Beste AlfaDré heeft openlijk, via mij weliswaar, aangegeven een ieder te vergeven. Een eerste, vaak de moeilijkste, stap is gezet. Het is nu wachten op een reactie. Het zou ons allen sieren hem te blijven steunen op dit forum en daar buiten. Ik reken daar ook op Alfisti
Glasnost en Perestrojka
Gewoon de regels respecteren en er wordt gedoogd. Als je je hier niet in kunt vinden heb je hier niets te zoeken. [Mod-edit: kwetsende tekst verwijderd]Beste Sudman,
Ik kan mij voor een deel in je verhaal vinden. Het is inderdaad geen Dré forum, al is hij wel degene die dit draadje is begonnen
Mijn zorgen richten zich meer op het feit dat er van hogerhand iets wordt opgelegd danwel uitgevoerd terwijl er in onze club helemaal geen sprake MAG zijn van hogerhand. Alle donateurs tesamen zijn de SCARB. Een aantal uitvoerende taken worden door een bestuur en vrijwilligers uitgevoerd. Zij staan ten dienste van de donateurs. Wij hebben daar grote waardering en respect voor zolang die respect wederzijds is. Zo heb IK altijd mijn bestuurschap beleefd en uitgevoerd. Zonder donateurs is er geen SCARB. Er is nu iets ontstaan die een heel andere geest tentoonspreidt dan die er bij de oprichting van de SCARB werd beoogd. Daar maak ik mij zorgen over. Daarnaast heb ik een bloedhekel aan anderen die mij of een ander hun mening willen opleggen. Het wordt pas ECHT gevaarlijk als dat soort mensen ook nog eens macht krijgen. Bij macht hoort verantwoordelijkheid; helaas is die combinatie zelden te vinden. Het is van de zotte dat iemand kan worden gebanned. Als wat Dré of iemand anders gedaan of gezegd heeft zo erg zou zijn geweest dan was hij wel door iedereen verder afgeserveerd en genegeerd. Zelf regulatie werkt immers prima bij weldenkende mensen waartoe ik de SCARB donateurs en forumleden reken.
Wellicht een aardige voor een poll; zelf regulatie of big brother? Als er voor zelf regulatie wordt gekozen is de hele moderator discussie over.
Dat niet maar èèn keer in de zoveel tijd ontstaat deze discussie en dat vind ik wat vervelend worden, en ik denk met mij vele anderen die die niet op dit soort topics ingaan of dit forum vanwege dit gezeur maar stilletjes verlaten.Beetje jammer dat als je een andere mening hebt wordt gezien als sfeerverzieker of marokaan.
Laten we eerlijk zijn, de regels over forum gebruik zijn duidelijk. En volgens mij hebben moderators al in tal van discussies uitgelegd wat wel en niet de bedoeling is. Dat staat toch ook gewoon in de voorwaarden. Dus een ieder weet dat. En verder neem ik aan dat eea wel met betrokkenen besproken is op persoonlijke titel. Ik zou het zelf erg onfatsoenlijk vinden als de hele gemeenschap hier mee kan lezen wat ik dan zoal niet goed gedaan heb. En daar komen ook weer allemaal reacties op van, "belachelijk" of "heel goed dat het zo gegaan is" Daar schieten we niks mee op. Het onfatsoenlijke aan de ban van AM vind ik nog steeds dat die niet wordt uitgelegd aan de rest van de gemeenschap. Zo houdt het onbegrip aan en is er ook geen duidelijke les uit te trekken voor de overige forumgebruikers.
Nou, het positieve en interessante is er wat mij betreft al even af... Als je serieus wat technisch post wordt dat direct al in twijfel getrokken. Klap op de vuurpijl is dat er zelfs mensen zijn die van iets wat ik zelf gedaan heb, mij dan gaan zitten vertellen dat het anders zit. Zoek het allemaal maar uit met je regeltjes. 90% lult hier tegenwoordig maar wat raak zonder na te denken dat die ander misschien wel weet waar hij over praat.
Precies sommige lullen zomaar wat omdat ze denken dat ze alles weten.Nadieselen heeft te maken met zelfontbranding van restmengsel.
Het de andere kant opdraaien is inderdaad schier onmogelijk...
Zuigt ie dan ook de uitlaatgassen weer terug in de motor?
Blijft (ven) je distributieriem(en) dan ook lekker op z'n plek?
Sorry hoor, maar beter geen advies als een slecht advies...
Je hebt dan mijn post niet helemaal begrepen.Het zit je wel hoog zeg, nou excuses dan maar.
In dat verband kon het echt niet wat werd gezegd over het terugdraaien.
Restbrandstof icm koolafzetting wel.
Mijn irritatie is het dat je bij heel veel post die technisch kloppen en aansluiten op de vraag de meest wilde verhalen bij worden gehaald.
Het was Dré zijn wens dat er voor dit soort dingen speciaal daarvoor aangestelde moderators kwamen, die dit soort dingen "begeleiden".