Toen ik de auto kocht in maart 2007 was hij op verlaging en rood/rood achterlichten na geheel standaard. De banden waren slecht en moesten vervangen worden. Besloten om maar voor 17" te gaan. Dat werden Azev A velgen met Nankang banden:

Ook de uitlaatnokkenas tikte erg en was versleten. Dus nieuwe ingezet, nieuwe klepbekers en kleppen stellen. En natuurlijk olie en dergelijke.
Verder de laatste jaren voor nieuwe vervangen: Hoofdkoppelingscilinder, startmotor, benzinetank, v-snaar enz...
In de zomer van 2009 dacht ik dat ik de koppaking eruit had geblazen.... Enorme witte wolk en flink balen dus.
Helaas bleek er een gat in een zuiger geslagen was door een gebroken bougie. Dus nieuwe zuiger met bus, koppakking, klepseals, bougies en kabels, klepdekselpakking en alle andere kleinere delen die men tegen kwam. Blok loopt weer super vanaf toen.

Helaas de laatse winter tijdens ijzel heel zacht bij het oprijden van de snelweg doorgeschoten tegen de vangrail. Krassen aan de gehele linker zijkant. Vervangingsdelen heb ik al liggen maar moeten nog gemonteerd worden. Ook die winter tijdens het driften 2 Azevs kapot gereden, dus weer de originele Speedlines:

Ik was het eigenlijk zat om de 75 te blijven rijden. Hij zag er niet meer uit en er was altijd wel iets mee.... Toen een 146 TI gekocht met het idee de 75 tzt te verkopen.:

Leuke auto, zeer strak qua uiterlijk en rijden en met leuke extra's. Maar mist de rijbeleving van een 75. Dus besloten om de 75 op te knappen en de 146 tzt te verkopen.
Twee maanden geleden was de koppeling op. Auto kreeg ik niet meer in beweging.... Dus nieuwe koppeling gekocht. Omdat de bak eronder uit moest meteen besloten de achterremmen aan te pakken. Klauwen gereviseerd, nieuwe blokken en schijven. Meteen voor ook nieuwe blokken en een set Goodridge staal omvlochten remslangen. Remt weer super!!
Had al even een setje 17" Borbet c liggen die opgeknapt moesten worden. 1 velg is gericht, naafgaten opgeboord, helemaal kaal gemaakt, veeeel schuren en spuiten. 2x primer, 3x kleur en 3x blanke lak. Banden erom en monteren:

Afgelopen weekend besloten om de remklauwen voor maar eens een kleurtje te geven. Schoon borstelen en afplakken:

Ontvetten en in de primer:

In rood spuiten met speciale remklauwverf van Motip:

AR stickers erop met blanke lak:

Resulaat (lijkt roze maar is echt rood):

Verder wil ik nog veel doen en zal het in dit topic vermelden en zal ook vaker en meer foto´s plaatsen. Onderdelen die ik zoek komen in het gezocht gedeelte. Opmerkingen en tips zijn meer dan welkom....
Plannen:
- Wbt de schade links, twee deuren, voorscherm en spatbordverbreders vervangen
- Voor en achterbumper spuiten
- Hemeltje oplappen
- 28mm stabi plaatsen
- Andere dempers
- Squadrachip
- Type 1 spiegels
- Motorruimte een opknapbeurt geven
- Auto eens goed poetsen/polijsten
- enz....
Gr. Tim