ik hoop niet dat je het over mij hebt?Maar om nu te zeggen dat zomer banden bijna net zo goed zijn als winter banden in de sneeuw gaat wel erg ver.
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
ik hoop niet dat je het over mij hebt?Maar om nu te zeggen dat zomer banden bijna net zo goed zijn als winter banden in de sneeuw gaat wel erg ver.
Ik wist niet dat jij je aangesproken voelde.ik hoop niet dat je het over mij hebt?Maar om nu te zeggen dat zomer banden bijna net zo goed zijn als winter banden in de sneeuw gaat wel erg ver.
Ik zeg namelijk niet dat zomerbanden in de sneeuw bijna net zo goed zijn, ik zeg dat je met zomerbanden prima de winter door kunt komen en dat winterbanden alleen met sneeuw echt een groot voordeel bieden.
(stond vaak sneller stil en kwam beter weg dan de mensen met winterbanden)
.
Nu er nog onderzetten anders heeft het geen zin..Ik ben voorzien op me wagentje!
NIeuwe winterbanden/velgen!
Klopt, de verplichting geldt alleen bij sneeuw en ijzel, e.d. Of ze dan minder controleren zou ik niet durven zeggen, maar als je op je zomerbandjes aan het modderen bent in de sneeuw tussen allemaal auto's op winterbanden is daar geen controle voor nodig. Dat valt vanzelf wel op.Ik lees het misschien verkeerd, maar volgens mij staat er acht: ALLEEN bij sneeuw of ijzel.![]()
Onder die omstandigheden wordt er toch niet gecontroleerd.
Met ijzel weet ik niet, maar ik weet van vorig jaar nog wel hoe verbluffend groot ik het verschil vond in de sneeuw. In onze straat werd pas na een paar weken de sneeuw geruimd. Er was dus een behoorlijk gladde ondergrond van samengeperste sneeuw ontstaan.Ik zeg ook niet dat ze helemaal niets doen, al ben ik wel van mening dat met ijzel winterbanden net zo weinig grip hebben als zomerbanden. (namelijk nul, enige optie dan is met spikes te rijden)
Da's ook een beetje wat ik bedoelde met m'n reactie Roy.Sorry maar het gaat toch niet om: "die boete koste maar 40 euro dus daar koop ik geen winterbanden voor".Als je hier zonder winterbanden een ongeluk of schade maakt ben je zo en zo altijd de schuldige en dan betaald de verzekering niet, ook met je nederlandse verzekering.
Het gaat mij om de veiligheid van mij zelf de inzittende en overige weggebruikers en natuurlijk dat mijn autos geen schade oplopen. Die 40 euro kan mij echt geen "r.. t" interesseren, en die prijs van die winterbanden ook niet, als je éénmaal het verschil gemerkt hebt praat je er wel anders over.
Dat ze het hier in Duitsland verplichten vindt ik prima, veiligheid voor op daar gaat het immers om. Al denken sommige daar anders over volgends mij.
Gr uit het inmiddels witte Kleve. (maar gelukkig heb ik winterbanden).
Roy
Want?Altijd het meeste commentaar van knakenpoetsers en mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
blablabla
Mij maakt het niet uit maar ik hoop je niet tegen te komen bij brokken.
Tjerry