Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

RE: Squadra Italia 17 oktober Zandvoort de ontknoping !

ma okt 18, 2010 20:25

Sebastiaan heeft een hoop mooie foto's gemaakt zondag, ik heb er een paar uitgezocht:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Niels
Guru
Guru
Contacteer: Website

ma okt 18, 2010 20:39

Leuke foto's, en leuk de verslagen zo te lezen! :D
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

RoSolo
Member
Member

ma okt 18, 2010 21:06

Wat een heerlijke dag is het geweest.

Aan het begin van het seizoen had ik als doel gesteld om 1 race van dit seizoen mee te rijden met de SI. Echter na 5 augustus werd ik zo enthousiast dat ik al snel besloot om de race van gisteren ook te gaan rijden.

Na vrijdag en zaterdag nog wat noodzakelijke onderdelen van de auto vervangen te hebben waren we zaterdag eind van de middag volledig klaar voor vertrek op zondagochtend.

Zondag om 5.30 zijn we vol goede moed vertrokken naar zandvoort. Ik had 1 doel gesteld, ik wilde 5 seconden van mijn rondetijd van 5-8 afrijden. Toen reed ik 2.28 als snelste tijd.

Na de vrije training zondag was dit al een feit: 2.22 ruim 6 seconden... de eerste lag was goed zichtbaar op mijn gezicht :)

Verder heb ik gisteren ook voor eerst kennisgemaakt met het grind van het scheivlak. Ik was iets te netjes richting een 155, ging van mijn lijn en verloor hem daarna direct, resultaat; diep in het grind.

In de races merkte ik op dat ik nog niet mee kan komen met de laatsten in de si. de eerste race zat ik voor de hugenholz achter alle volvo's, gelukkig kon ik de crash tussen nelleke en de volvo ontwijken en mijn weg vervolgen. Een eenzame race gereden helaas.

In de 2e race ging het voor mijn gevoel wat beter maar dat bleek achteraf niet aan de rondetijden. Tijdens de code 60 dacht ik wat tijd te sprokkelen en richting de volvo'tjes te kruipen.. echter haalde ik een circuit auto in en werd vriendelijk verzocht om met gelijke snelheid mijn weg te vervolgen... in de verte zag ik de volvo'tjes verdwijnen...

Al met al een geslaagde start en 2010 was een leuk debut jaar in de SI. Zoals Barend al aangaf zal de winter wel weer te kort zijn want er zijn veel ideen voor aanpassingen...

Tot volgend jaar!

@michel; is er een mogelijkheid dat we deze foto's op de SI site kunnen plaatsen?
75 Racer te koop: http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?f=12&t=72860" onclick="window.open(this.href);return false;

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

ma okt 18, 2010 21:25

Dat denk ik wel Rogier, maar het zijn er nog veel meer... 92 stuks met Alfa's, totaal 800+ mb van de hele dag.

Ik zou bijvoorbeeld niet gaan sleutelen:

Afbeelding

En:

Afbeelding

Gerben
Member
Member

ma okt 18, 2010 21:57

Ondanks de deuken bij Nelleke hebben wij ook een leuke dag gehad.
Nelleke heeft een hartig woordje gewisseld met de desbetreffende volvo “coureur” want ze stond daar toch langs de baan!
Ik denk dat de beste man direct over stapt op dammen of zo :lol:

Bij mij waren de resultaten ook zeer naar tevredenheid
In de ochtend was er echt weinig grip door het zeer koude asfalt en ik had dan ook zeer veel last van een losse achterzijde.
Voor de tijdtraining andere achterbanden en de demping wat aangepast,daarna ging het beter.
De eerste race zo waar 2.00 min blank en een heel klein beetje, en dat drie ronden achter elkaar.
Daarna kwamen de volvo’s in beeld en toen was het gedaan met de tijden.
Race twee gaf wat meer tumult en vuil op de baan en dus zaten de echt snelle ronden er niet meer in.
Serge, lars en Lennart komen al hard in de buurt,met voor Serge zelf een 2.02 dus dat belooft wat.
Het was al met al een leuke dag met veel alfa’s!
Iedereen bedankt voor de gezelligheid en complimenten en tot volgend jaar.
Hilbert bedankt voor het delen van de box!

