Andretti Molletti

Re: RE: Squadra Italia 17 oktober Zandvoort de ontknoping !

ma okt 18, 2010 00:02

En Michel?? :)
Aanstormend talent!!!!
Met een echt kromme auto op koni's 2:10 rijden is echt een prestatie!!! =D>

Ik was er ook om te kijken en het was erg leuk te zien hoe sommige sprongen vooruit maakten!! TOP!
Lars was echt dolblij, Wijn gelukkig en Michel tevreden
Ik ken die 155 jongens niet zo goed maar die motoren liepen wel erg mooi op t rechte eind bij doorkomst!!!
Gerben is een klasse apart, echt top zoals die stuurt!

Slingertje zat vol lol als een kind van 4 achter het stuur te zwaaien toen hij achteruit dioor de pitstraat gesleept werd op hoog tempo door de berging :jumping:
En zo was het weer een mooie dag met een zonnetje en een prachtige hobby: Burning fuel!
:mrgreen:

Jacky_X

RE: Squadra Italia 17 oktober Zandvoort de ontknoping !

ma okt 18, 2010 12:18

Wat een dagje, ik heb weer genoten van dit circus! Acrobatiek op de baan, Chris in piroutte door de tarzan!
Soms wat slapstick! Bedankt voor het superseizoen!
Volgend seizoen: GROTE plannen!

oh ja Marc, lachen joh dat gereken!!!!! Bij de wedstrijdleiding op 't kantoortje omdat de uitslag nog gecontroleerd moest worden door de wedstrijdleiding.
Volgend jaar samen???? :lol:

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4214
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: Squadra Italia 17 oktober Zandvoort de ontknoping !

ma okt 18, 2010 12:39

Okee, nu dan mijn verslag:

Na veel gesleutel en gepruts, zaterdag de wagen “afgemaakt” en opgeladen.
Uitlijning snel even met touwtjes bekeken en het leek mij in orde en om 8 uur zat ik lekker op de bank met een bord eten, dus dat was een heel schappelijke tijd.

’s Morgens lekker op tijd weggereden en op tijd op het circuit aangekomen, waar DJ al de box aan het inruimen was. Mijn spullen uitgeladen, de racer afgeladen en gaan inschrijven en keuren. Bij de keuring 1 opmerking: als ik van de winter even niks te doen heb moet ik een brandschotje maken tussen de kofferruimte en de passagiersruimte. Daar was nog niemand over gevallen, maar het is wel beter idd, ook al zit de tank onder de auto.

Dan de eerste vrije training, wat reed dat ding beroerd zeg! Gloednieuw setje Toyo’s eronder, maar rechtsaf was ie niet te sláán terwijl hij linksaf superstrak lag. En die remmen, daar lag ook een puntje van aandacht, want na een rondje of wat lag het pedaal op de bodem… Maar goed, toch een 2:12.1 eruit geperst. De uitlijning leek dus schijnbaar helemaal nergens op...

Na nieuwe achterremblokken te hebben gemonteerd en wat met de bandenspanning gerommeld te hebben, de baan op voor de kwalificatie! Verdorie, rempedaal te diep, oppassen geblazen dus… Remde wel goed, maar dan is je reactietijd toch wat te lang. Wegligging nog als een krant en een iets mindere 2:12.4 gereden dan ervoor. Motortje trok overigens super, ben alleen voor het “heel houden plan” maar een beetje op tijd blijven opschakelen. Oja, Marc ik heb je peilstok nog!

Van plek 13 op de grid mocht ik naast DJ vertrekken in de eerste race. Start was echt top, kwam alleen al snel wat klem te zitten, dus na een paar man ingehaald te hebben ging ik denk ik als elfde de Tarzan in, waar het lekker druk was. Nog heel even met Niels gestoeid, het ene rondje haalde ik hem in bij de Tarzan waarna hij die ronde mij makkelijk kon volgen en hij me weer terug pakte, waarna ik hem niet meer heb gezien want ik kon dat bochtentempo met geen mogelijkheid volgen. Ondertussen begon het weer naar remmen te stinken in de auto… Nadat ik toch echt bijna de S-bocht miste maar weer naar binnen gereden en de race niet uitgereden. Positieve was dat ik wel een seconde van de rondetijd af had, 2:11.0. Het op tijd opschakelen plan was trouwens al snel van de baan in de race…

