Gebruikersavatar
duetto
Newbie
Newbie
Berichten: 40
Lid geworden op: za sep 17, 2005 17:03
Locatie: Ospel

RE: MiTo: Turismo Sport voor de UK

ma aug 23, 2010 11:44

Ben ik wel benieuwd naar wat ie nog oplevert. Welke versie heb je precies? Mijn 1.4 16V (105pk) rijd ongeveel 1:13 en dan moet ik rustig rijden..... is dus geen 1:17,5 wat ze beloven in de folder. Ik vind de auto verder wel heel strak rijden en op de weg liggen. Maar met 105 pk wel net nog iets te weinig vermogen, zeker bij hogere snelheden op de snelweg en zo.
codalungo: open drive only!

Giulietta 1.4 TB MultiAir TCT 170 '16
Duetto 1750 '68

Vitorio
Full Member
Full Member
Berichten: 442
Lid geworden op: di okt 06, 2009 14:52
Locatie: Ijsselstein

RE: MiTo: Turismo Sport voor de UK

ma aug 23, 2010 12:27

FF een update-je van mijn kant,

Ik heb de centenario inmiddels al weer een maand ter beschikking, en bijna 2000 km er op zitten.

Het is een erg mooie auto, rood leer, zwart aan de buitenkant, de hele familie vind het ding geweldig. Hij rijdt ook lekker, vlot qua optrekken en zo.

Het nadeel? Ik merk toch dat ik de bijterigheid van de 155pk niet vergeten ben door een half jaartje leon-sukkelen, en ik mis het wel. De 135pk is een leuk vlot ding, en zeker in D-stand is ie eigenlijk gewoon meer dan snel genoeg, maar toch is ie merkbaar minder bijterig en gretig dan de 155pk, zelfs meer dan 8 maanden na inleveren merk ik het verschil.

Als het mijn eigen auto was geweest was ik meteen naar squadra gerend, helaas is het een leasert, en begin ik dus niet aan chippen (ik heb geen zin om risico's te nemen met een auto die niet van mij is)

Als de QV dankzij het MA systeem ook de bijterigheid van de 155pk mist, gok ik dat die 155pk nog een veel gezochte klassieker gaat worden, een kleine hete alfa zoals een kleine hete alfa hoort te zijn!

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: MiTo: Turismo Sport voor de UK

ma aug 23, 2010 13:21

Ondertussen mijn Mito al ingeruild voor iets anders, dronk gemiddeld 10.9 liter benzine en zat na 25000km echt volledig onder de steenslag.
Rijd nu een Lancia Musa Platino met de 1.3 jtd, is iets volledig anders dan de mito maar met geld dat ik uitspaar aan benzine, verzekering, en belastingen wil ik dan een oude Alfa kopen voor de plezier km's
En dat ga ik nou ook doen, het is een leuke auto maar het past totaal niet bij me, ik voel me er niet lekker. Dus de mijne is binnekort ook weer te koop en ga weer lekker Jaguar rijden.

Steenslag heb ik alleen last van bij de achterschermen, het bezineverbuik vindt ik toch ook fors voor zo'n klein ding (mag natuurlijk niet mopperen in vergelijk met mijn Jags) maargoed.

Eens kijken wat die opgaat leveren.
Ciao
als ik dit zo lees heb ik toch wel de juiste beslissing genomen en helemaal geen Mito besteld, bij het testrijden vond ik de auto ook tegen vallen... mijn huidige leasefietst is goedkoper en voelt een stuk volwassener aan (overigs halen ze allemaal het verbuik uit de boekjes niet, ik haal er amper 1op17 mee terwijl ze in de boekjes het over 1op23 hebben... Laatst als een oude truttenschudder naar Zuid Frankrijk gereden waarbij ik hele stukken 90 heb gereden binnendoor, haalde ik met heel veel pijn en moeite 1op19,6....)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
RoyvdStad
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 875
Lid geworden op: do jul 03, 2008 16:53
Locatie: Kranenburg (Dld) - Corfu (GR)