Gr Gerben
Gas is alles,remmen voor noodgevallen

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Squadra Italia 17 oktober Zandvoort de ontknoping !

ma okt 18, 2010 22:17

. Iedere keer bij het opkomen van het rechte stuk direct naar links zodat ik Joke aan de buitenkant hield en dan maar rijden zolang dat Joke de binnenbocht niet kon pakken. Eenmaal Tarzan door was het weer geen probleem om voor te rijden.
Direct naar rechts toch?

Trouwens, Joke moest in de Tarzan ook een paar keer de deur voor mij dichtgooien waardoor jij weg kon lopen. Ik heb nog geen bedankje gehoord... ;-)
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

LENZ
Guru
Guru

ma okt 18, 2010 22:19

Op SS een waarschuwing gehad voor teveel geluid, 96 db, na die waarschuwing ben ik voor bos uit vrij vroeg naar 5 opgeschakeld en daardoor bleven de db's wel binnen de perken.
Topsnelheid was hierdoor niet eens veel lager dan voluit in 4 door te gaan, ondanks dat het gevoelsmatig behoorlijk wat lijkt uit te maken.

Besloten om voor deze laatste race het uitlaatsysteem ongewijzigd te laten en dus maar eerder op te schakelen, ook bij het opkomen voor het scheivlak en het stuk voor de audi s, besloten om het eens te proberen om hier ook naar 5 te gaan, minder stress voor de motor en wat meer rust in de auto.
Was wel even wennen, maar leek in de praktijk niet langzamer dan daarvoor, echter ook niet sneller.

Dit keer besloten om op de wtcc banden 240 te gaan rijden, aangezien ik hier nog weinig tot geen ervaring mee had.
Schijnen wat zachter te zijn dan de smallere 225 pirelli D2's waar ik daarvoor mee heb gereden.
In de training nog weinig vertrouwen in de banden, doordat ze moeizaam op temperatuur kwamen in de kou.
Rustig aan gedaan en daardoor ook verrast door de snelste tijd van het veld, 2.06.

Kwalificatie voelde al flink wat beter door de hogere buitentemperatuur, echter geen snelle tijd kunnen zetten door geel ivm uitstapje rogier.
Uiteindelijk in de laatste ronde nog voluit kunnen gaan en ondanks foutje in audi s , toch nog 2.05.1 , goed voor een 3e plek.
Merkte wel al dat de banden wat leken te gaan smeren aan het eind van de kwali.

Race 1 , redelijke start gemaakt, 1e meters niet lekker weg, maar daarna toch snel de 2e plek kunnen pakken en geprobeerd bij gerben aan te haken.
Banden voelde eigenlijk best lekker, maar ik merkte dat ik behoorlijk ruw aan het rijden was om serge voor te kunnen blijven.
Uiteindelijk serge voor moeten laten gaan en gerben werd ondertussen ook al steeds kleiner.
Geprobeerd om het gat met serge zo klein mogelijk te houden, maar hierdoor flink verremd voor de bocht zonder naam.
Weer een tijdje een eenzame race gereden en merkte dat ik weer afzwakte, heb dit snel als ik niemand voor me heb.
Op een gegeven moment zie ik Lars steeds dichterbij komen en die passeert me in de tarzan.

