Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6902
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: RE: GT 1300 Junior

za nov 06, 2010 01:30


Lucky you, de mijne alleen een fiets... :lol:

Grtz,fRank
Die is mijn opa kwijtgeraakt een jaar of 70 terug... :wink: Daarom heeft hij ook nooit een Duitse auto gekocht. :lol:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8037
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: GT 1300 Junior

za nov 06, 2010 10:12

:blue_lol:

Grtz,fRank

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4400
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: GT 1300 Junior

za nov 06, 2010 13:36

Dat model C kadett is ook niet dik gezaaid meer. Kan me niet herinneren wanneer ik er voor het laatst een live heb gezien.
Ziet er trouwens netjes uit op de foto's. Goede voortekenen voor de brievenbus!

Gr,
DJ

Gebruikersavatar
Patrick
Guru
Guru
Berichten: 1161
Lid geworden op: za mar 18, 2006 14:12
Locatie: Nijmegen
Contacteer: Website

Re: RE: GT 1300 Junior

za nov 06, 2010 13:50

Dat model C kadett is ook niet dik gezaaid meer. Kan me niet herinneren wanneer ik er voor het laatst een live heb gezien.
Ziet er trouwens netjes uit op de foto's. Goede voortekenen voor de brievenbus!

Gr,
DJ
Dat was ook mijn idee.
Vraag opa trouwens eens subtiel hoe het testament-technisch is gepland.....? 8)
Je wil er toch niet aan denken dat als jij de brievenbus helemaal klaar hebt gemaakt je
minst aardige oom er mee gaat lachen.....

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....



.

matthijs
Full Member
Full Member
Berichten: 452
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 22:04
Locatie: Houten
Contacteer: Website

Re: RE: GT 1300 Junior

za nov 06, 2010 22:13

die foto's zie je alleen zelf. Moet je kunnen inloggen op je ziggo account. :roll:
crap je hebt gelijk, hersteld! (als het goed is)

Het is trouwens een city die van jou toch? Onder mijn B-kadettje had ik een achteras van een city geschroefd, werd ie iets breder van. Ik haalde altijd de 1.2 blokjes uit de E-kadetten (iets sneller door grotere kleppen en poorten) voorzien van een dubbel weber carburateurtje van een SR, Liep als de brandweer in de kadett, wel tot drie keer aan toe een blok opgeblazen.

De manta is nooit afgemaakt. Had de hele carrosserie gelast en strak gemaakt met smeertin. De plek van de versnellingsbak aangepast voor een B-manta 1.8 Gsi versnellingsbak zodat er een 16v gsi blok in kon. Leuk! 150 pk op 850 kilo :) Helaas kreeg ik toen een vriendin, mijn huidige vrouw die ver weg woonde, in Houten dus waar ik nu woon. Vrouwen zijn de pest voor mannen hobby's.
Auto's... leuk, motorfiets, leuker!

Gebruikersavatar
giardinetta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: vr jan 30, 2009 09:54
Locatie: fine del bosco

Re: RE: GT 1300 Junior

za nov 06, 2010 22:26

die foto's zie je alleen zelf. Moet je kunnen inloggen op je ziggo account. :roll:
crap je hebt gelijk, hersteld! (als het goed is)

Het is trouwens een city die van jou toch? Onder mijn B-kadettje had ik een achteras van een city geschroefd, werd ie iets breder van. Ik haalde altijd de 1.2 blokjes uit de E-kadetten (iets sneller door grotere kleppen en poorten) voorzien van een dubbel weber carburateurtje van een SR, Liep als de brandweer in de kadett, wel tot drie keer aan toe een blok opgeblazen.

De manta is nooit afgemaakt. Had de hele carrosserie gelast en strak gemaakt met smeertin. De plek van de versnellingsbak aangepast voor een B-manta 1.8 Gsi versnellingsbak zodat er een 16v gsi blok in kon. Leuk! 150 pk op 850 kilo :) Helaas kreeg ik toen een vriendin, mijn huidige vrouw die ver weg woonde, in Houten dus waar ik nu woon. Vrouwen zijn de pest voor mannen hobby's.
Man ,je hebt een gouden vrouw dat ze je van die opel hobby afgehaald heeft! :D

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: GT 1300 Junior

zo nov 07, 2010 12:01

Kan me alleen maar aansluiten bij de rest die dit een schitterend autootje vindt!

