WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

ma dec 27, 2010 22:07

Zelf denk ik dat het bestuur kiest om te communiceren via het klaverblaadje (bestuursmededelingen) en het nieuwsportal op de site. Via het KB is het meest logisch, je bereikt alle donateurs tegelijk. Er zullen er vast veel zijn die dit form nooit lezen.
Je bereikt er alle donateurs en sponsors mee, maar als die willen reageren, moeten ze een brief terugschrijven die niemand anders te lezen krijgt, of een forumposting doen die (tot nu toe) niet wordt beantwoord. Alle niet-donateurs die wel enthousiast zijn (en dus potentieel donateur) bereik je er ook niet mee. Ik zeg absoluut niet dat het klaverblaadje moet verdwijnen of dat het bestuur er niet meer in moet schrijven. Wat ik probeer te zeggen is dat je de voordelen en de mogelijkheden die een forum je biedt [b[ook[/b] moet gebruiken, juist omdat je daardoor dingen kan die niet met het klaverblaadje mogelijk zijn.

giardinetta
Advanced Member
Advanced Member

ma dec 27, 2010 22:37

Laast aangepast......................................10 november..................... Zie hier het (on)nut van deze topic..

Wat roepen we dan???? Slotjuuuuuuhhh :wink:
Jazeker!
Bij het voorstellen van de moderators staat geplaatst 5November !
Terwijl een andere moderator op 17 november belooft dat het binnenkort gaat gebeuren maar ff tijd nodig heeft. :oops:

Geplaatst: Wo Nov 17, 2010 12:07 Onderwerp: RE: Wie zijn er moderator hier?

--------------------------------------------------------------------------------

Frank,

Goed gezien!

Er komt binnenkort een soort van voorstel-topic dus nog ff geduld, a.u.b.

ciao Rav

Laatst aangepast door ravado op Wo Nov 17, 2010 12:16, in totaal 1 keer bewerkt

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma dec 27, 2010 22:39

En in het licht van de oorspronkelijke vraag in dit topic:

De mods zijn nu officieel voorgesteld! 8) in de FAQ's. Met foto en taken
Waarvoor dank! :thumbs:

Grtz,fRank

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

di dec 28, 2010 01:50

Laast aangepast......................................10 november..................... Zie hier het (on)nut van deze topic..

Jazeker!
Bij het voorstellen van de moderators staat geplaatst 5November !
Terwijl een andere moderator op 17 november belooft dat het binnenkort gaat gebeuren maar ff tijd nodig heeft. :oops:

Geplaatst: Wo Nov 17, 2010 12:07 Onderwerp: RE: Wie zijn er moderator hier?

--------------------------------------------------------------------------------

Frank,

Goed gezien!

Er komt binnenkort een soort van voorstel-topic dus nog ff geduld, a.u.b.

ciao Rav

Laatst aangepast door ravado op Wo Nov 17, 2010 12:16, in totaal 1 keer bewerkt
Alle stickies hier zijn van begin november. Dus kennelijk is deze nieuwe rubriek al sinds begin november in voorbereiding geweest. Ik zie het probleem niet.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

di dec 28, 2010 01:52

Grtz,fRank
Inderdaad, waarvoor dank! En ook voor het feit dat er nu een rubriek is waar (o.a.) forumzaken kunnen worden besproken. Klasse! :thumbs:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

giardinetta
Advanced Member
Advanced Member

RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

di dec 28, 2010 09:19

@alfavaganza: Ik ook niet ,maar er was iemand die deed voorkomen alsof het er al stond voor dat Dre het topic begon.

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

di dec 28, 2010 09:27

Grtz,fRank
Inderdaad, waarvoor dank! En ook voor het feit dat er nu een rubriek is waar (o.a.) forumzaken kunnen worden besproken. Klasse! :thumbs:
Ja, grote klasse..... Maar als je de eerste 2 postings van dit topic leest dan zie je de onderliggende vraag wel. Het gaat niet om het sympathieke plaatje achter de naam. Het gaat om het persoonlijk functioneren op het forum. En daarmee niet het schuilen achter het gouden klavertje en de algemene moderator account. Een groot deel van dit topic gaat juist daar over. Onbegrip door het onbekende... Dus open vizier!

:shock: Huh, reactie van mod inmiddels weer verdwenen?
Dirk - Giulia2000TS

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

di dec 28, 2010 11:27

Het gaat om het persoonlijk functioneren op het forum. En daarmee niet het schuilen achter het gouden klavertje en de algemene moderator account. Een groot deel van dit topic gaat juist daar over. Onbegrip door het onbekende... Dus open vizier!
Toch staat er in de 1e 2 alinea's, hier, mijns inziens, duidelijk voor welke opzet er gekozen wordt. Wat is er dan niet duidelijk aan, vraag ik mij dan af?

GiuliaReis
Full Member
Full Member

di dec 28, 2010 11:48

Gelijk heb je ,we moeten hier allemaal ja-knikkers hebben en alle mensen met kennis van allerlei oude type's Alfa Romeo of technisch zeer onderlegde forummers
kwijt zien te raken zodat het een echt surrogaat alfa 145 forum wordt.
Steeds meer echte kenners keren dit forum de rug toe en echt interessante verhalen kom je niet meer tegen.
Met andere woorden ,een lekker rustig forum waar niks interessants te lezen is heeft de toekomst.
Dus technisch onderlegd betekent dat je ander gedrag kan vertonen op dit forum dan iemand die dit niet heeft?
Geen idee of Dre verwijderd is (volgens mij staat hij er gewoon nog in). Maar ongeacht veel gebruiker, veel kennis of veel vrienden hier. Als de mods proberen gelijke beslissingen te nenem kijken zij dus ook niet naar de naam achter de forum-gebruiker. En dat is heel goed! Dat geldt voor beide kanten. Dat heeft niets met ja-knikkers te maken, maar met respectvol gedrag naar elkaar. En alle mensen kwijt raken die veel kennis bezitten? Volgens mij zitten hier nog steeds heel veel mensen met heel veel kennis, maar die zijn wellicht wat meer op de achtergrond actief en bemoeien zich minder met dit soort steeds weer terugkerende discussies.