Re: RE: MiTo: Turismo Sport voor de UK

ma aug 23, 2010 15:14

Ben ik wel benieuwd naar wat ie nog oplevert. Welke versie heb je precies? Mijn 1.4 16V (105pk) rijd ongeveel 1:13 en dan moet ik rustig rijden..... is dus geen 1:17,5 wat ze beloven in de folder. Ik vind de auto verder wel heel strak rijden en op de weg liggen. Maar met 105 pk wel net nog iets te weinig vermogen, zeker bij hogere snelheden op de snelweg en zo.
Ik heb de Multiair turbo dus de 135 pk, is een vlotte auto maar soms heb je gewoon een niet juist gevoel bij de auto (ik vindt mij zelf er niet in of bij passen). Vandaar ook de keuze om weer naar Jaguar over te stappen (voor de MiTo reed ik dagelijks een XJS v12) :wink:

Maargoed wat die opgaat leveren ben ik ook wel heel benieuwd naar, hij is werkelijk in nieuwstaat maar denk dat ik nog nooit zo veel verloren heb op een auto. Ik heb natuurlijk een Duits kenteken dus dat wordt in Duitsland verkopen. iemand intresse ? :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Bentley Continental T
Rover 827 Sterling Coupe
Range Rover Voque
Jaguar XJ6
MG ZT-T
Mercedes E55 AMG

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1639
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

RE: MiTo: Turismo Sport voor de UK

ma sep 06, 2010 14:56

Net uit betrouwbare bron vernomen dat de importeur van Alfa (Fiat dus) het niet aandurft om met de MiTo de confrontatie aan te gaan voor een autotest van een nederlands autotijdschrift met de Mini, Audi A1 en Citroen DS3.

Een keiharde faal dus... sowieso het ontbreken van Alfa in de test (onafhankelijk van eventuele uitslag/testoordeel) is al een blunder eerste klas. Zitten er uberhaupt wel mensen met verstand van zaken bij Fiat Nederland?

Afbeelding
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: MiTo: Turismo Sport voor de UK

di nov 09, 2010 13:12

Ik zie steeds meer MiTo's rondrijden in Duitsland. Van de laatste 10 Duitse Alfa's die ik hier heb gespot, waren er maarliefst 7 een MiTo (verder een GT, een gesjonnificeerde 156 en een 147).
Zou het dan toch nog goedkomen?
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
RoyvdStad
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 875
Lid geworden op: do jul 03, 2008 16:53
Locatie: Kranenburg (Dld) - Corfu (GR)

Re: RE: MiTo: Turismo Sport voor de UK

di nov 09, 2010 13:40

Ik zie steeds meer MiTo's rondrijden in Duitsland. Van de laatste 10 Duitse Alfa's die ik hier heb gespot, waren er maarliefst 7 een MiTo (verder een GT, een gesjonnificeerde 156 en een 147).
Zou het dan toch nog goedkomen?
Dan is er hoop, dat ik die van mij een keer verkoop. :D
Bentley Continental T
Rover 827 Sterling Coupe
Range Rover Voque
Jaguar XJ6
MG ZT-T
Mercedes E55 AMG

Gebruikersavatar
Alfisti
Member
Member
Berichten: 243
Lid geworden op: za jan 08, 2005 20:02
Locatie: Rotterdam.

RE: MiTo: Turismo Sport voor de UK

do nov 11, 2010 07:48

Ik rij nu al weer een maandje of drie de (2009) 150 PK 1,4 Turbo versie (nog niet de Multiair) en deze MiIto bevalt mij dus wel erg goed.
Als èèn van de weinige lease ik hem niet, het gebruik is dus puur recreatief.
Qua vermogen had ik al geen klachten maar ben toch maar even langs Savali gereden :lol:
Het vermogen wat normaal in de "D" stand beschikbaar is, heb ik nu in de "N", en eigenlijk is dit al ruim voldoende.

Mijn Mito is voorzien van alle denkbare opties (vorige eigenaar bedankt :thumbs: ) dus met de afschrijving bij de verkoop zit dat wel goed.
Alhoewel ik me bij de aanschaf van, welke Alfa dan ook, nooit heb druk gemaakt over de afschrijving.