Sluit me ook aan bij DJ dat er al genoeg Brievenbusjes-zonder-bumpers quasi-sjiek door het leven moeten gaan als "GTA replica" maar intussen gewoon een 13-in-een-dozijn vernoekte Brievenbus blijven....

Remember: Originele lak is nergens te koop... nieuwe lak en go-fast-goodies zijn dat op elke hoek van de straat...

Als je kijkt naar de ontwikkelingen in de internationale klassiekerwereld (en dan vooral de wat duurdere auto's) dan zie je dat originaliteit een bijna banale meerwaarde oplevert om de simpele reden dat iedereen een auto kan (laten) restaureren en kan (laten) spuiten en dat men dit om de een of andere duistere reden nog steeds graag doet maar dat het aantal auto's dat in originel staat verkeert dus dagelijks afneemt terwijl de vraag toeneemt...

Ik zou zeggen, neem vooral de tijd, praat met zoveel mogelijk mensen en weeg vooral goed af wat je wel repareert / restaureert / vervangt en hou in je achterhoofd dat het in z'n huidige staat al een zeldzaam autootje is en dat alles wat je er aan verandert hem minder zeldzaam maakt.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5595
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: GT 1300 Junior

zo nov 07, 2010 12:11

Vrouwen zijn de pest voor mannen hobby's.
gelukkig zijn er ook dames die de uitzondering op de regel zijn (lucky me...!) .
Voor de rest sluit ik mij aan bij zaagmans!
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Peternijmegen
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 557
Lid geworden op: ma apr 16, 2007 19:58
Locatie: Nijmegen
Contacteer: Website

RE: GT 1300 Junior

zo nov 07, 2010 14:07

He Michel,

Gave auto man en wat een leuk verhaal.
Er zijn in Nijmegen een paar adressen ( Auto Berlina, of Autobedrijf de Grood), waar je goed geadviseerd wordt als je weet wat je met de auto zou willen gaan doen.
Verder kan je Rik die al heeft geageerd, ook heel vragen en zou je goed verder kunnen helpen.
Die mannen zitten al jaren in de alfa´s en kennen die auto´s van haver tot gort.

Verder val je in Nijmegen met een Alfa met de neus in de boter, kennis genoeg aanwezig en wordt hier een van de mooiste evenementen op Alfa gebied eens per jaar georganiseerd, waar een groot gedeelte van de aanwezigen hier op het forum naar toekomen. zie ook www.nimega100miglia.nl
Dus veel succes en met zo´n auto moet je proberen het zo goed mogelijk proberen op te lossen.

Veel Succes
Peter
www.nimega100miglia.nl

Komt het vandaag niet komt het morgen, maar komen zal het er.

matthijs
Full Member
Full Member
Berichten: 452
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 22:04
Locatie: Houten
Contacteer: Website

Re: RE: GT 1300 Junior

zo nov 07, 2010 18:01

die foto's zie je alleen zelf. Moet je kunnen inloggen op je ziggo account. :roll:
crap je hebt gelijk, hersteld! (als het goed is)

Het is trouwens een city die van jou toch? Onder mijn B-kadettje had ik een achteras van een city geschroefd, werd ie iets breder van. Ik haalde altijd de 1.2 blokjes uit de E-kadetten (iets sneller door grotere kleppen en poorten) voorzien van een dubbel weber carburateurtje van een SR, Liep als de brandweer in de kadett, wel tot drie keer aan toe een blok opgeblazen.

De manta is nooit afgemaakt. Had de hele carrosserie gelast en strak gemaakt met smeertin. De plek van de versnellingsbak aangepast voor een B-manta 1.8 Gsi versnellingsbak zodat er een 16v gsi blok in kon. Leuk! 150 pk op 850 kilo :) Helaas kreeg ik toen een vriendin, mijn huidige vrouw die ver weg woonde, in Houten dus waar ik nu woon. Vrouwen zijn de pest voor mannen hobby's.
Man ,je hebt een gouden vrouw dat ze je van die opel hobby afgehaald heeft! :D
Ehhhm... denk jij dat het haar kan schelen of ik nu al mijn tijd in een alfa of een opel stop? Ze vindt mijn 75 vierkant en niet lekker rijden... als ik mijn tijd in haar rover 45 stop is er overigens niets aan de hand,.
Auto's... leuk, motorfiets, leuker!

Terug naar “Projecten”