vr jan 07, 2005 22:02
aanpassingen aan de carburateurs is afhankelijk van gebruik. Het merendeel van race-giulia`s rijdt met 40mm, maar vaak wel met angepaste venturi`s, en ook aangepaste sporeiers (afgesteld op rollenbank).
Het verschil tussen 1300-1600-1750 zit vnl in venturi`s en sproeiers, je kunt echter niet zomaar de een op de ander zetten en dan extra pk`s verwachten, dat werkt niet.
Op een opgevoerde motor kan ook mn voor circuitwerk met 45 mm gewerkt worden, soms zelfs met 48mm. Hangt er weer vanaf wat er aan de motor gedaan is en wat je er mee wilt gaan doen.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.