Mijn Mito is in de kleur Nero Etna, met zwarte 18" velgen en getinte ramen en vind hem (i.t.t RoyvdStad) wel goed bij mij passen.
Word er zelfs regelmatig door onbekenden op een positieve manier op aan gesproken, denk voornamelijk door het complete plaatje 8)
Maar goed ieder z,n mening en smaak, hiervoor hab ik o.a een 147 1.6 Veloce uit 2008 gereden welke mij totaal weer niet heeft kunnen bekoren.
Laatst gewijzigd door Alfisti op do nov 11, 2010 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Het bestaan van buitenaards, intelligent leven wordt bewezen door het feit dat ze nog steeds geen contact met ons gezocht hebben.

- Giulia 2.2 JTD
- Abarth 124 Spider
- Giulia Bertone GTV 2000 (1974)

Gebruikersavatar
RoyvdStad
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 875
Lid geworden op: do jul 03, 2008 16:53
Locatie: Kranenburg (Dld) - Corfu (GR)

Re: RE: MiTo: Turismo Sport voor de UK

do nov 11, 2010 13:21

Ik rij nu al weer een maandje of drie de (2009) 150 PK 1,4 Turbo versie (nog niet de Multiair) en deze MiIto en mij bevalt dus wel erg goed.
Als èèn van de weinige lease ik hem niet, het gebruik is dus puur recreatief.
Qua vermogen had ik al geen klachten maar ben toch maar even langs Savali gereden :lol:
Het vermogen wat normaal in de "D" stand beschikbaar is, heb ik nu in de "N", en eigenlijk is dit al ruim voldoende.

Mijn Mito is voorzien van alle denkbare opties (vorige eigenaar bedankt :thumbs: ) dus met de afschrijving bij de verkoop zit dat wel goed.
Alhoewel ik me bij de aanschaf van, welke Alfa dan ook, nooit heb druk gemaakt over de afschrijving.

Mijn Mito is in de kleur Nero Etna, met zwarte 18" velgen en getinte ramen en vind hem (i.t.t RoyvdStad) wel goed bij mij passen.
Word er zelfs regelmatig door onbekenden op een positieve manier op aan gesproken, denk voornamelijk door het complete plaatje 8)
Maar goed ieder z,n mening en smaak, hiervoor hab ik o.a een 147 1.6 Veloce uit 2008 gereden welke mij totaal weer niet heeft kunnen bekoren.
Mijn MiTo zit ook rijkelijk gevult met opties en ik wordt ook wel positief aangesproken (Alfa, Rood, 18") maken hem een opvallend verscheining Gelukkig!

Enkeld mij te modern en veel te klein, gewoon het past niet bij mij. Momenteel ben ik bezig met de aankoop van een 3 tal dagelijkese autos voor mij en mijn vriendin (Range Rover, Rover 216 Cabrio en Rover Tourer die voor de handigheid).

Ik hoop eerlijk gezegt dat ik snel de MiTo verkocht heb, vindt de 166, 164, 33 en 75 veel leuker rijden dus die gaan natuulijk nooit weg.

Gr Roy
Bentley Continental T
Rover 827 Sterling Coupe
Range Rover Voque
Jaguar XJ6
MG ZT-T
Mercedes E55 AMG

Gebruikersavatar
Alfisti
Member
Member
Berichten: 243
Lid geworden op: za jan 08, 2005 20:02
Locatie: Rotterdam.

RE: MiTo: Turismo Sport voor de UK

do nov 11, 2010 13:40

@ RoyvdStad,

De auto,s die jij nu benoemd zijn ook totaal niet te vergelijken met een Mito, ook hoef ik er niet dagelijks mee de weg op.
Als ik hem gebruikt, dan nog voor ca. 80% in de stad.
En klein ? tja, het is maar wat je gewend bent.
Eerlijk is eerlijk, ik heb 1 dochter van 12 jaar oud en dan is het nog goed te doen.

Sukses met de verkoop, zal best lukken, tis een kick wagentje :thumbs: .
Het bestaan van buitenaards, intelligent leven wordt bewezen door het feit dat ze nog steeds geen contact met ons gezocht hebben.

