Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4175
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: RE: 75 TS-C

wo sep 15, 2010 20:56

en "ik wordt" is zonder T vlgs mijn vriendin :twisted:
Ja is ook zo, zo blij word ik ervan... hahaha.

Andretti Molletti

RE: 75 TS-C

wo sep 15, 2010 23:22

TTTTis me someThing ;)

Gaat goedkomen met je LT electronics!

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4175
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 75 TS-C

zo sep 26, 2010 21:18

Zo, vandaag weer lekker kunnen sleutelen.
Alleen nog de castorstangen aanpassen (kogels monteren) en plaatsen op de auto en dan uitlijnen maar!

Wel nog de puntjes op de i doen, zoals de slangen voor de remkoeling er terug op, nieuwe accu vastzetten e.d., maar dan is deze ready to go!

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4175
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 75 TS-C

do sep 30, 2010 20:48

Yes, de sponsjes eindelijk van de castorstangen! De kogels zitten erop.
Ze kwamen makkelijk los gelukkig, 6 jaar geleden waren ze eens los geweest en toen moest er gestookt worden.
Nu zat er nog vet tussen, dus even aan de sleutels hangen en daar gingen ze:

Afbeelding

Zaterdag gaat de 75 dus weer op z'n 4 pootjes staan!

Andretti Molletti

RE: 75 TS-C

do sep 30, 2010 21:14

Als ik zie waar jij mee reed dan heb ik echt bewondering dat je nog zo hard ging echt!!! :thumbs:

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4175
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 75 TS-C

zo okt 03, 2010 19:21

Thanx, het was ook echt rommel, die rubbertjes...

Dit weekend de 75 weer op z'n wielen gezet!
Velgen wat opgeknapt en de nieuwe bandjes erom, motorkapbevestigingen erop gemaakt en zo nog wat meer kleine klusjes gedaan.
Nu nog een voorbumper erop, de slangen van en naar de interkoeler een beetje fatsoeneren (er zit er één half dubbel op de een of andere manier).
En achterremblokjes vervangen, uitlijnen, accu vastzetten. Als ik nog tijd over heb ook nog de nieuwe stoel en het nieuwe stuur erin.

Afbeelding
Afbeelding

Oja, en poetsen :wink:

Andretti Molletti

RE: 75 TS-C

zo okt 03, 2010 19:32

Ooooooow Michel, what a beautifull new nippel hood piercings you have my friend!!
:twisted: :twisted:

:wink:

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4175
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 75 TS-C

zo okt 03, 2010 19:36

Yes, indeed! Very nice, thanx again! :lol:

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4175
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 75 TS-C

di okt 12, 2010 20:36

En nu ook mét voorbumper, fraai is het niet, maar dat komt op de laatste plaats.
Beetje de stof eraf vegen, uitlijnen e.d. en dan kunnen we!

Afbeelding

Zaterdag de puntjes verder op de i en even aan de LT rommelen, want die moet ons wel gaan brengen...
Let op startnummer 137 zondag!

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

RE: 75 TS-C

di okt 12, 2010 21:03

Mooi gedaan, echter op de foto lijkt het wel of er positief camber zit op je achterwiel, of is dat schijn?
Groet, Pieter
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4175
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 75 TS-C

di okt 12, 2010 21:09

Ja, dat lijkt zo he!?
Maar mijn blokhaak zei van niet!

Gebruikersavatar
marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 949
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 15:16
Locatie: Lochem

Re: RE: 75 TS-C

wo okt 13, 2010 10:48

Mooi gedaan, echter op de foto lijkt het wel of er positief camber zit op je achterwiel, of is dat schijn?
Groet, Pieter

schijn, doordat er achter geen camber staat en voor flink wat.
Alfa romeo: The art of the machine!

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4175
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: RE: 75 TS-C

wo okt 13, 2010 13:26

Mooi gedaan, echter op de foto lijkt het wel of er positief camber zit op je achterwiel, of is dat schijn?
Groet, Pieter

schijn, doordat er achter geen camber staat en voor flink wat.
Scherp opgemerkt! :lol:

Ik had wat weinig tijd (je zult denken dat ik er al 2 jaar over heb kunnen doen) en "even snel" een achteras camberen moet je niet willen, daar moet je even de tijd voor nemen...
Maar misschien ligt ie wel super op de weg zo :lol:

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4175
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: RE: 75 TS-C

vr okt 29, 2010 21:37

Maar misschien ligt ie wel super op de weg zo :lol:
Nou, viel dat even tegen... bochten linksaf ging ie super, tenminste, vergeleken met rechtsaf... bah wat een dweil...
Denk dat het net een tafel met één te korte poot is....
Wat wel super was, is de grip bij de start met de Toyo's in combinatie met het fijne koppelmotortje!
En een hoop lol gehad, door toch te rijden.

Nu doorbouwen aan het andere carrosserietje en dan ondertussen nog een raceje met deze rijden, maar dan toch even de veren met hoogtestellers eronder en de torsies eronder wegzagen, dat had ik voor de tijdsplanning helaas nog achterwege gelaten.

Ondertussen ook wat onderdelen op de kop getikt, w.o. een 155 2.0 8v ts kop. Die wil ik gaan flowen (naar het voorbeeld van een bekend boek) en dan op de compressormotor bouwen als die overgaat in de andere carrosserie. Dan neem ik ook afscheid van de originele uitlaatspruitstukken en moet ik ook de inlaatzijde wat aanpassen. Ook de rotors en bobines worden dan vervangen door die van een 155...
Leuke klusjes waar ik nu al zin in heb! Ook zit ik nog te broeden wat te doen met de nokkenstokken.

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6909
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 75 TS-C

za okt 30, 2010 11:21

zorgen voor meer lift in combinatie met minder overlap zodat je niet je mengsel de uitlaat in perst...

En de uitlaat zou ik ook een maatje dikker in diameter maken om minder tegendruk te geven, 2.1/2" zou wel een mooie maat zijn..
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Terug naar “Racen - Algemeen”