Gebruikersavatar
brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3438
Lid geworden op: di jun 26, 2007 18:30
Locatie: Obdam
Contacteer: Website

Alfa 33 1,5 i.e.,het cadeauproject - Nieuwe Eigenaar

zo dec 12, 2010 18:18

Goed,voor de gigantische prijs van 0 euro een 33 1,5ie gekocht.(waarvoor nogmaals dank aan Sander de Block)
Heb em naar huis gereden,wat me eigenlijk best beviel.
Het is geen gigantische snelle auto,en ook geen geweldige wegligging,maar die boxerroffel maak heel veel goed.

Wat dingen die opvallen voordat ik de krik eronder gehad heb(dat doen we morgen waarschijnlijk)
- 1 voorspatbord is rot,de andere is gedeukt,daarvoor moeten dus 2 andere komen.
- de achterbumper is gesmolten bij het uitlaatgat,zal ook wel een andere voor komen
- de tellerbak heeft een beetje een eigen willetje,zo werkt het lampje dat je verlichting aan staat niet,en degene van de knipperlichten soms :lol: keertje uit elkaar halen
- de centrale vergrendeling werkt niet,zekering is eruit,schijnt de accu leeg te trekken,dat word dus de multimeter erbij
- de auto spoort niet,stuur staat gigantisch scheef,keertje uitlijnen
- de distributieriemen moeten binnenkort vervangen worden
- de stuurbekrachtegingssnaar is eraf,schijnt een slang lek te zijn
- de uitlaat is niet zo fris meer(iemand een CSC ofzo over?)
- het interieur is vies(Jur!!!!!!!!! :lol: )
- roest rond de tankdop,maar nog geen gaten(rap kaalmaken en in de roestomvormer dus)

Er zal vast nog wel meer zijn,maar in de basis is het geen slechte auto.

Morgenavond na mn werk gaat de 33 de garage ff in,dan kan ik er ff rap onder kruipen,en een concreet plan gaan trekken.
Voor de visueel ingestelde,hier nog wat foto's ;)

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door brolli21 op ma jul 25, 2011 22:46, 11 keer totaal gewijzigd.
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

RE: Alfa 33 1,5 i.e.,het cadeauproject

zo dec 12, 2010 18:50

Ik hoop dat na morgenavond we nog steeds zo positief zijn, want stiekem hebben we allebei een zwak voor 33'jes (allebei als eerste Alfa een 1.4 'tje gehad). De auto ziet er op het eerste oog eigenlijk helemaal niet slecht uit; Even vlugtig de kofferbakbodem gekeken zag er goed uit, interieur is vies maar heel en het motorblokje loopt heerlijk soepel (schijnt 1.5 eigen te zijn). Boekjes zitten erbij kortom bij mij (met beperkte kennis) komt het over alles een (h ) eerlijke auto.
Ik hoop dat we deze in ere kunnen herstellen en dat Sander en Angelique er heeeel lang plezier van mogen hebben :D
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Gebruikersavatar
stephen
Guru
Guru
Berichten: 1787
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 20:21
Locatie: warmenhuizen

RE: Alfa 33 1,5 i.e.,het cadeauproject

zo dec 12, 2010 18:53

mooi gebaar , een 0,- euro auto :wink:

zal prettiger zijn in de wintermaanden dan de 500 voor je meissie :thumbs:
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 TwinSpark '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo

non alfa
vw spijlbus '64-2.0
vw variant 1972 2.0
Landcruiser 4.0D 1983
scarb 5082

Gebruikersavatar
marlon_ruchtie
Full Member
Full Member
Berichten: 250
Lid geworden op: ma mar 09, 2009 18:58
Locatie: Ede

RE: Alfa 33 1,5 i.e.,het cadeauproject

zo dec 12, 2010 19:04

Als ik het goed heb heeft bertonejaap nog een csc uitlaatje liggen voor een 33, wellicht de moeite waard om eens een pb'tje aan te wagen.

Verder leuk ding! Lijkt me prima te redden als ik het zo lees :)
Alfetta 1600
SCARB: 6004

Gebruikersavatar
Morsche
Full Member
Full Member
Berichten: 407
Lid geworden op: do feb 25, 2010 15:26
Locatie: Heiloo(NH)
Contacteer: Website

RE: Alfa 33 1,5 i.e.,het cadeauproject

zo dec 12, 2010 19:24

Ben net even wezen kijken, best leuk wagentje, moet dan nog wel een hoop aan gebeuren maar valt allemaal wel te overzien. :)
Nu nog even wachten wat de bodem zegt.

Zit nog best pit in die 1.5 IE, meer dan ik had verwacht, en tja.. boxertjes zijn gewoon leuk :)


En als de auto er weer een beetje proper uit ziet en gewassen is gaan we even een groep fotosessie houden met de Alfa's bij elkaar.(75's,33,145..)
http://www.motorsportmedia.nl/ Dé multi-media website geheel gewijd aan motorsport!

