GTIm
Full Member
Full Member

HELM, HANS en Airbrush werk

za dec 04, 2010 16:52

Ben net terug van Airbrush studio Lijnden die voor de ARC en SI een aanbieding heeft lopen voor Carbon HANS, Helm en Airbrush werk. Triest te horen dat er pas twee aanmeldingen zijn. Altijd vreemd dat veiligheid meestal op de laatste plaats komt zoals ook met brandblussers en kelding. Het kost wat geld maar is in wezen [net als met remmen] toch het belangrijkste om goed voor elkaar te hebben als je de baan op gaat. Harrold zal aanwezig zijn tijdens de ARC avond 15 Dec. mochten er vragen over zijn. Wilde het even kwijt ..... :!:
147 Cup 3.2V6, Bertone GT Veloce Gr. II

Slinger
Advanced Member
Advanced Member

Re: HELM, HANS en Airbrush werk

za dec 04, 2010 17:42

Ben net terug van Airbrush studio Lijnden die voor de ARC en SI een aanbieding heeft lopen voor Carbon HANS, Helm en Airbrush werk. Triest te horen dat er pas twee aanmeldingen zijn. Altijd vreemd dat veiligheid meestal op de laatste plaats komt zoals ook met brandblussers en kelding. Het kost wat geld maar is in wezen [net als met remmen] toch het belangrijkste om goed voor elkaar te hebben als je de baan op gaat. Harrold zal aanwezig zijn tijdens de ARC avond 15 Dec. mochten er vragen over zijn. Wilde het even kwijt ..... :!:
Aanbieding? Heb je wat meer info?
Owning an Alfa Romeo is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but fuck it! She is soo damn HOT !!!
33 16v SW Racer

Andiamo Lesti Fumando Assai
Veni, Vidi, Veloce!

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: HELM, HANS en Airbrush werk

zo dec 05, 2010 10:49

zie ARC site. Ik rijd overigens al sinds 2007 met een HANS. Helm kan ook nog even mee, dus ondanks dat het een zeer fraaie aanbieding is nu even niet.
Snap ook niet dat er pas 2 aanmeldingen zijn...

Tim, weet je toch, mensen vinden de laatste dure pk`s belangrijker dan hun eigen veiligheid. Ken mensen genoeg (en dat zijn er veel te veel) die gewoon op de openbare weg onherstelbaar nekletsel hebben opgelopen, en de klappen die je op een circuit krijgt zijn nog vele malen groter. ik snap het ook niet, was blij dat de techniek er is, en investeer ook daar gewoon in. Als er iets gebeurt, en er zijn dit jaar genoeg klappers op de diverse circuits geweest waar in ieder geval 1 van de rijders niets tegen kon doen, word je de rest van je leven eraan herinnerd, en in het slechtste geval is het einde racen...En wat kost zo`n ding nu? (verdeeld over de vele jaren dat je er plezier van gaat hebben!).
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Slinger
Advanced Member
Advanced Member

zo dec 05, 2010 13:55

Ik weet wat ik van de sint wil hebben vanavond.
Owning an Alfa Romeo is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but fuck it! She is soo damn HOT !!!
33 16v SW Racer

Andiamo Lesti Fumando Assai
Veni, Vidi, Veloce!

GTIm
Full Member
Full Member

zo dec 05, 2010 20:15

Het is ook niet zo dat je kunt bedenken dat JIJ geen schade rijd omdat JIJ het rustig aan doet maar het zijn juist die ongelukken waarbij je onverwacht volop van opzij of in de mangel wordt genomen. Daarbij komt ook dat als je Helm certificaat is verlopen je toch je inschrijfgeld van het evenement kwijt bent. Van het beschilderen van je helm is het ook nog eens zo dat het daardoor ook sneller opvalt bij diefstal, zolang er maar iets unieks van jezelf op staat zoals bv je naam!

