En btw volgens mij blijft de apk bij opheffing gewoon weer geldig mits de datum niet verstreken is.
grt rogeralfa
Die kans is klein. Er werken heel weinig écht flauwe controleurs bij die club. Zelf had ik een Chrysler Voyager VanIk heb weer mazzel gehad merk ik al wel, ik heb mijn toen geschorste 164 gewoon op de oprit gehad, 3 maanden lang. Zal wel een paar lieve centen kosten als je daar een bon voor krijgt gok ik zo.
Correct. Waarom zou je een gekeurde auto binnen de verlooptermijn opnieuw moeten keuren?En btw volgens mij blijft de apk bij opheffing gewoon weer geldig mits de datum niet verstreken is.
grt rogeralfa
ja klopt, helaas uit ervaring, 3 dagen koste me toen iets van 70 euroLet wel op dat je je auto minimaal 3 maanden geschorst houdt.
Hef je de schorsing binnen die 3 maanden weer op, dan moet je de verzekering en belasting over die termijn alsnog terug betalen....
Een auto is bij mijn weten altijd uitgesloten in een inboedelverzekering. Dit staat gewoon in de polisvoorwaarden, deze bijvoorbeeld van ING:Wat verzekeren betreft:
Als je je auto stalt en in die ruimte gebeurd iets (stormschade, brand, diefstal, wateroverlast)
dan is het nog helemaal niet zeker dat de inboedel - opstalverzekeraar je claim accepteerd.
M.a.w. een auto die zelf niet verzekerd is omdat er een schorsing op zit, is erg moeilijk
gedekt te krijgen bij bovenstaande calamiteiten. Iets om vooraf te regelen.
Nee Eric, er zijn polismogelijkheden bij diverse verzekeraars. In onze loodsEen auto is bij mijn weten altijd uitgesloten in een inboedelverzekering. Dit staat gewoon in de polisvoorwaarden, deze bijvoorbeeld van ING:Wat verzekeren betreft:
Als je je auto stalt en in die ruimte gebeurd iets (stormschade, brand, diefstal, wateroverlast)
dan is het nog helemaal niet zeker dat de inboedel - opstalverzekeraar je claim accepteerd.
M.a.w. een auto die zelf niet verzekerd is omdat er een schorsing op zit, is erg moeilijk
gedekt te krijgen bij bovenstaande calamiteiten. Iets om vooraf te regelen.
9.1 Inboedel
Alle roerende zaken die tot een particuliere huishouding
behoren, met inbegrip van bromfietsen, antennes,
zonweringen en huisdieren.
Niet als inboedel worden de hierna genoemde zaken
beschouwd.
a. Geld en geldswaardig papier.
b. Motorrijtuigen (behalve bromfietsen en elobikes) inclusief
losse onderdelen en accessoires daarvan.
c. Caravans en aanhangwagens, beide inclusief losse
onderdelen en accessoires daarvan.
d. Vaartuigen, inclusief losse onderdelen en accessoires
daarvan.
e. Zaken van derden.
f. Computer- en andere digitale informatiebestanden,
alsmede programmatuur, behalve standaardprogrammatuur.
En een opstalverzekering dekt een auto zeker ook niet. Wanneer je dus brand en diefstal wilt verzekeren zul je je autoverzekering door moeten laten lopen.
---
Eric
Gaan we nu de discussie krijgen wat dan langs de openbare weg is?een geschorste auto mag wel degelijk buiten op prive terrein staan, maar niet op de openbare weg of delen(berm ed) daarvan.
citaat van RDW:
Niet op de openbare weg
Als de geldigheid van het voor uw voertuig afgegeven kenteken is geschorst, mag u met dit voertuig geen gebruik maken van de openbare weg. Dat geldt zowel in Nederland als in het buitenland. Uw voertuig mag ook niet langs de openbare weg geparkeerd staan.
Duidelijk toch?
Die kan ik wel beantwoorden. Heb deze discussie twee weken lang gedaan op het politiebureau.Gaan we nu de discussie krijgen wat dan langs de openbare weg is?een geschorste auto mag wel degelijk buiten op prive terrein staan, maar niet op de openbare weg of delen(berm ed) daarvan.
citaat van RDW:
Niet op de openbare weg
Als de geldigheid van het voor uw voertuig afgegeven kenteken is geschorst, mag u met dit voertuig geen gebruik maken van de openbare weg. Dat geldt zowel in Nederland als in het buitenland. Uw voertuig mag ook niet langs de openbare weg geparkeerd staan.
Duidelijk toch?