Gewoon elke tweede vonk, ofwel elke krukasomwenteling inspuiten.Aha een duty-cycle dus... maar hoe word dan bepaald waar te beginnen met de cycle ? Of vraag ik nu iets heel doms...?Een LE-Jetronic is niet sequentieel, dus een "inspuitmoment" heb je niet, alleen een duty-cycle.
Als je timing tijdens het afstellen van de ontsteking verspringt, weet je in ieder geval dat er af en toe een cylindertje over wordt geslagen. Of dat door slechte onsteking of slecht mengsel is, zal je moeten uitzoeken. Heb je al eens een 4-gas meting gedaan? Wat daar uit komt kan je vaak ook meer vertellen over de staat van je lambdasonde, je katalysator en je brandstofmengsel. Bij een boxer is bougies trekken ook niet zo eenvoudig, maar op zich nog redelijk te doen. Vergelijk ze eens, maak een fotootje en post dat eens. Vaak is daar ook nog wel eea aan te zien.
Ik kan er overheen lezen misschien maar heb je je ontsteking juist afgesteld???
Foutieve afstelling geeft een te vroege verbranding, te hete motor en bijbehorende moeizaam stationair lopende motor. Het stationair toerental wordt zelfs geregeld door het ontstekingstijdstip te verstellen vanuit de jetronic.
En voordat je afsteld: is BDP op merkteken wel werkelijk BDP?
Dat van de lambda en plaats kan niet zoveel invloed hebben.