Harry is dat dat Mike Sanders vet oid? Spul moet je warm aanbrengen meen ik maar werkt daarna met tempwisselingen mee (uitzetten krimpen) waardoor de beschermlaag niet scheurt>dacht ik...
Ron; ondanks dat je het beste met je fetta voor hebt zal ie onherroepelijk aangetast worden in de winter denk ik.
Vb , je neemt jezelf voor om m iedere zaterdag/weekend even te bekijken, en schoon te maken (desnoods op de brug). Nou komt er uiteraard een weekend dat t ff niet uitkomt (andere verplichtingen) dus schiet het er bij in.
Nah, om toch maar iets te doen druk je m ff door de wasstraat onderweg naar de verjaardag waar je heen moest en de bodem 'komt dan volgende keer wel'... Vervolgens wordt t kerst en andere vreetfestijndagen en voor je t weet is er 3 a 4 weken niet schoongemaakt van onder.
Moet jij eens kijken wat er dan allemaal onder aan je auto hangt...Daarbij, zout en vocht komen ook op plekken die je zelf niet kunt zien/schoonmaken zonder t masjien af te breken...De plekken die ik bedoel manifesteren zich automatisch na een paar maanden...
Had een paar jaar terug een 156, die in de aanloop naar de winter een kapot diff had. (er werd wel al volop gestrooid ivm zoab vs nachtvorst en de te verwachten claims over gladheid richting rijkswaterstaat dus

vervloedig pekelen

)
Dus op de brug en demonteren,nou de zoutkristallen hingen al overal aan;uitlaat ,draagarmen remschijven etc ,al het min of meer onbeschermde staal, en aanroesten meneertje....
De hele reparatie + inbouw q2 duurde me een maand (t vroor intussen ook overdag dus heel veel trek om in mn loods te staan klussen had ik niet

).
Het zout had zo lekker tussen remblokken en schijven zitten vreten dat je de hele contour van de blokken in het remoppervlak v/d schijf zag staan, heb ze af moeten laten draaien om trillingsvrij te kunnen remmen.
Ik zeg niet dat je Alfetta na een jaar op de hoop gaat

, maar mi zul je er echt 'kort op moeten zitten' om m te behouden.
Grtz,fRank