Gebruikersavatar
diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2180
Lid geworden op: wo okt 19, 2005 21:39
Locatie: Trans-Axel City 130 km van Zolder.
Contacteer: Website

RE: Mentaliteit bij ophalen(of beter niet ophalen) spullen.

wo dec 22, 2010 13:23

Ik ben helemaal klaar met MP :evil:


Vroeger werd je pas door onze Noord-Afrikaanse vrienden bedreigt , of geintimideerd als ze aan je deur stonden.... nu begint het al bij het mailen.... :cry:

Auto's met een Diesel motor adverteer ik niet eens meer , die gaan direct naar de handel, kwestie van lijfsbehoud... :!:
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

Gebruikersavatar
groschl
Full Member
Full Member
Berichten: 405
Lid geworden op: di jul 19, 2005 14:26

Re: RE: Mentaliteit bij ophalen(of beter niet ophalen) spull

wo dec 22, 2010 14:22

Ik ben helemaal klaar met MP :evil:


Vroeger werd je pas door onze Noord-Afrikaanse vrienden bedreigt , of geintimideerd als ze aan je deur stonden.... nu begint het al bij het mailen.... :cry:

Auto's met een Diesel motor adverteer ik niet eens meer , die gaan direct naar de handel, kwestie van lijfsbehoud... :!:
Vertel?
Giulietta 1.4 en Spider 2.0 QV

Historie: Sud 1.3, Giulietta 2.0, 75 1.8 Epoca, 155 1.8 TS 16V, 156 1.9JTD en nog wat vreemde merken.

Gebruikersavatar
diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2180
Lid geworden op: wo okt 19, 2005 21:39
Locatie: Trans-Axel City 130 km van Zolder.
Contacteer: Website

RE: Mentaliteit bij ophalen(of beter niet ophalen) spullen.

wo dec 22, 2010 15:44

Probeer maar :

Zet een fictieve Mercedes op MP bijvoorbeeld : Mercedes W123 0f W124 diesel van voor 1986 ,GSM nummer erbij FEEST :!:



Werkt trouwens ook gewoon met een Alfa 156 Diesel...
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

Gebruikersavatar
Mini
Member
Member
Berichten: 155
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 14:09
Locatie: Haarlem
Contacteer: Website

RE: Mentaliteit bij ophalen(of beter niet ophalen) spullen.

wo dec 22, 2010 16:12

Weet je wat ook leuk werkt? Iphone of andere smartphone te koop aanbieden op Marktplaats. Komen ze, nadat je keurig per mail afspraken hebt gemaakt over prijs en waar op te halen, hem bij je thuis ophalen. Pistool op je knar en Iphone weg!
Citroen 2CV AZL 1957
Citroen 2CV AZAM6 1965
Alfa 1600 GT Junior 1975
En voor de boodschap bij de AH..... Citroen C1 2007

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1639
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

Re: RE: Mentaliteit bij ophalen(of beter niet ophalen) spull

wo dec 22, 2010 16:22

Probeer maar :

Zet een fictieve Mercedes op MP bijvoorbeeld : Mercedes W123 0f W124 diesel van voor 1986 ,GSM nummer erbij FEEST :!:



Werkt trouwens ook gewoon met een Alfa 156 Diesel...
Voor al die diesel meuk met ster op de motorkap doen ze een moord in Afrika. :D
En dat vind ik dan ook weer niet raar, want die dingen zijn gewoon betrouwbaar en halen daar zonder veel problemen 1 of 2 keer het klokje rond.

Maar telefonische bedreigingen en verdacht volk aan je deur lijkt me ook niks.
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Gebruikersavatar
Gerrets
Guru
Guru
Berichten: 1800
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 23:07
Locatie: Hengelo ov

RE: Mentaliteit bij ophalen(of beter niet ophalen) spullen.

wo dec 22, 2010 16:28

Zo zijn er inderdaad veel mensen met deze ervaring. Ik weet nog dat ik aan het zeulen ben geweest met een aantal deuren en daarna geen spoor meer te bekennen van de potentiele koper......................scheitziek wordt je ervan. En ze roepen allemaal dat ze het nodig hebben maar ondertussen komen ze er niet op terug.
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Gebruikersavatar
Stef33
Guru
Guru
Berichten: 1095
Lid geworden op: do jun 16, 2005 18:07
Locatie: Rotterdam

RE: Mentaliteit bij ophalen(of beter niet ophalen) spullen.

wo dec 22, 2010 17:16

Was hier niet een tijdje geleden en draadje over het omgekeerde? (ik kan het niet zo snel terugvinden)
Dus je maakt een afspraak met de verkoper, rijdt een uurtje om de spullen op te halen. Dan blijkt bij aankomst de verkoper de boel al aan iemand meegegeven te hebben die net even eerder met geld op de stoep stond ...
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS

ErwinV6

RE: Mentaliteit bij ophalen(of beter niet ophalen) spullen.

wo dec 22, 2010 17:28

Bizar eigenlijk, ik had laatst iemand voor wat plaatwerk, wilde graag foto zien.
Ik spullen van een zolder lopen sjouwen, foto's gemaakt, gemaild, en vervolgens........................
nooit meer iets vernomen.
Maarja dat schijnt de tijd te zijn :?

