wilson
Member
Member
Berichten: 175
Lid geworden op: do sep 22, 2005 21:42

RE: Opknappen brievenbusje + ombouw naar TS

zo feb 21, 2010 21:00

Zò Rik !

Ziet er goed uit, en je gaat er wel flink aan !

Kom binnenkort wel even kijken,

Groeten René

Gebruikersavatar
cuoresportivo33
Member
Member
Berichten: 210
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 15:17
Locatie: Geleen

RE: Opknappen brievenbusje + ombouw naar TS

wo jun 16, 2010 17:39

Opknappen is inmiddels restauratie geworden.
Het TS blok is nu klaar. Alles is zon beetje vernieuwd. (alle lagerschalen/pakkingen) Verder heb ik de kop aan de hand van het boek van Jim K aangepast.

Nu ga ik verder aan de bak. De nieuwe synchroringen/lagers en keerringen zijn al besteld, en de bak is al in zijn geheel gedemonteerd.

Verder blijkt het carosseriewerk toch tegen te zitten. Ik heb maar besloten om de gehele kokerbalken de vervangen door nieuwe. Ook aan de achterzijde bleken deze rot, en na volledige demontage was het toch wel even schikken vwb de hoeveelheid roest.

hier wat sfeerfotos:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8233
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: Restauratie brievenbusje + ombouw naar TS

wo jun 16, 2010 18:53

Nondejuse je bent lekker bezig geweest.
Blok ziet er weer goed uit, mooie kleppentang :biggrin:

Had je nog een lektest gedaan?

Gebruikersavatar
GTV42.0
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma feb 13, 2006 16:10
Locatie: Noordscheschut

RE: Restauratie brievenbusje + ombouw naar TS

wo jun 16, 2010 20:31

Zeker lekker bezig hoor,maar waarom hebje de motorruimte niet gespoten voor de motor er in ging? Of was dit even kijken of deze past?
GTV6 3.0 DRIVES YOU 2 PASSION!!!!

Gehad.
3x 33
2x 75
1x 155
2x 146
1x Alfetta sedan 2l
1x Alfetta GTV 2l
1x 156 2001
1x GTV6 2.5liter 1985
Nu;
1x 159 SW
1x Alfetta GTV6 3l 1982


database register.
Registerleider Alfetta GT GTV(6) en Giulietta 116

Gebruikersavatar
MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2231
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 15:50
Locatie: Zandvoort

RE: Restauratie brievenbusje + ombouw naar TS

wo jun 16, 2010 20:46

Potverdorie, dat torretje ziet er netjes uit, zeg!!! :thumbs:
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Gebruikersavatar
cuoresportivo33
Member
Member
Berichten: 210
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 15:17
Locatie: Geleen

Re: RE: Restauratie brievenbusje + ombouw naar TS

wo jun 16, 2010 22:47

Zeker lekker bezig hoor,maar waarom hebje de motorruimte niet gespoten voor de motor er in ging? Of was dit even kijken of deze past?

Dat was idd alleen even proefpassen 8)

Gebruikersavatar
cuoresportivo33
Member
Member
Berichten: 210
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 15:17
Locatie: Geleen

Re: RE: Restauratie brievenbusje + ombouw naar TS

wo jun 16, 2010 22:51

Nondejuse je bent lekker bezig geweest.
Blok ziet er weer goed uit, mooie kleppentang :biggrin:

Had je nog een lektest gedaan?
Lektest heb ik nog niet gedaan. Wel heb ik alle klepzittingen laten checken bij een revisieboer.
Verder heb ik gelijk alle klepseals vervangen voor nieuwe

Gebruikersavatar
alfa 75&90 driver
Member
Member
Berichten: 216
Lid geworden op: do okt 12, 2006 12:44
Locatie: Munstergeleen (Sittard-Geleen)

RE: Restauratie brievenbusje + ombouw naar TS

do jun 17, 2010 11:45

Zo die is goed met ....... 8)

Ziet er allemaal super uit en vooral het torretje :shock: .

Ben benieuwd hoe alles er uit ziet als je klaar bent (Y) puik werk tot nu toe.

Gr Stefan
Alfa rosso 130 75 Indy
Alfa 75 Turbo numerata antraciet
Alfa 75 Turbo Europa Evo replica AR555
2x bianco caprodimonte 90 2.0 IE
Ducati 900ss nuda '97

Gebruikersavatar
Morsche
Full Member
Full Member
Berichten: 407
Lid geworden op: do feb 25, 2010 15:26
Locatie: Heiloo(NH)
Contacteer: Website

RE: Restauratie brievenbusje + ombouw naar TS

do jun 17, 2010 12:48

Echt super strak gedaan, blok ziet er als nieuw uit!
http://www.motorsportmedia.nl/ Dé multi-media website geheel gewijd aan motorsport!

