Nou ja, ik snap 'm wel en keur zulk gedrag uiteraard totaal niet goed maar hoeveel transacties gaan er wel goed per dag? Daar hoor je nooit iets over.
In de media worden de zaken altijd alleen maar negatief afgeschilderd, en zo ook hier.
Je zult never nooit eens horen dat iemand van allochtoonse afkomst iets goeds heeft gedaan maar wel als er iemand iets slechts heeft gedaan.
Nogmaals, zulk gedrag keur ik niet goed integendeel, maar tussen elke bevolkingsgroep zitten zulke figuren helaas.
En om nu maar gelijk eens een positief verhaal te vertellen:
Jaaaaren geleden verkocht ik mijn toenmalige Alfa 75 via Marktplaats. Er belde een jongen op die vriendelijk een aantal vragen stelde waarna we afspraken bij een tankstation, dat was makkelijker te vinden voor hem, Tom Tom bestond toen namelijk nog niet.
Afijn, ik sta te wachten met mijn 75, komt er ineens een dikke Mercedes aangereden met daarin 5 Turkse jongens.
De schrik sloeg mij al om het hart, want ja ook toen circuleerden al van die verhalen, maar degene die mij gebeld had stapte uit, stelde zich netjes voor en na wat gekletst te hebben over Alfa's gingen we (hij en ik) samen een testrit maken.
De anderen bleven achter bij het tankstation, uiteraard was ik toch wel een beetje bang dat ze zouden volgen want tja, je hoorde zo'n gekke verhalen dat je niet wist wat er zou kunnen gebeuren.
Enfin, na wat onderhandelen zijn we een prijs overeengekomen en heeft hij de Alfa een aantal dagen opgehaald.
Zo kan het gelukkig ook, toch?
Moraal van dit verhaal, niet altijd ervan uit gaan dat vooroordelen kloppen want er lopen genoeg boeven rond in driedelig maatkostuum, dat zie jij bv bij elke dealer
Gewoon opletten en je gezonde verstand gebruiken, dan kom je er meestal wel uit.
En wil je je auto niet via Marktplaats verkopen dan zijn er toch nog genoeg andere opties?