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6902
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Alfa 33 1,5 i.e.,het cadeauproject

zo dec 12, 2010 22:37

Hier staat nog wel een net interieur wat je op kunt halen... en ik heb ook nog wel een rechtervoorspatbord, is alleen groen. :)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

Re: RE: Alfa 33 1,5 i.e.,het cadeauproject

zo dec 12, 2010 22:54

Hier staat nog wel een net interieur wat je op kunt halen... en ik heb ook nog wel een rechtervoorspatbord, is alleen groen. :)
Is het groen velours ?
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6902
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Alfa 33 1,5 i.e.,het cadeauproject

zo dec 12, 2010 23:14

Daar heb ik eerlijk gezegd geen antwoord op... :oops:

Moet even aan mijn vriendin vragen welk interieur zij voor haar 33 wil gebruiken, we hebben er namelijk twee staan met allebei een net interieur, alleen heeft er een schade en die gaat eind van de week naar de sloop. :wink: De nieuwe heeft een licht interieur en de oude een donker maar of het groen is durf ik niet 100% zeker te zeggen. :wink:

Zal het morgen eens vragen. :)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6902
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Alfa 33 1,5 i.e.,het cadeauproject

zo dec 12, 2010 23:16

groene achterbumper mag je ook hebben... :)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Jeroen S
Guru
Guru
Berichten: 1088
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:28
Locatie: Ede

Re: Alfa 33 1,5 i.e.,het cadeauproject

zo dec 12, 2010 23:21

- roest rond de tankdop,maar nog geen gaten(rap kaalmaken en in de roestomvormer dus)
Is dat zo verstandig?
roest namelijk van binnen naar buiten toch?

wel leuk! Succes :thumbs:

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

RE: Alfa 33 1,5 i.e.,het cadeauproject

zo dec 12, 2010 23:22

Goed bezig: meer groen op straat :lol:
It's not easy, being green (kermit)

Gebruikersavatar
brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3438
Lid geworden op: di jun 26, 2007 18:30
Locatie: Obdam
Contacteer: Website

RE: Alfa 33 1,5 i.e.,het cadeauproject

ma dec 13, 2010 22:26

Vanavond even een krik onder de 33 gezet.
Het viel me eigenlijk redelijk mee.

De balk achter de achterbumper is redelijk vergaan,maar de bumper moet er toch af,dus das wel te doen.
1 achterwiellager bonkt en schraapt,maar wil de achterremmen toch inspecteren na ervaringen met mn oude 33.
En dan het minst leuke wat ik tegenkwam,er is een stuurhuishoes gescheurd,dus het stuurhuis moet eruit.

Ik heb nog geen fuseekogels geknepen en hoesjes gecontroleerd verder,maar de bodem ziet er redelijk hard uit(als ik me herrinner hoe ik mn 75 kocht :oops: )
De einddemper zit met slanenklemmen en colablikjes aan elkaar,dus daar zal ook wat anders voor moeten komen,dus als iemand nog een sporteinddemper heeft...

Morgenmiddag "even" een distributieset halen,en metene een thermostaat,aangezien de auto al rijdende niet warmer wordt als 60 graden,en dan woensdagmiddag maar beginnen met een distribuiewissel.
Volgende week woensdag maar even wegbrengen voor een APK voorkeuring,en dan maar repareren.
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

Gebruikersavatar
Morsche
Full Member
Full Member
Berichten: 407
Lid geworden op: do feb 25, 2010 15:26
Locatie: Heiloo(NH)
Contacteer: Website

RE: Alfa 33 1,5 i.e.,het cadeauproject

ma dec 13, 2010 22:37

Het verbaasde me ook dat hij er nog niet eens zo heel verkeerd is van onder!

We hebben hem ook even op een klein plekje in de klei en wax gezet om even te kijken. Autootje komt weer helemaal in zijn goede staat terug, ik heb er vertrouwen in! :D
http://www.motorsportmedia.nl/ Dé multi-media website geheel gewijd aan motorsport!

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

RE: Alfa 33 1,5 i.e.,het cadeauproject

di dec 14, 2010 00:31

zou wel even gaan prikken. door die anti steenslag laag zie je namelijk niet waar het rot is...
check de afwaterpunten (die doppen) en de montagepunten van de voorstoelen sowieso ff.
schokbrekertorens achter willen ook nog wel eens gaan, en dat zie je eigenlijk van binnenuit pas goed.

en dat stuurhoesje: je moet het hele stuurhuis eruit halen en uit elkaar halen (baksteun los, voorste motorsteun los, blok kantelen en dan via rechts eruit steken, handig om ff met z'n 2en te doen)
staat niet in een handboek beschreven: alleen "ga naar de dealer" :lol:
dit ivm dat er een grote kans is op een zwaar punt in het sturen als je de boel weer terugzet.

ga dus voorzichtig te werk, houdt de boel goed schoon en zorg dat er geen vuil in komt!
om het stuurhuis uit elkaar te krijgen moet je een gemeen verstopte moer(buitendraads) lostikken met een hamer en een drijver.

ik zal binnenkort ff een fototje voor je maken, anders loop je ellendig lang te zoeken (tenzij je het al weet natuurlijk :wink: )


wbt tellerbak: op de achterkant zitten zwakke stekkers, even eruit, contactspray erop, pinnetjes bijbuigen en gaan. niet zo moeilijk dus 8)
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

Gebruikersavatar
Gerrets
Guru
Guru
Berichten: 1800
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 23:07
Locatie: Hengelo ov

RE: Alfa 33 1,5 i.e.,het cadeauproject

di dec 14, 2010 10:07

Hier ligt nog wel een compleet stuurhuis met de olie nog in de kanalen. alleen de rubbers moeten vervangen worden.

pb maar voor interesse
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Terug naar “Projecten”