- Giulia 2.2 JTD
- Abarth 124 Spider
- Giulia Bertone GTV 2000 (1974)

Gebruikersavatar
RoyvdStad
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 875
Lid geworden op: do jul 03, 2008 16:53
Locatie: Kranenburg (Dld) - Corfu (GR)

Re: RE: MiTo: Turismo Sport voor de UK

do nov 11, 2010 16:05

@ RoyvdStad,

De auto,s die jij nu benoemd zijn ook totaal niet te vergelijken met een Mito, ook hoef ik er niet dagelijks mee de weg op.
Als ik hem gebruikt, dan nog voor ca. 80% in de stad.
En klein ? tja, het is maar wat je gewend bent.
Eerlijk is eerlijk, ik heb 1 dochter van 12 jaar oud en dan is het nog goed te doen.

Sukses met de verkoop, zal best lukken, tis een kick wagentje :thumbs: .
Voor de MiTo reed ik dagelijk met een Jaguar XJS v12 en Alfa Romeo 164 Super inderdaat hele andere autos met hele andere rijeigenschappen.

Ja hoop dat die snel weg is eerlijk gezegt maargoed ze zijn niet zo populair hier in Duitsland.

Gr Roy
Bentley Continental T
Rover 827 Sterling Coupe
Range Rover Voque
Jaguar XJ6
MG ZT-T
Mercedes E55 AMG

Gebruikersavatar
RoyvdStad
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 875
Lid geworden op: do jul 03, 2008 16:53
Locatie: Kranenburg (Dld) - Corfu (GR)

RE: MiTo: Turismo Sport voor de UK

wo nov 24, 2010 12:04

Zo de MiTo staat ook hier op het forum te koop.(je kan nooit weten).

Ik ga weer over stappen op iets Engels en voornamelijk een stuk groter.

Gr Roy
Bentley Continental T
Rover 827 Sterling Coupe
Range Rover Voque
Jaguar XJ6
MG ZT-T
Mercedes E55 AMG

Gebruikersavatar
Riccardo Romeo
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 518
Lid geworden op: di dec 28, 2004 13:43
Locatie: Eindhoven

RE: MiTo: Turismo Sport voor de UK

wo dec 01, 2010 21:10

Om even in te haken op het MiTo tuning verhaal, er zijn twee dealers in NL die leuke dingen doen met de Mito, zowel qua motortuning, onderstel als uiterlijk.

Wim Prins heeft de MiTo Challenge en Duecento: http://www.wimprins.nl/Mito%20specials/index.html

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan is er de MiTo Savali: http://www.savali.nl/

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb met beide MiTo's (Challenge en Savali) gereden en kan zeggen dat het echt fijne rij-ijzertjes zijn. Met name de aanpassingen aan het onderstel zijn een verademing (sturen als een kart) en het uiterlijk is ook een stuk stoerder. Ben zelf geen fan van de MiTo maar in deze uitvoeringen zou ik er wel eentje willen...
'99 156 V6
'89 33 SW 1.3S
'88 75 TS
'78 GTV TS

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12103
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: MiTo: Turismo Sport voor de UK

di dec 07, 2010 17:14

Alfa Romeo start in maart van het volgende jaar met de levering van de Mito 1.3 JTDm Eco. Die diesel valt met zijn uitstoot van 95 gr/km in de klasse van auto’s waarover geen wegenbelasting en BPM hoeft worden betaald en die zakelijk met veertien procent bijtelling kunnen worden gereden.
De rest van het artikel.

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8038
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: MiTo: Turismo Sport voor de UK

di dec 07, 2010 17:20

Alfa Romeo start in maart van het volgende jaar met de levering van de Mito 1.3 JTDm Eco. Die diesel valt met zijn uitstoot van 95 gr/km in de klasse van auto’s waarover geen wegenbelasting en BPM hoeft worden betaald en die zakelijk met veertien procent bijtelling kunnen worden gereden.
De rest van het artikel.
Ik wacht met spanning t moment af waarop de Fa. den haag beslist dat er toch wel wat te weinig mrb binnenkomt nu en die wegenbelastingvrije maatregel terugdraait... :lol:
Is eerder gebeurd (afschaffing grijs kenteken)

Grtz,fRank

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”