Gisteravond langs de monteur geweest, die de auto even goed geïnspecteerd heeft op de brug. Goed en slecht nieuws; het getikker van het motorblok was niets verontrustends. Volgens hem de hydraulische kleppensteller (geloof ik...) of de klepstoters, veroorzaakt door het rijden op gas. Hij was echter niet onder de indruk van het getikker en vond zelfs dat dit, stationair, 1 van de betere boxermotoren was die hij tot noch toe gehoord had. Goed nieuws dus. Bovendien zag het motorblok er van onder perfect uit, er was totaal geen lekkage en het blok zweette zelfs nergens.
Het slechte nieuws was een combinatie van wat ik al wist (een slechte benzinetank, die zelfs een beetje lekt) en nieuwe gebreken. Zo bleek de linkervoorveer geknapt te zijn en wordt hij alleen bij elkaar gehouden door het rubber dat om de veer zit. Verder moet een slang van de stuurbekrachtiging vervangen worden omdat deze lekt. En de uitlaat was niet in de beste staat, de S-bocht na de katalysator (die vervangen bleek te zijn door een dummy

) is volledig verrot, daar druk je zo een schroevendraaier doorheen.
Al met al viel het dus mee, enkele verrassingen, maar niks wat veel geld hoeft te kosten gelukkig. Bij deze kan ik een korte en lange termijn to-do-list maken.
To do (korte termijn):
- Benzinetank vervangen
(vervanging ligt al thuis en gaat behandeld worden voor montage, foto's zullen spoedig volgen)
- (Linker)voorveer vervangen
- Leiding stuurbekrachtiging vervangen
- Uitlaat deels vervangen
- Bougies/olie+filter (voor de zekerheid)
To do (lange termijn):
- Het deel van de buitenspiegel dat aan de auto gebout zit opnieuw lakken
- Bodemroest repareren
- Lakschade (roest) aan linker achterdeur en het dak repareren
- Hemeltje vervangen