Afgelopen Donderdag gegeten bij Italiaans Restaurant San Carlo is Bristol.
Bij binnenkomst vriendelijk ontvangen door de gastheer en gelijk maar een flesje Prosecco
open laten rukken. We waren er immers toch.......
Vooraf een Antipasti van diverse voorgerechten gecombineerd, geen stokbrood erbij maar
een soort knoflookpizza, werkelijk verrukkelijk!
Ik koos als hoofdgerecht een Pizza, gewoon omdat ik daar, ondanks de heel uitgebreide kaart,
heel veel zin in had. Het werd een Diavola.
Mijn vrouw bestelde een visgerecht met pasta, naam vergeten, erg lekker.
Om de boel lekker af te toppen als toetje een flink stuk tiramisu.
Om een lang verhaal kort te maken, we proberen al sinds we daar naar buiten liepen een reden
te bedenken waarom we heel snel weer naar Bristol moeten.....
Ik heb nog NOOIT zo'n fenomenale pizza gegeten! Het water sijpelt uit ook nu weer bijna uit mijn mond.
In één woord GE-WEL-DIG!
Vrijdagmiddag naar Londen gereden en wat later op de avond binnengelopen (we waren getipt
) bij Cocoon
aan de Regentstreet.
Geen idee wat te verwachten maar mijn broer vertelde vooraf dat het "mijn ding" zou zijn daar.
Het ligt op de eerste etage van een groot gebouw en bovenaan de grote ronde trap werden we opgewacht
door een gastheer (of was het nou een dame?) die ons breed heupwiegend naar onze tafel voorging.
Lekkerzittende ronde lederen kuipstoeltjes en een ronde tafel is waar we terechtkwamen.
De keuken zou Japans georiënteerd zijn, en da's best mijn ding. De sushi en sashimi werd in diverse
zichtbare keukenbarretjes voor onze ogen klaargemaakt.
De kaart liet allerlei "jing en yang" omschrijvingen zien dus riep ik tegen de serveerster: doe maar 2 saké en gooi
de tafel maar eens vol met wat lekkers. Doe maar van alles wat.
Na een kwartiertje begon de tafel vol te geraken met allemaal bordjes lekkere dingetjes.
Ik kan het eigenlijk het beste omschrijven als één grote smaaksensatie. Wat een culinair feest!
Met regelmaat de serveerster verse warme saké laten brengen, dit is mijn tent!
UIteindelijk zijn we propvol achterover gaan zitten. Compleet verzadigd uitbuiken op lekkere loungy muziek.
Was er dan niets aan te merken? Eigenlijk niet. Of het moet de rekening geweest zijn.
Voor ik het bedrag ga noemen wat we betaalden, zeg ik eerst dat, als je in Londen bent
je bij Cocoon MOET gaan eten, je doet jezelf tekort als je dit niet eens gaat meemaken.
Nou daar komt ie dan...........
320 Pondjes! (Pondjes klinkt ietsje "kleiner")
Een beetje belachelijk is 14 Pond voor een vaasje Saké wel, maar ach, dit doe je maar een keer. Of 2 keer dan.....
Zaterdag zijn we na het eten in Soho later op de avond nog even een Cocktailtje wezen drinken in de loungebar van Cocoon.
Dat zegt wel iets. Het is er vrij duur, maar o zo gezellig.
Zondagavond gegeten op de veerboot van Norfolk Lines. Een kipcurry met rijst. Soepje vooraf, frisje erbij, onverwacht lekker en
alles bij elkaar voor slechts 24 Pond. Het kan dus wél.
Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.
Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....
.