Rcc
Full Member
Full Member

RE: Rondetijden

vr okt 15, 2010 17:56

Is ook iets waar ik me overheen zal moeten zetten. Zal wel verdwijnen door veel te rijden.
AlfaRomeo 147 1.9 Jtd
Honda civic racer

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Rondetijden

vr okt 15, 2010 18:13

Wagenbeheersing komt pas als je heel vaak over de grens gaat. denk ik hoor, is mijn mening.

zo is het.

Wil niet weten hoevaak ik met de 75 van de baan af ben gegleden op Niederrhein met driften. Wat mij betreft een ideale wijze van wagenbeheersing opbouwen en ''feeling'' krijgen! Maar, uiteindelijk ik voelde me echt koning toen het wél lukte. Iedereen in die laffe bmw's en Sierraatjes en maar dwars.. Zo makkelijk. Ik in de 75 met unibolts, intrax met achter te harde veren en dikke stabi's én de bak achterin.

Veel van geleerd!

aso69
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: Rondetijden

vr okt 15, 2010 19:33

Wat is er laf aan BMW en sierra??

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

vr okt 15, 2010 19:45

Wagenbeheersing komt pas als je heel vaak over de grens gaat. denk ik hoor, is mijn mening.
Ja, dat is ook zo.
Ik zeg veel trackdays rijden en steeds meer je grens verleggen tot je die van jouw en je wagen hebt gevonden...
Belangrijkste is: als je maar lol hebt!

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

za okt 16, 2010 08:51

Wat is er laf aan BMW en sierra??
Daar is niks lafs aan. Alleen drift een E30 en waarschijnlijk ook een Sierra omdezelfde reden (geen Sierra ervaring) makkelijker dan een 75.
Een 75 heeft een zware kont die meer door drukt en lastiger is te corrigeren.
Om dezelfde reden drift een 105 ook makkelijker dan 75.
Stuuruitslag van een E30 is trouwens ook groter volgens mij. Ook een groot voordeel met driften. Pas op Papenburg stukje meegereden met een Volvo 240 (!!) en telkens als ik dacht: "hij is hem kwijt" , was er nog stuuruitslag over om te corrigeren. Gaat lekker dwars in stijl met Volvo 240 met aangepast onderstel en een gekietelde 2.4ltr met "lederen sportzetels" van een Porsche 944 onder je kont. Is eens iets anders. En de grote stuuruitslag van deze volvo's is super handig met driften.

Groeten,
DJ

Terug naar “Racen - Algemeen”