Geachte medeforummers,
mijn excuses voor het geval dat ik de zoekfunctie niet juist heb gebruikt (kan me namelijk vaag iets herinneneren dat deze vraag al eens aande orde is geweest), maar na ruim een half uurtje zoeken heb ik opgegeven .
Ik heb een 155 2.5 TD (op Oostenrijks kenteken), de zomerbanden liggen om standaard LM speedline velgen die volgens het Typenschein een ET waarde hebben van 37mm. Op dit moment zitten er de (roestige) stalen velgen met winterbanden onder die bij de auto zaten toen ik hem kocht, ET waarde onbekend maar waarschijnlijk ook 37.
Nu heb ik nog een setje winterbanden op LM velgen van m'n vorige 146 liggen die de 155 veel mooier zouden staan dan die roestige hoepels die er nu onder zitten, echter stond me er iets van bij dat dit niet zou gaan passen (een keertje hier ergens gelezen). Ik heb de proef op de som genomen en het past op de vooras inderdaad (net) niet ivm de remklauwen.
Mijn vraag: Wat is de ET waarde van de standaard 146 Ti Speedline velg en heeft het zin om 5mm spacers, die ik eventueel kan bemachten, te gebruiken om ze onder de 155 te kunnen monteren? Op sommige velgen staat dit er zelfs op zoals te zien is op de laatste foto, maar op de set die ik in de kelder heb liggen helaas niet. Iemand enig idee hoe dat komt? Verschillende fabrikaten?
Alvast bedankt.
Voor de visueel ingestelden onder ons nog een paar fotokes.
Mijn 155 op zomerbanden:
Mijn ex-146 op de velgen die ik nu onder 155 zou willen monteren:
De '155 versie' van de 146 Ti velg (van marktplaats geplukt, ET waarde ook 37?):