Tussen de races door de remmen gechecked en de druk naar achteren omlaag geschroefd (JW bedankt nog voor de goede hulp!). Tweede race mocht ik dus achteraan starten, naast Rogier Aarts. De start was nog beter dan de eerste en ik zat al snel op de tiende stek ofzo! Na een ronde of wat begon ik een blauwe Bertone binnen te hengelen, tot Slinger erachter kwam dat zijn wiel niet goed vast zat… Code 60 dus! Ik hield netjes 65km/h aan op mijn teller, maar die blauwe Bertone was ik na code 60 geheel kwijt en had ik voor of achter mij geheel niemand meer in beeld. Dus toen heb ik even helder nagedacht en besloten netjes de race uit te rijden en ben ik wat eerder gaan remmen om de remmetjes te sparen. Toen ik die zwart-wit geblokte vlag zag ben ik wel even uit mijn dak gegaan in de auto, want ik was ontzettend blij dat ik toch gefinisht was na al het gedoe! In de race dus nog een 2:10 gereden, een goede 2s verbetering gehaald in een dag.

Al met al wel een top dag gehad, JW bedankt voor de service en gezelligheid, DJ en Richard voor de gezelligheid in de box. Daarnaast natuurlijk iedereen die is komen kijken.
Ik heb in elk geval nog een hoop huiswerk te doen...
Laatst gewijzigd door Michel75 op ma okt 18, 2010 13:04, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
toyo 888
Full Member
Full Member
Berichten: 314
Lid geworden op: zo sep 07, 2008 02:00

RE: Squadra Italia 17 oktober Zandvoort de ontknoping !

ma okt 18, 2010 12:57

Marc !! toch hulde !!

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1009
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

RE: Squadra Italia 17 oktober Zandvoort de ontknoping !

ma okt 18, 2010 13:11

Was een leuk rondje idd Mark zo na de start! Maar jeetje wat fluit dat ding zeg 8) :lol: :twisted:
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

Re: RE: Squadra Italia 17 oktober Zandvoort de ontknoping !

ma okt 18, 2010 13:28

Wat een dagje, ik heb weer genoten van dit circus! Acrobatiek op de baan, Chris in piroutte door de tarzan!
Soms wat slapstick! Bedankt voor het superseizoen!
Volgend seizoen: GROTE plannen!

oh ja Marc, lachen joh dat gereken!!!!! Bij de wedstrijdleiding op 't kantoortje omdat de uitslag nog gecontroleerd moest worden door de wedstrijdleiding.
Volgend jaar samen???? :lol:
Als je uitgerekend bent zet je de resultaten even in het topic wie wordt kampioen 2010 :!:
Ben wel benieuwd wie het geworden is :wink:
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Gebruikersavatar
aso69
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 722
Lid geworden op: di dec 28, 2004 10:09
Locatie: rotterdam
Contacteer: Website

RE: Squadra Italia 17 oktober Zandvoort de ontknoping !

ma okt 18, 2010 14:23

in tijdtraining uitlaatspruitstuk gescheurd dus maar ingepakt, helaas

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

RE: Squadra Italia 17 oktober Zandvoort de ontknoping !

ma okt 18, 2010 15:21

Leegheid, verveling, weekenden rondhangen in winkelcentra en troosteloze meubelboulevards, gesprekken aanknopen met totaal onbekenden: wat moet een mens doen als het raceseizoen is afgelopen? Dat was hem dan: de laatste race van het seizoen.

Het nachtje was kort: vroeg naar bed en dan van half 11 tot na 2en schaapjes liggen tellen en uit pure frustratie die schaapjes slachten en laten verworden tot broodjes shoarma met heel veel knoflooksaus. Om 8 uur stond ik alweer op het circuit koukleumend in de rij om in te schrijven voor de race.

De vrije training was koud en glad. Sommige snelle bochten lagen nog in de schaduw van de duinen, dus de asfalttemperatuur zal daar niet ver boven het vriespunt hebben gelegen. Ik had weinig grip en durfde niet echt door te trappen, Dat bleek niet onverstandig: teammaatje Maarten verloor in de uitloopronde de controle over zijn Giulia en parkeerde hem tegen de vangrail, terwijl hij wel duidelijk vaart had geminderd. Einde oefening voor hem en dat terwijl hij dit seizoen al zo geplaagd is door tegenslag :(

Tijdens de kwalificatie was de baan al opgewarmd, maar ik bleef problemen met de grip houden. Er lag best wel wat vuil op de baan en blijkbaar had ik een probleem met de bandenspanning. Een paar keer kreeg de achterkant een zwiep en kon ik de auto nog maar net onder controle houden.