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Contacteer: Website

ma dec 06, 2010 09:52

Ik heb juist mooi materiaal gescoord bij MQ waar ze eigen motorsportlijn uitverkochten omwille van in house concurrentie met Sabelt (die zijn gefusioneerd met brembo en brembo is hoofdaandeelhouder bij Motorquality ... ) .
Helmpje Snell 2005 integraal met Hans van € 699 zonder Btw voor € 195 !
't is te laat moest je nog zin hebben : uitverkocht !
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Mark Roffelsen
Full Member
Full Member

ma dec 06, 2010 12:45

No worries mannen.. Ben heel erg druk op mijn werk en heb geen tijd/prioriteit om "even" naar Lijnden te rijden. Ik spreek Harold op de ARC meeting van volgende week woensdag even aan.. 2,5 aanmelding dan bij deze..
www.squadra-italia.nl

"Gimme fuel / Gimme fire / Gimme that what I desire!"
"Quench my thirst with gasoline"
(Metallica - Fuel)

GTIm
Full Member
Full Member

ma dec 06, 2010 15:46

Peter, SNEL 2005 is nog maar 3 jaar geldig, wel goedkoop maar gaat dus ook niet zo lang meer mee! SNEL2010/SA2010 is in Februari uit ! 't is maar dat je het weet! :wink:

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Contacteer: Website

ma dec 06, 2010 16:12

Ik ga toch niet direct FIA Gt of zo rijden, of Wtcc :wink:
Als ze me vragen dan vraag ik genoeg startgeld om een nieuwe te kopen :lol:

rode Bsi norm tot wanneer is die geldig ?
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

GTIm
Full Member
Full Member

ma dec 06, 2010 20:34

Rode Bsi weet ik eerlijk gezegd niet maar in NL wordt er wel moeilijk gedaan over SNEL en SA. Wat dat betreft is het toch overal weer anders want bv in UK is het ook weer heel anders, veel soepeler!. Binnen de ARC heb je iig wel een probleem als het niet conform FIA is!

christiaan
Member
Member

di dec 07, 2010 01:00

Zoals zo vaak..als er geen druk is ..dan gebeurd er niks. echter ..let wel ..de Challenge doet dit niet zomaar nu op dit moment.
De rally auto sectie vd KNAF heeft al besloten om HANS systeem verplicht te stellen per direct.. het is een questie van tijd dat de rest van de sectie's ,moeten, gaan volgen.
Om nog maar te zwijgen over actie's vanuit de FIA.
De belangen zijn groot ..de nieuwste lichting Helmen komen er ook al aan.
De deal die nu gemaakt is ..die is ronduit scherp,erg scherp.
Uiteraard zal er altijd wat te vinden zijn wat goedkoper is maar dat heeft dan ook een kortere levensduur met nadruk op alsnog te duur 8) ..of erger een versneld kortere levensduur. :lol:
Diegene die nu vooruitziet ..die koopt nu en pakt deze kans. met als specail future een aanbieding van Lijnden voor het spuiten van je helm tegen een gereduceerd tarief..dat laatste hoeft niet he ! ..dat mag en dat kan.
Vergeet ook niet ..de HANS setjes die nu worden aangboden zijn de lichtste die er nu zijn.en goedgekeurd.
Bij veel vraag stijgen de prijzen tenzij het aanbod zo groot is dat de concurentie elkaar gaat uitmoorden, echter gezien de economic situatie zal het mij niet verbazen dat de prijzen toch hoog zullen blijven.
Maar dat is een kwestie van afwachten ..maar nogmaals ..dan is nog deze aanbieding...scherp.
Je bent eigenlijk echt wel wat stom als je alles gaat afwachten..bel Lijnden ,maak een afspraak , geen tijd? hij maakt ook tijd voor je in de avond..of anders doe als ik ..reserveer er eentje en handel het in Januari af als je meer tijd hebt (mijn geval).
Groet Christiaan.
je moet gewoon nog meer gas geven.

GTIm
Full Member
Full Member

do dec 16, 2010 12:18

Even voor de goede orde, gisteren tijdens de ARC 2011 vergadering is naar voren gekomen dat men dacht dat de aanbieding enkel als geheel pakket geld, dat is dus niet zo. Je kunt ook enkel een helm tegen de aangeboden korting kopen of enkel het HANS systeem of Helm en Airbrush. De aanbieding geld ook voor de SI rijders of potentiele ARC/SI rijders [als je maar een Alfa hebt].

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

do dec 16, 2010 14:32

Is HANS dan ook te monteren op een helm zonder voorbereiding daarop?

Andretti Molletti

Re: RE: HELM, HANS en Airbrush werk

do dec 16, 2010 15:08

Is HANS dan ook te monteren op een helm zonder voorbereiding daarop?
Officieel niet

GTIm
Full Member
Full Member

do dec 16, 2010 16:27

Ligt ook aan de Helm. Sommige hebben al een voorbereiding/vesteviging ervoor. Hij heeft de Clips wel maar hij mag ze zelf niet aanbrengen!
Laatst gewijzigd door GTIm op do dec 16, 2010 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Racen - Algemeen”