Hoi Allen !
Had ff een dip... Maar vandaag besloten om door te gaan ! tot het falisement en verder !
Vandaag staan kijken naar een 164 in Delftzijl
Maar realiseerde me toen ik daar stond dat ik geen andere alfa wil, maar gewoon mijn 33-je !
Dus we gaan nog es ff goed kijken !
Kleur bougies : Heb persoonlijk wel eens bougies met een mooier kleurtje gezien... Heb een bougiekaart (voorbeeldplaatjes)
en de zwarte ring en de vlekken op de massaelektrode duiden volgens bosch op een te rijk mengsel of een zwakke vonk...?
Compressie : Niet gemeten, maar koppen gevlakt, kleppen gecheckt en cilinderwanden als nieuw ! Dus twijfel ik eigenlijk niet aan ?
Lekkende hoogspanning : Vanavond geprobeerd met plantspuit : geen bliksem...
En ik was vergeten te melden dat ik de bobine ook al een gewisseld had zonder resultaat...
Ik heb de voeding van de bobine rechtstreeks van de accu via mijn startonderbreker laten lopen das toch prima ?
En aan de "contactpuntkant" van de bobine zitten de toerenteller en hallsensor aangesloten.
Positie ontsteking : Hmmm das vreemd !
als ik de pomp er op 22gr. bij BDP inzet dan zou mijn rotor ongeveer tussen cil 2 en 4 staan...
Ik heb een foto geplaatst waar op te zien is hoe de pomp er nu bij mij inzit ?
(de witte stip op vliegwiel is 8gr. voor BDP als je goed kijkt zie je de witte T nog net)
Ik heb de pomp er dus nu als op de foto inzitten maar cil.1 zit op dezelfde plek als op jou foto... en de ontsteking is gewoon op tijd te krijgen ?
Ik vond dit al raar tijdens de montage...
Als Ik het BDP controleer met een schroevendraaier in het bougiegat van cil.1 klopt het merkteken op het vliegwiel wel ?
Ennuh Rens... Ik ben niet jaloers aangelegd maar bij het zien van die foto heb ik het toch ff moeilijk... Hehehe...
Foto's van stand pomp :
http://s1095.photobucket.com/albums/i463/boxerbas/
Laat maar weten wat jullie dr van denken !