Gebruikersavatar
ccr-timo
Newbie
Newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: wo dec 02, 2009 12:45
Locatie: Heikant (zws-vl)
Contacteer: Website

RE: Restauratie brievenbusje + ombouw naar TS

zo jun 20, 2010 13:04

:thumbs: maar is wel even schrikken hè. :cry:
Schijnen dus allemaal dezelfde kwaaltjes te hebben. :idea:
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig

www.ccr-vanleuven.nl
Info.at.ccr-vanleuven.nl

Gebruikersavatar
cuoresportivo33
Member
Member
Berichten: 210
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 15:17
Locatie: Geleen

RE: Restauratie brievenbusje + ombouw naar TS

wo dec 15, 2010 10:59

Het is al weer een hele tijd stil geweest in dit topic.
Dat wil niet zeggen dat er niet gewerkt is aan de auto, simpelweg te weinig tijd om hier de boel up to date te houden.

Allereerst was er heel veel carosseriewerk. Beide binnen en buitenkokers nieuw, bodemplaat bestuurderskant voorzijde nieuw, en heel veel kleine plekjes.
Daarnaast schetsplaten voor het stuurhuis erin gelast.

Ik heb inmiddels een spuiter gevonden. Deze gaat de carosserie geheel blanc maken, om niet over de oude onbekende lak heen te werken.
De auto staat sinds 2 weken in de spuiterij, en de verwachting is dat deze eind februari terug komt. dan kan ik eindelijk met de opbouw gaan beginnen.

Tussentijdes heb ik wel alle aanbouwcomponenten onder handen genomen.

Motor: deze is helemaal klaar, alle lagerschalen, pakkingen, keerringen nieuw.
Bak: 2.0 bak met lange 5 gekocht. Deze is uit elkaar geweest en de synchromeshringen alsmede pakkingen en keerringen zijn nieuw
Ophanging voorzijde: Alle bussen/kogels nieuw. bovenste draagarm in de powerflex, alsmede de casterstang. klauwen van TS, schijven van 2.0. Dempers bilstein
Achteras: Opnieuw gespoten en voorzien van nieuwe afdichtingen.
cardan: alle kruiskoppelingen nieuw en as gespoten
Stuurhuis: alle keeringen en pakkingen nieuw.
kabelboom. Helemaal uit elkaar gehad, rotte draden vervangen, nieuwe stekkers aangezet en kabels toegevoegd voor TS motor

En natuurlijk al die kleine onderdeeltjes die aan de auto zitten onder handen genomen

kleine indruk:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
gt1600Junior
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 809
Lid geworden op: ma jan 05, 2009 10:16

RE: Restauratie brievenbusje + ombouw naar TS

vr dec 17, 2010 21:30

Wat een heerlijk project. Complimenten.

ErwinV6

RE: Restauratie brievenbusje + ombouw naar TS

vr dec 17, 2010 21:45

Leuk project!
Ik ken de auto nog van de vorige eigenaar....
Zou alleen die rode veren vervangen voor een paar serieuze, dit is een beetje pannenkoekenspul.
Suc6 verders :wink:

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: Restauratie brievenbusje + ombouw naar TS

vr dec 17, 2010 22:05

Idd erwin heeft gelijk.

Vooral die progressieve veren voor de achterkant zijn geweldig op een bert, not. Verkeerd karakter en te lang... :roll: :? Voorveren te slap zo te zien.... AR parts veren? Mugello had ooit ook dikke (rode) veren, ook wel goed.


Setje (oude) Arese veren of een set Alfaholics via Erwin scoren heb je veel meer plezier van! :oops:


Verder petje af, geweldig project!

Gebruikersavatar
MiaGiulia
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 768
Lid geworden op: do jan 06, 2005 12:15
Locatie: Eefde

RE: Restauratie brievenbusje + ombouw naar TS

za dec 18, 2010 11:46

Heb je het blok met inlaatspruitstuk gepast in de motor ruimte? Kan nl zijn dat er ruimte gebrek is ter hoogte van het inlaatspruitstuk. Bij mijn Giulia heb ik het inlaatspruitstuk ingekort ter hoogte van de bocht. Verder zie ik dat je poelie nog origineel is, mogelijk kun je overwegen deze af te draaien, bij mijn TS blok heb ik dat niet gedaan en achteraf gezien had ik hem graag aangepast. Is nu lastig geworden omdat het blok er alweer 4 jaar in zit.
Verder goed bezig en je zult nog wel wat oplossingen moeten bedenken voor de TS inbouw. :wink:
Saluti,
Arthur
GT 1300 Junior '67
Nuova Super 1.3 Twin Spark '77
166 TS "Pekel racer"

Terug naar “Projecten”