Eerst de oude er uit. Die heeft 3 jaar trouwe dienst gedaan en gaat onder een dekentje in de schuur met pensioen.
![Afbeelding](http://pic16.picturetrail.com/VOL641/3203222/7756390/105986302.jpg)
Dan een groot leeg gat.
![Afbeelding](http://pic16.picturetrail.com/VOL641/3203222/7756390/105984545.jpg)
en dan de nieuwe er in bouwen.
![Afbeelding](http://pic16.picturetrail.com/VOL641/3203222/7756390/105986194.jpg)
![Afbeelding](http://pic16.picturetrail.com/VOL641/3203222/7756390/105986184.jpg)
![Afbeelding](http://pic16.picturetrail.com/VOL641/3203222/7756390/105986155.jpg)
![Afbeelding](http://pic16.picturetrail.com/VOL641/3203222/7756390/105986174.jpg)
vrijdag afstellen en rollen. Maandag rijden op Z´voort.
Pk´s, weet nog niet. en nee het is geen 1700cc maar een 1600cc motor.Hoeveel vermogen moet daar dan inzitten? Is dat een 1700 cc?
Nee geen dry sump maar een aangepaste carterpan.Hee, wat zie ik daar: dry sump smering???!!!
![]()
En dat deksel op (eigenlijk onder) de versnellingsbak heeft koelribben!
Is dat standaard 16V? (vast niet) en is dat nodig?
de oude had 153 pk en 200nm koppel.Hoeveel pk had de oude dan, en ga je de nieuwe testen op een rollenbank.
Welke modificaties zijn er doorgevoerd?
dat was helemaal standaard, alleen carb's opgebouwd en stuurbekrachtiging er af gehaald.je vorige blok was, op vlakken van 't blok en carbs na nog origineel, niet ?
Netjesde oude had 153 pk en 200nm koppel.Hoeveel pk had de oude dan, en ga je de nieuwe testen op een rollenbank.
Welke modificaties zijn er doorgevoerd?
modificaties:
nokkenassen, balanceren en uitwegen zuigers, krukas,vliegwiel, poeli en drijfstangen. koppen flowen en kleppen veranderd, olie systeem aangepast, verstelbare nokkenaswielen.....enz voor zo'n 5000 euro in totaal.
Nieuwe blok? tussen de 165 en 175 pk ws
Daarom:@forza: Waarom 1600cc?
In de Trofeo zijn er bijna geen 1600 meer? En bij ZAC of Squadra Italia gaat het om rondetijden.
Was meer cc niet wenselijk? Hutzezon heeft 1830cc naar wat ik begreep.
Zonder met dit alles iets te willen zeggen, want ik vind het gaaf wat je aan het doen bent.