Ik denk dat mijn oude, witte 1.7 twin spark bij sommige mensen hier op het forum bekend(aan een paar ritten meegedaan en op meerdere meetings aanwezig geweest) is.

Toen ik wist dat de 155 verkocht zou worden, ben ik eerst opzoek gegaan naar enkele andere modellen van Alfa, onder andere de 164 en de 33 kwamen voorbij.
Mede door toedoen van bepaalde mensen op dit forum, ben ik toch weer naar een 155 gaan kijken, er moest dan wel minimaal een 2.0 ts komen, maar het liefst natuurlijk een 2.5V6.
Na anderhalve week geleden in Deventer bij een V6 te zijn gaan kijken, had ik eigenlijk spijt van de verkoop van de 1.7.
Ik dacht voor mijn budget nooit een geschikte V6 te vinden, echter vond ik de volgende dag op marktplaats mijn huidige 155.
Zaterdag 16 oktober ben ik met Erwin gaan kijken in Heerenveen, hij heeft de auto bekeken en beoordeeld.
De 155 had op dat moment 134.427 kilometers op de klok en reed perfect, na de proefrit was de deal snel rond en kon ik hem afgelopen dinsdag ophalen.
Zo blij als een kind(zoveel scheelt het niet :+ ) was ik toen de auto eenmaal overgeschreven was, wat een geweldige auto!
De terugreis uit Heerenveen naar Zwolle was een genot, heerlijk altijd dat vermogen dat paraat staat, over het geluid hoef ik natuurlijk niks te zeggen.

Hieronder een paar foto's:

excuus voor de crappy pics, deze foto's worden nog vervangen
Natuurlijk zitten er ook wel wat puntjes aan de 155, zo moet er een lampje van het climate paneel vervangen worden, de 12 volt aansluiting werkt niet, hij moet nodig gepolijst worden en nog wat zaken.
Tot nu toe valt het verbruik me 100% mee, nadat er 170 kilometer op de dagteller stond, heb ik hem weer volgegooid, er ging krap 17 liter in, 1 op 10 dus!
Dit waren stukken snelweg, 80-wegen en stukken dorp/stad, uiteraard heb ik hem meerdere keren even flink doorgetrokken en 2 keer even naar 220 km/h gegaan.
In tegenstelling tot de 1.7, ga ik de V6 niet naar orgineel terugbrengen, hieronder een lijst(je) met wat ik eraan wil doen.
To do:
- 12 volt aansluiting maken - done - €0
- stengel ruitenwissersvervangen(achterruitverwarmingsknopje is kapot)
- lampje in climate panel vervangen - done - €1,20
- veerpootbrug
- koni geel en andere veren
- ander interieur(suggesties?)
- andere velgen(misschien wel orgineel)
- nieuwe voor- en achterbumper
- gespoten skirts
- ander eindstuk uitlaat
- registermattenset
- kentekenplaathouder register achter
- polijsten
- squadra chip
- verstralers aansluiten(zitten er wel in, maar geen knop in middenconsole) - done - €7,50(schakelaar)
- stuur recht zetten - done- €0
- sportstuur(suggesties?)
- andere pookknop(suggesties?)
- ander luchtfilter(suggesties?)
- onder de motorkap beetje opfleuren
- andere speakers voor en achter
- meegespoten spiegelkappen
- andere grille
- ''luxe'' kentekenplaten
- logo kofferklep vervangen
- lelijke stickers eraf
- radio maken - done - €0
- carkit monteren - done - €1,95
- uitlaat maken - done - €250(2 nieuwe flexibele en laswerk voorpijp, dus op 3 delen lek)
Nou dat lijkt me een mooie lijstje om me de komende jaren mee bezig te houden.

Aangezien het budget nu wel weer even op is, zal er eerst weer ff gespaard worden, voordat er echt grote veranderingen doorgevoerd worden.
Ook heb ik nog een paar vragen aan jullie;
- vanmorgen hoorde ik een piepend geluid toen ik de auto startte en de eerste meters reed(heel hoog geluid), wat kan dit zijn?
- mag een soundpipe voor de apk?(zat er al onder bij aankoop)
Alvast bedankt!

In de openingspost zal ik de updates bij blijven werken, dit zal natuurlijk ook gewoon in post komen te staan.
Ook ben ik van plan overal de prijzen bij te zetten, aangezien ik daar zelf ook altijd heel benieuwd naar ben, de kosten aan een auto zijn eigenlijk altijd interessant.

Tot zover.