Gebruikersavatar
groschl
Full Member
Full Member
Berichten: 405
Lid geworden op: di jul 19, 2005 14:26

RE: Mentaliteit bij ophalen(of beter niet ophalen) spullen.

wo dec 22, 2010 17:31

Nou ja, ik snap 'm wel en keur zulk gedrag uiteraard totaal niet goed maar hoeveel transacties gaan er wel goed per dag? Daar hoor je nooit iets over.

In de media worden de zaken altijd alleen maar negatief afgeschilderd, en zo ook hier.
Je zult never nooit eens horen dat iemand van allochtoonse afkomst iets goeds heeft gedaan maar wel als er iemand iets slechts heeft gedaan.

Nogmaals, zulk gedrag keur ik niet goed integendeel, maar tussen elke bevolkingsgroep zitten zulke figuren helaas.

En om nu maar gelijk eens een positief verhaal te vertellen:

Jaaaaren geleden verkocht ik mijn toenmalige Alfa 75 via Marktplaats. Er belde een jongen op die vriendelijk een aantal vragen stelde waarna we afspraken bij een tankstation, dat was makkelijker te vinden voor hem, Tom Tom bestond toen namelijk nog niet.
Afijn, ik sta te wachten met mijn 75, komt er ineens een dikke Mercedes aangereden met daarin 5 Turkse jongens.
De schrik sloeg mij al om het hart, want ja ook toen circuleerden al van die verhalen, maar degene die mij gebeld had stapte uit, stelde zich netjes voor en na wat gekletst te hebben over Alfa's gingen we (hij en ik) samen een testrit maken.
De anderen bleven achter bij het tankstation, uiteraard was ik toch wel een beetje bang dat ze zouden volgen want tja, je hoorde zo'n gekke verhalen dat je niet wist wat er zou kunnen gebeuren.

Enfin, na wat onderhandelen zijn we een prijs overeengekomen en heeft hij de Alfa een aantal dagen opgehaald.

Zo kan het gelukkig ook, toch?

Moraal van dit verhaal, niet altijd ervan uit gaan dat vooroordelen kloppen want er lopen genoeg boeven rond in driedelig maatkostuum, dat zie jij bv bij elke dealer :lol:
Gewoon opletten en je gezonde verstand gebruiken, dan kom je er meestal wel uit.
En wil je je auto niet via Marktplaats verkopen dan zijn er toch nog genoeg andere opties?
Giulietta 1.4 en Spider 2.0 QV

Historie: Sud 1.3, Giulietta 2.0, 75 1.8 Epoca, 155 1.8 TS 16V, 156 1.9JTD en nog wat vreemde merken.

ErwinV6

RE: Mentaliteit bij ophalen(of beter niet ophalen) spullen.

wo dec 22, 2010 17:37

Heren het openingstopic ging niet over Marktplaats, maar over het forum hier.
Dat er op Marktplaats iets mis gaat ben je op voorbereid, op een forum van Alfaliefhebbers niet.
Wel frappant dat het dan ook meteen 3x mis gaat.
Overigens heb ik nog een paar deeltjes liggen die nooit zijn opgehaald, maar die staan minder in de weg als
die V6 tor.......

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8037
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: Mentaliteit bij ophalen(of beter niet ophalen) spull

wo dec 22, 2010 17:49

Bizar eigenlijk, ik had laatst iemand voor wat plaatwerk, wilde graag foto zien.
Ik spullen van een zolder lopen sjouwen, foto's gemaakt, gemaild, en vervolgens........................
nooit meer iets vernomen.
Maarja dat schijnt de tijd te zijn :?
Heel herkenbaar Erwin, en dan heb ik het idd niet over Marktplaats leute... :(
Ondergetekende heeft intussen ook een soort 'zwarte lijst van medeliefhebbers :evil: '.Die kopen dus NOOIT meer iets van me, klaar. Al bieden ze het 10voudige van de vraagprijs, vergeet t maar...

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 862
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 19:18

Re: RE: Mentaliteit bij ophalen(of beter niet ophalen) spull

wo dec 22, 2010 18:04

Bizar eigenlijk, ik had laatst iemand voor wat plaatwerk, wilde graag foto zien.
Ik spullen van een zolder lopen sjouwen, foto's gemaakt, gemaild, en vervolgens........................
nooit meer iets vernomen.
Maarja dat schijnt de tijd te zijn :?
Heel herkenbaar Erwin, en dan heb ik het idd niet over Marktplaats leute... :(
Ondergetekende heeft intussen ook een soort 'zwarte lijst van medeliefhebbers :evil: '.Die kopen dus NOOIT meer iets van me, klaar. Al bieden ze het 10voudige van de vraagprijs, vergeet t maar...