Weer geprobeerd mijn tempo op te voeren en snelste ronde voor mij van de dag gereden (2.04.6) en vrij snel de aansluiting weer gevonden en erlangs op het rechte stuk, maar Lars liet het
hier zomaar niet bij zitten en dacht: jij gaat niet later remmen dan ik.
Scheelde inderdaad heel weinig, echter in mijn nadeel want ik blokkeerde in de binnenkant voor tarzan en schoot rechtdoor en pakte een stukje zandbak mee en Lars dook er aan de binnenkant langs.
Hierna niet meer in kunnen lopen. De 155 kreeg steeds minder grip en onderstuurde als een gek, bij elke bocht amper grip en een geluid uit de banden alsof het profiel tot de draad toe op was.
Tempo lag ondertussen zo laag dat ik moeite had om Volvo's in te halen, overwogen om op te geven, maar ik lag 4e en zag nog geen achterliggers.
Had de grootste moeite om zelfs in dit lage tempo de 155 op de baan te houden.
20 liter brandstof blijkt dus ook te weinig te zijn voor 12 race ronden,met flink inhouden bij uit accelereren als gevolg.

Echter in de laatse ronde kwam wijnand snel dichterbij en kon ik mede door een fijne Volvo de groene alfetta nog net genoeg blokken om als 4e te eindigen.
Niet leuk om zo 4e te worden.

Had verwacht dat de yokohama's compleet versleten waren, maar dit viel mee en er was eigenlijk weinig aan te zien.
Weet niet waarom ik zo snel steeds minder grip had, misschien iets te wild in de eerste ronde.

Race 2, de smallere pirelli's gemonteerd met de geleende krik van Michel :thumbs:
Deze banden deden het goed op SS, maar toen was het bijna 15 graden warmer.
2x bijna van de baan met opwarmen doordat deze harde banden, maar heel moeizaam grip krijgen.
Weer redelijk goede start en gelijk weer 2e en gelukkig weer grip, alleen de achterbanden werden maar niet warm, daardoor een wat linke kont, maar dat zou alleen maar beter worden.
Uiteindelijk weer door serge gepasseerd in de tarzan, moet volgende keer toch wat meer weerstand gaan bieden om het inhalen wat lastiger te maken.
Aanhaken ging nu wat beter en het gat werd niet snel groter, kon redelijk lang bijblijven, tot de code 60.
Begon te twijfelen over de regels van code 60, was het nou pas weer voluit na start/finish, maar voor dat ik daar achter kon komen, zag ik lars en wijnand al voorbij komen.
Beide liepen snel uit en het duurde weer even een ronde voordat ik er weer lekker inzat, banden gaven gelukkig wel weer vertrouwen en uiteindelijk wijnand weer kunnen passeren en op jacht naar lars, maar die was er inmiddels vandoor gegaan. Gat nog iets dicht kunnen rijden, maar toch nog een 1,8 sec achterstand op start/finish.
Wel leuk gereden, had er een goed gevoel over ondanks de 4e plek, maar toch iets teleurgesteld in de tijd van 2.06, gevoelsmatig leek het sneller, maar weinig alleen gereden.

Ook aangenaam verrast door de Rookie of the Year titel:D
Terug kijkend op het eerste race seizoen, is de 155 24V erg snel en betrouwbaar gebleken.
Buiten wat opstartproblemen met een te klein remsysteem heb ik gewoon geen technische problemen gehad voor en tijdens de races.
Alleen een los uitlaatrubber zorgde zondag voor flink wat stress tijdens het opstellen vlak voor de 2e race.

Alle rijders en betrokkenen, bedankt voor een mooi jaar.

