geloof meer iets voor op een religieus forum, dat hoort niet op een auto-forum thuis.Maar
daar ga jij vast iets aan doen als je moderator bent geworden. :biggrin:

Dat je links denkt is ook best. Politiek inzicht komt met de jaren. :wink:

Iedereen doet maar......... En ik ook. :wink:

Patrick.
Laatst gewijzigd door Patrick op vr okt 01, 2010 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

Terug naar “Het Forum Café”