Grtz,fRank
Mijn ervaring is meestal "goed" via marktplaats, gewoon duidelijk en wie het eerst komt kan kopen. Niets vast houden of ze moeten eerst betalen.

Het gezeur heb ik meestal via de forum's, veel mailtjes met vragen om foto's en onzin en vervolgens niemand die koopt. (alleen weggeven werkt)
Transaxle loos!

Gebruikersavatar
diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2180
Lid geworden op: wo okt 19, 2005 21:39
Locatie: Trans-Axel City 130 km van Zolder.
Contacteer: Website

RE: Mentaliteit bij ophalen(of beter niet ophalen) spullen.

wo dec 22, 2010 21:18

Als ik al iets adverteer , spreek ik gewoon af tijdens de openingstijden van m'n bedrijf, dan ben ik er geen extra tijd mee kwijt als ze niet komen opdagen..

EN altijd wie het eerst komt, wie het eerst maalt ! :wink:
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

web

RE: Mentaliteit bij ophalen(of beter niet ophalen) spullen.

wo dec 22, 2010 21:51

In de oude Mercedessen en BMW's krijg je - met alle respect - ook gemiddeld ander volk aan de deur dan met Italianen.

Ik zet uberhaupt nooit een telefoonnummer bij een marktplaats advertentie, en zie aan de toon/taal van de mail al snel watvoor vlees ik in de kuip heb. Zo kan je prima gebruik maken van MP. "Uiterste prijs" lompheid kan direct de bak in, extreme onbenulligheid in taalgebruik/spelling ook. Beleefde mails in enigszins fatsoenlijk Nederlands... dan reageer ik. Je gooit dan wel driekwart van de reakties weg, maar krijgt vrijwel uitsluitend nette serieuze mensen aan de telefoon of deur.

Artikel altijd uitgebreid beschrijven met foto's, dan voorkom je de meeste vragen. Niet denken "iedereen weet toch hoe een ... eruit ziet"... gewoon een foto erbij. Met een plaatje verkoopt altijd tien keer beter, dat is niet rationeel maar psychologisch.

En inderdaad, soepelheid van iemand een halfjaar de tijd geven om iets op te halen is misschien wat overdreven. Wie het echt graag wil hebben blijft geen maanden aan het tijd-rekken, maar regelt zo snel mogelijk een oplossing. Al moet ie het door z'n schoonmoeder op laten halen om het in het tuinhuisje van z'n vroegere leraar wiskunde te stallen, hij regelt het wel. Dus... ultimatum stellen en na het verstrijken gewoon weer te koop zetten.

Je kunt het toch ook door een maatje laten ophalen als je zelf geen tijd hebt, en als je geen geld hebt moet je sowieso niet reageren totdat je dat wel hebt. Of als de koper je echt weet te overtuigen dat er geen oplossing is om het sneller op te halen, vraag dan een aanbetaling over te maken om het langer vast te houden, MET daaraan een nieuw, ruimer ultimatum gekoppeld. Ook een aanbetaling is geen vrijbrief voor eeuwig uitstel, en vaste ultimatums voorkomen een maandenlang "volgende week... nee nu ECHT volgende week...".

En als koper kun je maar het beste bellen (zodra je het telefoonnummer hebt) en binnen een dag of wat ophalen, als je geen risico wil lopen dat het aan een ander verkocht wordt. De meeste verkopers worden toch echt sneller ongeduldig dan ErwinV6, en bezwijken snel voor iemand die met flappen voor hun neus wappert, terwijl ze van jou alleen maar vage beloftes per mail of telefoon hebben.

Dan maar helemaal niks meer via MP/fora verkopen is wel het andere uiterste, het is prima te doen maar je moet kritisch en consequent blijven, anders nemen ze een loopje met je. En dat kan prima zonder zelf onvriendelijk te worden! (sommige getergde MP-verkopers hebben zo'n agressieve houding, daar lusten de honden geen brood van... daar koop ik dus ook niks.)

Herbieyy
Member
Member
Berichten: 185
Lid geworden op: do nov 22, 2007 18:02

RE: Mentaliteit bij ophalen(of beter niet ophalen) spullen.

wo dec 22, 2010 23:19

Zonder alle verhalen te lezen, ik had een golf 3 met defecte motor te koop staan voor een schamel bedrag van 150 euro, deze auto heb ik per telefoon denk ik zo'n 20 keer verkocht. Van deze mensen is zelfs naar meerdere telefoontjes en afspraken niemand geweest. Uiteindelijk heb ik een demontage bedrijf gebeld wat interesse had voor 25 minder en die kwam um de volgende ochtend direct halen.

Het schijnt idd de mentaliteit te zijn.

Ik vraag zelf ook wel eens een prijs/verdere informatie over een product, maar "koop" / maak geen afspraken om later doodleuk niet op te komen dagen :?

Terug naar “Het Forum Café”