Teammaatje Rogier parkeerde zijn auto in het Scheivlak en dat betekende dat we daar een paar ronden van het gas moesten. Toen zijn auto was weggesleept kon ik weer gaan pushen. Althans, dat dacht ik: in het Scheivlak verloor de achterkant van de auto grip en brak de achterkant uit. Even leek het dat ik nummer drie zou zijn wiens sessie in die bocht zou eindigen. Maar gelukkig kon ik de auto onder controle krijgen en bleef mij de grindbak en vangrail bespaard. Ik heb daarna wel een half rondje met het hart kloppend in de keel op toeristische snelheid rondgereden ;-)

Al met al bleek ik een 2:16.1 te hebben gereden. Zou ik daar vorige races content mee zijn geweest, nu had ik toch wel gehoopt sneller te zijn, zeker als je naar de rondetijden van anderen keek: de meesten hadden hun pr verbeterd. Maar de 'losse' achterkant zorgde er toch wel voor dat ik in sommige bochten grip en snelheid verloor.

Wat doe je dan voor de eerste race? Ga je de bandenspanning aanpassen, ga je hem dan verhogen of verlagen? We zagen wel dat er na de sessie een groot verschil in bandenspanning op de vier wielen zat, terwijl dat gelijk zou moeten zijn. Daarnaast ontdekte ik dat linksvoor de band op de rand zo versleten was, dat canvas zichtbaar was. We besloten die te vervangen maar de bandenspanning niet aan te passen in de hoop dat de hogere baantemperatuur ervoor zou zorgen dat de bandenspanning omhoog zou gaan. Jammer genoeg was dat geen goede beslissing.

De start van de 1e race ging super: ik pakte gelijk 2 posities en we doken met zijn allen 3 dik de Tarzan in. In tegenstelling tot andere keren startten we jammer genoeg niet apart van de Volvootjes en die bangerracers houden er wat andere pricipes op na over hoe je met het materiaal van anderen omgaat. Gelijk zaten er in de eerste bocht vier Volvootjes tussen onze groep en 2 bochten later ging het mis: 1 van de dames uit onze klasse werd gesandwiched tussen 2 Volvo's en dat betekende einde oefening voor haar en één van de Volvo's. Een totaal onnodige aktie, waar ik gelukkig net buiten kon blijven.

Inmiddels was ik aangehaakt achter de Giulia van Barend (de eigenaar van de garage) en Joke's 155, waar ik het de laatste races iedere keer mee aan de stok had, reed direct achter mij. Ik kon Barend aardig volgen, en zeker bij het remmen kon ik op hem terugwinnen wat ik bij het accelereren verloor (zijn auto is lichter en heeft iets meer vermogen). Maar goed, die 155 zat ook nog achter mij en is bij het accelereren ook veel sneller dan ik. Een paar ronden kon ik voor Joke, maar op een gegeven moment zat ze toch naast mij op het stuk waar ik veel langzamer ben. Op het snelle stuk liet ik de auto naar de rand van de baan lopen en gebeurde er waar ik op gehoopt had: Joke liet de auto niet staan en ging van het gas af. Ik had gelijk een gat van 10 meter, kon toen bij haar weglopen en zat vrij snel weer achter Barend.

Echter, een ronde later kwam zij mij puur op vermogen voorbij op start-finish en zij dook voor mij de Tarzanbocht in. Jammer, maar niks aan te doen. Althans, dat dacht dit beginnertje: ik kreeg vervolgens een lesje van Barend over hoe je een snellere auto ronde na ronde kan blokken. Door iedere keer op het rechte stuk rechts te gaan zitten, kon hij voorkomen dat zij binnendoor zou steken in de Tarzanbocht en buitenom zou haar nooit lukken. Ik zat natuurlijk als 3e van het treintje op de eerste rij om dit te aanschouwen. Aan het eind van de race begon ik achter weer grip te verliezen en een paar keer kwam ik driftend de bocht door (Hugenholtz, woeheeej!). Ik wilde niet het risico te nemen er ergens af te vliegen en ging van het gas af. Dat kon ook makkelijk, want het gat met mijn achterliggers was groot genoeg. Uiteindelijk ben ik als 18e gestart en als 14e gefinished.

