Gebruikersavatar
Gerrets
Guru
Guru
Berichten: 1800
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 23:07
Locatie: Hengelo ov

RE: Sportremschijven voor de 33

za aug 07, 2010 09:08

Aukje dan houd ik mij aanbevolen :D

De reden dat ik nieuwe remschijven wil is omdat ze een beetje krom zijn. Maar het vele remmen is er de laatste twee jaar wel vanaf. Dus ik ga idd voor standaard schijven 16v uitvoering, 16v klauwen en ferodo2500 of redstuf + staalomvlochten remleidingen.

met betrekking tot de remleidingen wat moet ik aanpassen? of moet ik gewoon 16v leidingen hebben ivm de klauwen. qua stalen leiding hoef ik niets aan te passen toch??
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Gebruikersavatar
Luc33
Guru
Guru
Berichten: 1151
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 21:04
Locatie: Groningen

RE: Sportremschijven voor de 33

za aug 07, 2010 10:40

Eerlijk gezegd zou ik niet weten waarom je andere remleiding zou moeten hebben. Ik heb een paar jaar geleden ook 16v klauwen enz. op mijn 1.4 Imola gezet zonder de remleidingen te wisselen en daar heb ik geen problemen mee gehad.

Die klauwen heb ik overigens nog dus als je interesse hebt.....
Luc
33 1.7 16v
146 JTD

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6721
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Sportremschijven voor de 33

za aug 07, 2010 11:02

Ik denk dat we wel het verschil in de gaten moeten houden tussen remleidingen en remslangen.
Staalomvlochten remleidingen heb je geen kloot meer aan, de leiding zelf zal niet uitzetten (tenzij je koper neemt).
De remslangen daarentegen zijn vaak van een wat flexibeler materiaal en dan is staalomvlochten wél prettig.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Gebruikersavatar
Gerrets
Guru
Guru
Berichten: 1800
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 23:07
Locatie: Hengelo ov

RE: Sportremschijven voor de 33

za aug 07, 2010 17:54

Hylke bedankt voor je alerte reactie :wink: het gaat idd om de remslangen.

Luc je hebt PB.
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Gebruikersavatar
Luc33
Guru
Guru
Berichten: 1151
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 21:04
Locatie: Groningen

RE: Sportremschijven voor de 33

za aug 07, 2010 18:16

Ook die hoeven niet perse vervangen te worden, maar idd.... staal omvlochten is beter.
Luc
33 1.7 16v
146 JTD

Gebruikersavatar
Gerrets
Guru
Guru
Berichten: 1800
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 23:07
Locatie: Hengelo ov

RE: Sportremschijven voor de 33

zo aug 08, 2010 12:08

Waar moet ik trouwens op letten qua maat? of is het meeste universeel? ik kijk nu telkens naar 16v en ik kom van alles tegen ik zie zowat door de bomen het bos niet meer.......................
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Gebruikersavatar
Lon
Full Member
Full Member
Berichten: 268
Lid geworden op: do jan 27, 2005 21:52
Locatie: Almere
Contacteer: ICQ Website

Re: RE: Sportremschijven voor de 33

di aug 10, 2010 15:26

Waar moet ik trouwens op letten qua maat? of is het meeste universeel? ik kijk nu telkens naar 16v en ik kom van alles tegen ik zie zowat door de bomen het bos niet meer.......................
Voor de 33 16v zijn de diameter en dikte van de schijven voor alle jaartallen gelijk.
De rem klauwen ook echter zijn er aan aantal verschillende typen klauw waar net weer andere blokken in moeten dat is het enige waar je op letten moet: dus eerst de klauwen op de kop tikken dan blokken die daarbij passen bestellen.
Greetz,
Lon

Alfa Romeo 33 1.7 S 16v QV Permanent 4 (DL-ND-12)

Vroegert:
Fiat multivlaai
Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Edizione Limitata (RIP)
Alfa Romeo 33 1.7 ie
Alfa Romeo 33 1.7 S 16v QV (DZ-VZ-31) (RIP)
Alfa Romeo 33 1.3 S ('90) (RIP)

Gebruikersavatar
Gerrets
Guru
Guru
Berichten: 1800
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 23:07
Locatie: Hengelo ov

RE: Sportremschijven voor de 33

do okt 28, 2010 21:32

Ik heb toch nog even een vraag mbt de remslangen. Nu ik de 16v klauwen gereviseerd heb ben ik op zoek naar staalomvlochten remslangen. Maar is alles universeel mbt 8v klauwen en 16v klauwen? Ik zie grote diversiteit aan slangen maar volgens mij zijn de wartels van dezelfde diameter. Echter is dit een aanname en ben ik er niet zeker van dat het zo is.

ik hoor het graag.
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Gebruikersavatar
bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2223
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:45
Locatie: noordbroek
Contacteer: Website

RE: Sportremschijven voor de 33

do okt 28, 2010 22:23

Mischien een domme vraag, maar ios de ferodo ook te gebruiken met standaard schijven van een 33?
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: Sportremschijven voor de 33

vr okt 29, 2010 09:32

Mischien een domme vraag, maar ios de ferodo ook te gebruiken met standaard schijven van een 33?
jazeker, gaat erg goed :wink:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: Sportremschijven voor de 33

vr okt 29, 2010 09:35

Ik heb toch nog even een vraag mbt de remslangen. Nu ik de 16v klauwen gereviseerd heb ben ik op zoek naar staalomvlochten remslangen. Maar is alles universeel mbt 8v klauwen en 16v klauwen? Ik zie grote diversiteit aan slangen maar volgens mij zijn de wartels van dezelfde diameter. Echter is dit een aanname en ben ik er niet zeker van dat het zo is.

ik hoor het graag.
voor past wel, echter zijn de ze toch verschillend... met een beetje knutselen en improvisatie gaat het vast lukken
is namelijk een verschil in ophangen van deremlsang, je hebt dat beugeltje aan je chassis waar de overgang is van remslang (rubber of RVS) naar remleiding... bij een 8v is die anders dan een 16V, ik geloof sleutel 19 vs sleutel 17 voor de grote moer...

maar pfff, het is voor mij nu ook alweer ruim 8 jaar geleden :lol:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Terug naar “Algemene Technische vragen”