Ik heb een Bertone laten beitsen en daarna in de KTL laten zetten!
Ik was redelijk tevreden met het resultaat.
Min punten:
In de verstevigingen aan de binnenkant van motorkap en kofferklep waren resten van het KTL spul hard geworden en die rammelen nu en krijg ze er niet uit.
Waarschijnlijk is het gaan ophopen.
Dus zorg voor voldende afwateringsgaten zodat de holleruimtes weer het overtollige kwijtraken bij een Bertone houd dat dus in gaten erbij boren.
Ook in de binnenschermen aan de bovenzijde boor er een klein gaatje zodat de lucht weg kan.
Als er een luchtbel blijft zitten dan komt er geen verf.
Dorpels zijn van zichzelf open bij een Bertone dus daar geen zorgen.
Wat me ook opviel dat niet alle holle ruimtes gevuld waren met het goedje!
Dus ook daar goed over nadenken met eventueel gaten erbij boren op strategische plekken.
Je kunt ze daarna natuurlijk weer dicht lassen.
Zeker gezien de kosten is een zeer goede voorbereiding erg belanrijk.
We hebben de carroserie eigenlijk twee jaar lang niet afgewerkt en gespoten na de KTL behandeling ook om te kijken of het zuur door werkt.
Het blijkt op twee plekjes na was dit niet het geval.
Het is me veel beter bevallen dan stralen dat kom je toch constant weer tegen zodra je de luchtspuit er op zet het blijft tevoorschijn komen.
Het stralen met droogijs lijkt me dan een betere oplossing.Ook niet goedkoop.
Het grootste voordeel van KTL blijf ik vinden dat het overal in komt (dorpels bv)dat red je niet met epoxy spuiten.
Het grootste voor deel van een zuurbad vindt ik dat je alle troep kwijt bent.
Hierbij wat fotootjes:
Voor het zuurbad:
Na het zuurbad:
Na de KTL behandeling:
Misschien heb hier wat aan.
Veel succes met je project mocht je meer willen weten mag je me altijd contacten.
gr Jan