Vanaf over hopelijk 2 weken 3/4 van de tijd te bezichtigen in de parkeergarage Oranjerie, meestal vind ik plek op de begane grond. En gelukkig is het daar niet al te fel verlichtIk wacht wel effe, dan kan ik deze schoonheid in het centrum van Remunj bewonderen.
Wat let je, de velgen zijn te koop, de skirts zijn stalen U profielen 50x20 en de rest is verf! Revolution Modern Line 7.5x14, daarvan doe ik nog het hart mooi spuiten met blanke lak erover, randen polijsten en ik heb nieuwe Revolution center caps ervoor gekocht, eerlijk gezegd met als doel een hoge prijs voor de velgen te kunnen vragen. Heb ook nog 3 z.g.a.n. 225/40/14 banden Toyo´s.Die blauwe kleur met die striping, sideskirts en deze velgen op onderste foto zou ik die Sud hier zo op mijn oprit willen hebben. Alles is mooi in balans.
Smaken verschillen, geen probleem maar het nieuwe blauw is echt niet vaal en heel donker, het is zelfs eigenlijk een intensieve kleur die zeker zal opvallen in het overige doorsnee metallic grijze verkeer. Maar bij het bekijken van oude foto´s dacht ik inderdaad, het was eigenlijk best goed alhoewel de doorlopende striping over de motorkap op foto´s leuk uitziet maar in de praktijk, wel laat ik zo zeggen ik ben niet iemand die elke dag vrolijk lachend door het leven stapt en soms wil je gewoon ergens naar toe met je auto en dan heb je geen zin om terug te zwaaien naar de kinderen op de achterbank van de auto voor je en het gegil van fietsende pubermeiden te beantwoorden.Dat vale donkerblauw is in mijn ogen veel minder mooi.
Nou de GTV6 anders ook hoorIk vind die Sud toch wel kicken !!!!!!!!
groet Rob GTV6.
Er zijn geloof ik 3 288 GTO´s in NL. Je had geluk en pech, geluk om er een te zien en pech dat ie niet zelf reed... Is ook mijn favoriete Ferrari, samen met de 365BB boxer, die had ik in een kwartet spel in de jaren 70 en als 12 jarige was dat mijn eerste bouwdoos, het gebouwde product heb ik nog steeds en inmiddels een ongebouwde Nichimo 365BB in originele verpakking kunnen scoren, helaas zullen de prijzen voor boxers nooit meer ver onder een ton komen, zeker niet de 365. Toen de ´84 GTO uitkwam ging dat eerst ongemerkt aan mij voorbij totdat ik eind jaren 80 in Essen een ombouwset zag om een 308 om te bouwen tot GTO, ik werd verliefd op de ombouwset! De sets lagen er gespoten en al en alleen foto´s van het eindproduct. Ben er tig keer langsgelopen, zo geweldig, dat wou ik ook maar nooit gedacht. Later toen ik geld gespaard had vond ik een deTomaso Pantera de geweldigste auto en ruig en de 308 maar voor watjes, de prijzen waren vergelijkbaar maar toch de 308 gekocht met de GTO ombouw in gedachten. Om een lang verhaal niet nog langer te maken, de ombouw duurde en duurde maar en kwam in een dip daarom tussendoor deze Sud aangepakt voor wat `instant gratification` maar dat heeft ook een jaar geduurd, maar binnenkort vol frisse moed verder met de omgeplamuurde 308, iets zorgvuldiger dan de Sud maar het blijft een knutselwerk hetgeen ik ook nooit zal verbloemen.Maar......wat ik hier eigenlijk even wou vermelden;
vanmiddag rond half 2 op de A1 richting Enschede ter hoogte van Bathmen een dikke Duitse Mercedes SUV met op zijn aanhanger een
Ferrari 288 GTO.
Ik heb er niet genoeg verstand van om te zien of het een echte was maar anders was het in ieder geval een verdomd mooie replica.
Voor het eerst gezien op de cover van het Autovisie jaarboek uit '87 en sindsdien mijn favoriete Ferrari.