Sinds kort weer in het bezit van een Alfa Romeo 33 uit 87’. Compleet besmet met het Alfa-virus struin ik nu het net af naar alles wat met Alfa te maken heeft, kijk in schuurtjes en gluur door garageschoorstenen en voilá wat ziet mijn oog: een heuse Alfaclub! Daar wil ik meer van weten!! Inmiddels heb ik me aangemeld als lid en nu ook dit forum maar eens uitproberen.
Speciale info zocht ik over mijn versnellingsbak en vooral de niet geheel geluidloze terugschakelactiviteiten van 3e naar 2e versnelling. Heel wat wijzer geworden ondertussen én geleerd (ik heb ook de Alfa-bijbel er op nageslagen) dat het een veelvoorkomend probleem is bij dit type. Gelukkig heb ik een enorm handige vent die besmet is met hetzelfde virus, sleutelen doe ik dus niet zelf. Het is niet dat ik niet wíl maar schijnbaar heb ik er niet de genen voor dat mooie stukje techniek te leren, ik geef het gewoon toe Wel geef ik mijn wagen zoveel mogelijk liefdevolle aandacht in de vorm van een uitgebreide wasbeurt op z’n tijd. Ook kijk ik heel technisch als men mij vragen stelt over de technische staat van mijn auto en brabbel wat over “boxermotor, injectie en cilinderkoppen” dit wekt bij de leek al snel een goede indruk. Vol overgave heb ik me ook geworpen op het dubbel-clutchen niet in de laatste plaats omdat ik met deze aktie, volgens de Alfa-bijbel, mits goed uitgevoerd, een onuitwisbare (goede) indruk zal achterlaten op mijn passagiers.