De start van de tweede race was een kopie van de eerste race: ik had weer een goede start en pakte twee posities. Ik haakte achter Barend aan en Joke zat achter mij. Maar een paar bochten later kwam zij weer voorbij: ik kwam te langzaam een bocht uit en zij kon mij zo voorbij steken. We hadden met zijn 3en weer een treintje, en ronde na ronde bleef Barend haar blokken. Een paar keer heb ik een poging gedaan om haar voorbij te steken, maar doordat zij op het rechte stuk een gaatje naar mij trokken kwam ik dan iedere keer net een metertje of twee tekort om er echt voorbij te komen.

En toen ging het opeens mis: in een enkele ronde vlogen er drie auto van de baan: twee in de grindbak en Nick met een afgebroken wiel midden op de baan. Dat was dus mijn eerst code 60 ;-). Barend en Joke zaten te suffen toen er groen gezwaaid werd en ik stak Joke in de ugenholtz voorbij. Barend had ik ook bijna, maar op vermogen bleef hij mij voor. En toen zag ik Joke ook weer voorbij komen. Er zit nu een deuk in de bodemplaat omdat ik het pasgedaal probeerde er doorheen te drukken ;-) Vervolgens was het weer het zelfde liedje: Barend blokkeerde ronde na ronde Joke en ik deed af en toe een poging om hen voorbij te steken. Uiteindelijk eindigde ik achter hen als 13e van de 18. De gescheiden start was inderdaad veel beter: we hebben de Volvootjes niet meer gezien tijdens de race. Vanwege de gripproblemen in de eerste race hebben we de bandenspanning omhoog gebracht en dat bleek prima te werken. Al met al een leuke afsluiter van de racedag en ook van het seizoen!

Dat seizoen was er natuurlijk eentje van pieken en dalen. Gelukkig zat het dal in het begin van het seizoen en de piek aan het einde. In het begin had ik de problemen met het stotteren van de auto. Als je dan na 3 racedagen nog geen sessie hebt uitgereden, zakt de moed je wel in de schoenen. Ik ben heel blij dat tijdens de race op Assen de monteurs van de 105 Workshop zijn blijven doorsleutelen en uiteindelijk het probleem gevonden hebben. Sindsdien heb ik, op een uitvalbeurtje door een lekkende slang na, geen problemen meer gehad waardoor uitgevallen ben. Ik heb, verdeeld over meerdere dagen, negen races uitgereden, waaronder een éénuurs race. In het begin van het seizoen reed ik op Zandvoort rondjes van 2:30, nu zit ik op 2:15.

Voor volgend jaar heb ik weer grote plannen, mede door wat we te horen hebben gekregen over wat er dat seizoen te gebeuren staat, we gaan racen op Spa-Francorchamps en Zolder! Ik wil een Race en Tacticscursus gaan volgen om de fijne kneepjes onder de knie te krijgen en natuurlijk gaan we werken aan de auto: lichter maken (verwarming en stuurbekrachtiging er uit ;), lager zetten en de versnellingsbak opknappen. Uiteindelijk wil ik volgend seizoen tijden van 2:12 gaan rijden. En o ja, ik moet ook nog een klein (kuch) vervoersprobleemoje oplossen.
Laatst gewijzigd door Pietro Originale op ma okt 18, 2010 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

RE: Squadra Italia 17 oktober Zandvoort de ontknoping !

ma okt 18, 2010 15:36

Oeps, dat is best wel een lang stukkie...

Weet iemand trouwens hoe die dame heet die foto's liep te schieten?
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
Hilbert
Full Member
Full Member
Berichten: 259
Lid geworden op: di dec 28, 2004 00:28
Locatie: Almere
Contacteer: Website

RE: Squadra Italia 17 oktober Zandvoort de ontknoping !

ma okt 18, 2010 16:30

Hoi Pieter

Schitterend verslag, was een leuke race.
Laten we hopen dat we volgend jaar inderdaad een 2:12 neer kunnen zetten :D
Jammer trouwens dat het seizoen er al weer op zit, en leuk om te zien hoe we als beginners allemaal groeien.
Ja die Barend heeft het goed gedaan, daar heb ik ook weer van geleerd. Heb ik weer stof om over na te denken, zodat me dat volgend jaar niet weer gebeurd :wink: :lol:
Ik heb een kaartje van die dame gekregen, zal het je wel even laten weten vanavond .
Het staat ook allemaal op de onboard film van mij, deze is later wel op onze site te zien.

sportieve groetjes
Joke
Hartelijke groeten,
Hilbert
http://www.hs-corse.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Lindsay artc-155
Junior Member
Junior Member
Berichten: 96
Lid geworden op: za nov 04, 2006 20:04
Locatie: Lelystad
Contacteer: Website

Re: RE: Squadra Italia 17 oktober Zandvoort de ontknoping !

ma okt 18, 2010 18:41

Oeps, dat is best wel een lang stukkie...

