Toyo 888 is m'n Pa, Robert,Oh voordat ik het vergeet.
Weet iemand of een stabilisatorstang van een Alfa 33 16v dikker is?
En zo ja, heeft iemand die nog liggen?
@ toyo 888
Torretje heb ik helemaal zelf gedaan. Wel met hulp van het meetgereedschap en kennis van Ed Poland, eigenaar van Duel Motorsport, waar ik veel van geleerd heb op gebied van motorentuning.
Hij is wat mij betreft de meest geniale op dat gebied. Zeer secuur en een zeer mooie werkplaats.
Haha, onder z'n echte naam wordt-ie niet meer toegelaten op het internet@ Slinger
Tuurlijk, dat weet ik toch meteen als ie zichzelf toyo888 noemt....dusss...ha..
Maar hoe is 't met die ouwe? Doe 'm ff de groeten van me...
Oh voordat ik het vergeet.
Weet iemand of een stabilisatorstang van een Alfa 33 16v dikker is?
En zo ja, heeft iemand die nog liggen?
@ toyo 888
Torretje heb ik helemaal zelf gedaan. Wel met hulp van het meetgereedschap en kennis van Ed Poland, eigenaar van Duel Motorsport, waar ik veel van geleerd heb op gebied van motorentuning.
Hij is wat mij betreft de meest geniale op dat gebied. Zeer secuur en een zeer mooie werkplaats.
Volgens mij niet, maar hij is ook anders van vorm vanwege het andere subframe van een 16V.Weet iemand of een stabilisatorstang van een Alfa 33 16v dikker is?
Nee die is volgens mij niet dikker en past denk ik ook niet, de bevestigingsbeugels op de dwarsbalk zijn langer dan van de Sud waardoor die volgens mij verder naar achter komt, als je hem monteerd op de Sud dwarsbalk met de kortere sud beugels komt ie volgens mij te ver naar voren, maar dat zou ik moeten nakijken, maar aangezien ie niet dikker is...Weet iemand of een stabilisatorstang van een Alfa 33 16v dikker is?
Zie boven, ik was aan het typen en spelfouten aan het corrigeren intussen heb jij het kort en krachtig neergezet.dikte is gelijk.
je wilt alleen geen stabi voor hebben op een fwd
De kanalen vd koppen zijn geflowd, de klepzittingen heb ik smaller gemaakt waardoor je meer vd klep weg kan halen voor meer mengsel, C&B nokkenassen (max. Road) erin gezet etc.Oh voordat ik het vergeet.
Weet iemand of een stabilisatorstang van een Alfa 33 16v dikker is?
En zo ja, heeft iemand die nog liggen?
@ toyo 888
Torretje heb ik helemaal zelf gedaan. Wel met hulp van het meetgereedschap en kennis van Ed Poland, eigenaar van Duel Motorsport, waar ik veel van geleerd heb op gebied van motorentuning.
Hij is wat mij betreft de meest geniale op dat gebied. Zeer secuur en een zeer mooie werkplaats.
Wat is er qua motortuning verandert aan de Sud?
Martijn
Thanx guys,Nee die is volgens mij niet dikker en past denk ik ook niet, de bevestigingsbeugels op de dwarsbalk zijn langer dan van de Sud waardoor die volgens mij verder naar achter komt, als je hem monteerd op de Sud dwarsbalk met de kortere sud beugels komt ie volgens mij te ver naar voren, maar dat zou ik moeten nakijken, maar aangezien ie niet dikker is...Weet iemand of een stabilisatorstang van een Alfa 33 16v dikker is?
Als je een dikkere stabi wilt moet je die hebben van een oudere Sud, die is een stuk dikker het preciese overgangsjaar weet ik niet, je moet er ook de rubbers en beugels voor op de draagarmen bij hebben want het uiteinde van de oude stabi is juist dunner. Ik heb dat denk ik nog wel liggen, moet ik nakijken zoja kun je wel hebben voor een kratje bier of zo maar opsturen zal problematisch zijn.
Maar je moet je afvragen of je een dikkere stabi aan de voorzijde wil, geeft juist meer grip aan de achterzijde en ontlast je binnenbocht voorwiel in de bocht waardoor dat eerder doorslaat of onderstuur. Als je aan de voorkant een dikkere stabi doet moet je achter de bussen in de langsarmen stugger maken, dat heeft een stabilisator effect voor de achteras waardoor de balans hersteld.