Linds, je hebt weer hele mooie foto's gemaakt, super!!
Afbeelding

Alfa Nord
Guru
Guru

ma okt 18, 2010 22:46

Voor mij was het ook weer een heerlijk dagje! Vrije training en kwalificatie al in de 2.09 gereden dus een plekje op de startgrid pal achter de snelle V6 en Turbo mannen. Helaas was de motor van Marc zijn TS overleden in de kwalificatie, baalde ik best van, we hadden ons verheugd op een spannend laatste duel maar helaas. 1e race super start en gelijk wat mannen uitgeremd (scheelt als je op Toyo` s rijdt, die hoef je niet echt op te warmen). Heerlijk gespeeld met de groene Alfetta Turbo, uitremmen in de Tarzan en Gerlach, hij er op de rechte stukken weer voorbij, denk dat het wel 5 rondje heeft geduurd voordat ie er eindelijk voorbij was. Begreep aan zijn reactie dat hij het niet zo grappig vond allemaal maar that`s racing, het ging tenslotte om een positie en ik kom niet op het circuit om langzaam te rijden :lol: Rest van de race was eigenlijk niet spannend, ik reed tot de finish in een gat, iets van zesde geworden dacht ik. Wel een top rondetijd van 2.08 gehaald, was ik erg content mee.
Race 2 eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal, goede start en weer een paar auto`s ingehaald (Lars en de groene Alfetta). Lars ging me al snel weer voorbij, de Alfetta had er iets meer moeite mee maar had blijkbaar geleerd van de eerste race en blokte me keurig bij het aanremmen van de Tarzan waarna hij op vermogen bij me weg kon rijden. Nadat de groene vlag gezwaaid werd na Code60 ben ik gespind in de AudiS waardoor Cees Gerritsen me voorbij kwam in de Guilia. Even alles op alles gezet en na een paar rondjes kon ik hem weer pakken, leuk gevecht was dat! Ik had beide races behoorlijk last van een slecht werkende versnellingsbak, vooral de laatste race sprong hij regelmatig uit de derde versnelling, is erg lastig als je net een bocht uit accelereert. Daardoor al een paar keer een uitstapje naast de baan gehad maar kon hem uit de vangrail houden :wink: Heb ik in ieder geval een winterklusje. Race weer als zesde (?) geeindigd en weer een 2.08 gereden! Al met al een goed resultaat.
Ik had aan het begin van het seizoen 2 doelen die ik wou proberen te halen, de TS Cup winnen en 2.08 halen op Zandvoort. Beide zijn gelukt met als kers op de slagroom het overall kampioenschap. Dat had ik nooit verwacht met al die snelle auto`s maar als je iedere race meedoet en constant redelijk voorin rijdt kan het dus met zo`n standaard TS "Taxi". Wellicht dat dit weer mensen die zitten te twijfelen om mee te doen over de streep trekken. Volgend jaar gewoon meedoen met je 75 TS, hoeft echt niet veel aan te gebeuren en het kost geen drol (als je het zelf doet)

Niels
Guru
Guru

di okt 19, 2010 14:33

Oeps, dat is best wel een lang stukkie...

Weet iemand trouwens hoe die dame heet die foto's liep te schieten?
Ik reageer even voor Joke, want die kan nog niet posten hier.

Dat is Desiree Engelage, en wanneer je foto's van haar wilde ontvangen oid, moet je even mailen met haar.

norbruis@zonnet.nl
www.madebydee.nl

Dit is wat ze doorgaf aan Joke toen die het kaartje van dr kreeg.
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

di okt 19, 2010 14:37

Ah, tof! Die gaan we ff mailen voor het grote fotoplakboek ;-)
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

TurboMarc
Guru
Guru

di okt 19, 2010 15:28

Zijn we allemaal op de plaat vastgelegd door haar 8) :?:
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

di okt 19, 2010 16:38

Alleen de knapperts ;-)
Eat My Rust Racing

juultje
Guru
Guru

di okt 19, 2010 19:15

Alleen de knapperts ;-)
Vandaar dat het bij jou zo lang duurde, was zeker een twijfelgeval :lol:

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

wo okt 20, 2010 10:10

Alleen de knapperts ;-)
Vandaar dat het bij jou zo lang duurde, was zeker een twijfelgeval :lol:
Is er van jou dan een foto gemaakt? 8)
Eat My Rust Racing

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

wo okt 20, 2010 12:22

Meer foto's (incl. het onderonsje van Nelleke met die Volvo-rijder): http://www.oypo.nl/pixxer.asp?id=F04E922F4DF5A4B6
Eat My Rust Racing

Terug naar “Racen - Algemeen”