Weet iemand trouwens hoe die dame heet die foto's liep te schieten?
jeps, dat was ik :lol:

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: RE: Squadra Italia 17 oktober Zandvoort de ontknoping !

ma okt 18, 2010 19:07

Oeps, dat is best wel een lang stukkie...

Weet iemand trouwens hoe die dame heet die foto's liep te schieten?
jeps, dat was ik :lol:
Ja, jij ook! Maar jij had geen assistent die de hele tijd een flitsparaplu achter je aan droeg, toch? ;-)
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
juultje
Guru
Guru
Berichten: 1169
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:48
Locatie: Rijsbergen
Contacteer: Website

RE: Squadra Italia 17 oktober Zandvoort de ontknoping !

ma okt 18, 2010 19:22

Was weer een erg leuke dag gisteren, helaas een paar minder leuke dingen gebeurd zoals met de de Squadra van Maarten, maar gelukkig heeft hij zelf niets. Verder zelf zonder problemen de gehele dag kunnen rijden. 's ochtends was het op sommige stukken nog lekker glad. Tijdens de races leuke strijd gehad met Joke in haar ruim 20 jaar jongere wagen. Op het rechte stuk en met name bij het aanremmen van de bochten is die wagen toch een stuk sneller en stabieler. Maar gelukkig kon ik verder op het circuit voldoende afstand pakken en met wat fair blokken kon ik haar de eerste race lang voorblijven. Tot ik 2 rondes voor het einde een fout maakte en ze eindelijk in de tarzan aan de binnenkant zat. Race 2 had ik me voorgenomen om die fout niet nogmaals te maken. Tijdens de start had ik Joke direct weer te pakken en begon het feest opnieuw. Tijdens de code 60 door de laagstaande zon een 2 tal groene vlaggen gemist en bijna mijn plaats. Gelukkig stond onderaan hugenholz Eric van t Oever te gebaren om gas te geven en zag ik de groene vlag (nog bedankt Eric !!!).
Weer ronde na ronde voorop het treintje gereden. Iedere keer bij het opkomen van het rechte stuk direct naar links zodat ik Joke aan de buitenkant hield en dan maar rijden zolang dat Joke de binnenbocht niet kon pakken. Eenmaal Tarzan door was het weer geen probleem om voor te rijden.
Erg leuk gestreden ! Ben erg benieuwd naar de filmbeelden Joke.
Dit seizoen veel technische problemen gehad in het begin en mijn snelste tijd van vorig jaar niet meer kunnen halen. Nu maar weer verzinnen voor volgend jaar. Gelukkig zijn er weer voldoende plannen en ideeen voor volgend seizoen dus de winterstop zal wel weer te kort blijken.

Gebruikersavatar
Lindsay artc-155
Junior Member
Junior Member
Berichten: 96
Lid geworden op: za nov 04, 2006 20:04
Locatie: Lelystad
Contacteer: Website

Re: RE: Squadra Italia 17 oktober Zandvoort de ontknoping !

ma okt 18, 2010 19:25

Oeps, dat is best wel een lang stukkie...

Weet iemand trouwens hoe die dame heet die foto's liep te schieten?
jeps, dat was ik :lol:
Ja, jij ook! Maar jij had geen assistent die de hele tijd een flitsparaplu achter je aan droeg, toch? ;-)
ohwww die! nee dat was ik niet nee, die liep die portret foto's te schieten van de coureurs :wink:

Gebruikersavatar
juultje
Guru
Guru
Berichten: 1169
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:48
Locatie: Rijsbergen
Contacteer: Website

RE: Squadra Italia 17 oktober Zandvoort de ontknoping !

ma okt 18, 2010 19:29

Overigens de einduitslagen van de klassementen (alleen de eerste 3)

75 TS-Cup
1) Richard Ypey
2) Marc Rietkerk
3) Pieter Verheij

Youngtimer < 2000
1) Jon Preisser
2) Niels Woudenberg
3) DirkJan van de Heuvel

Youngtimer > 2000
1) Wilbert Paans
2) Eric van 't Oever
3) Lennert Jansen

105-jes
1) Chris Hesen
2) Cees Gerritsen
3) Barend Aarts

Rookie of the Year Lennert Jansen

Overall winnaar Squadra Italia wisselCup Richard Ypey

Terug naar “Racen - Algemeen”