Afgelopen week ben ik langs het RDW gegaan om te gaan informeren over het invoeren van de Sud. Ook meteen even nagevraagd wat het handigste is i.v.m. motor wissel. Omdat de auto voor 1998 is, doen ze alleen een technische controle en dan ben je klaar (natuurlijk wel eerst betalen). Eventueel kon hij dan ook nog het kenteken bewijs aanpassen naar de juiste cilinderinhoud.
Mede hierdoor hebben we besloten om de Giardinetta eerst helemaal klaar te gaan maken en dan pas op kenteken te zetten. Dus gisteren begonnen met demonteren van de onderdelen en meteen gekeken hoe slecht/goed de carrosserie is.
De Sud al een keer aangepakt, dus over het algemeen is de staat redelijk. Toch zijn er nog een aantal punten niet netjes gelast , naar mijn mening, dus gaan we dat over doen. Tijdens het demonteren van het rechter voorscherm kwamen we 1 slechte plek tegen, deze plek zit ook bij de Giardinetta van Alfajapan!
Dus hier vermaken we ons nog wel mee
Ook kwamen nog het bekende 'PUR' tegen
De rest valt niet tegen.
Nu eerst alles schoonmaken en kijken of we nog meer tegen komen. Binnenkort ook de 1.7 motor uitbouwen en kijken wat we daar tegen komen.
De 1.7 motor gaat in de verkoop, is nu nog lopend te horen voor de geïnteresseerden!
In de tussentijd zijn we nog diverse onderdelen aan het opzoeken in het hok en op internet om de Giardinetta weer pico bello te maken.
Daar kwamen we o.a. nog een origineel nieuw voorscherm tegen.
Volgende week weer meer
Martijn