En als je goed leest in de topics die uit de hand lopen of waar dit soort discussies lopen, zitten daar meestal maar een zeer beperkt aantal forummers achter. Het grote merendeel geniet gewoon hier van Alfa, van de kennis en van de uitwisseling en heeft nooit problemen met moderators of wie dan ook

En als je iets niet meer interessant vind, inderdaad stop er dan mee. Scheelt jezelf heel veel ellende en mods veel werk :wink:
Je hebt denk ik wel gelijk,want als ik terug lees wat b.v. zaagmans of moletti geschreven hebben in het verleden is alleen maar oninteressant en opruiend.
Maar misschien is het ongeveer hetzelfde als je de nuon probeert uit te leggen dat je rekening niet klopt en tegen een muur aanloopt.
Ik lees nu pas dit topic en en wil hier toch wel reageren. Als je zo iets zegt over anderen vind ik dat behoorlijk respectloos. Als er een een goede (technische) inbreng op dit forum heeft is dat Dre wel. :wink:
Thoughts of an idle mind

giardinetta
Advanced Member
Advanced Member

di dec 28, 2010 11:55

Dat is ook wat ik bedoelde maar lees het nog even door. :D

giulietta nero
Advanced Member
Advanced Member

di dec 28, 2010 12:56

wat een slap gelul hier zeg, ga allemaal lekker van je Alfa hobby genieten en gebruik het gezemel voor je familie en "echte vrienden"

De Alfa hobby beleeft een ieder op zijn eigen manier, geef iedereen daar zijn vrijheid in en respecteer elkaar ,dan is het toch een leuk cluppie?

iedereen een voorspoedig 2011 gewenst
alfa is a way of life
auto: alfetta 2000 van 1981
motor: ducati monster 916 senna
gehad: 33 type 2,33 type 2 1.7 qv, 33 type 3 1.7 ie,75 1.8 carbs alfa 90 1.8 carbs,alfa 90 2,5 liter, giulietta 2.0 2e serie,giulietta 1.8 en een 164 2.0 ts

Alfa
Advanced Member
Advanced Member

di dec 28, 2010 13:22

Niks slotje :!: OPEN discussie dus ZONDER slot 8)
The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

di dec 28, 2010 15:09

Het gaat om het persoonlijk functioneren op het forum. En daarmee niet het schuilen achter het gouden klavertje en de algemene moderator account. Een groot deel van dit topic gaat juist daar over. Onbegrip door het onbekende... Dus open vizier!
Toch staat er in de 1e 2 alinea's, hier, mijns inziens, duidelijk voor welke opzet er gekozen wordt. Wat is er dan niet duidelijk aan, vraag ik mij dan af?
Het is duidelijk. Er is een keuze gemaakt. Maar gezien de inhoud van discussie zou men kunnen denken dat een andere keuze wellicht beter is. Ik kom ook wel eens op een forum waar er per rubriek een vaste moderator is. Gewoon transparant. Hier lijkt dat dus ook zo te zijn. Alleen weet je het dus niet op het moment dat er ingegrepen wordt. Voor de gebruiker vervelend en een start om willekeur en onbegrip te gaan roepen. En voor jullie lastig omdat je er extra werk door krijgt. Waarom zou het niet openlijk kunnen? Zonder algemene moderator account?
Dirk - Giulia2000TS

Dinky Boy
Miniaturista

di dec 28, 2010 15:25

Het is duidelijk. Er is een keuze gemaakt. Maar gezien de inhoud van discussie zou men kunnen denken dat een andere keuze wellicht beter is. Ik kom ook wel eens op een forum waar er per rubriek een vaste moderator is. Gewoon transparant. Hier lijkt dat dus ook zo te zijn. Alleen weet je het dus niet op het moment dat er ingegrepen wordt. Voor de gebruiker vervelend en een start om willekeur en onbegrip te gaan roepen. En voor jullie lastig omdat je er extra werk door krijgt. Waarom zou het niet openlijk kunnen? Zonder algemene moderator account?
Om meerdere redenen:

1. Het is hier te druk voor een vaste moderator per rubriek. We zijn niet de hele dag online, maar soms zie je in een topic al binnen een uur de gebruikers uitgebreid elkaar in de haren vliegen en is het kwaad alweer geschied.

2. Er zijn in het verleden al diverse moderators afgehaakt omdat ze de continue persoonlijke aanvallen beu waren. Er zijn nu vier mods en dat is echt het minimum. Zonder mods geen forum.

3. Het maakt niet uit welke moderator er een bericht stuurt naar een gebruiker, dat is altijd op grond van de voorwaarden. Bovendien wordt er veelvuldig onderling en met het bestuur afgestemd. Voor de rest staat de hele werkwijze in de FAQ beschreven.

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

di dec 28, 2010 16:48

Om meerdere redenen:

1. Het is hier te druk voor een vaste moderator per rubriek. We zijn niet de hele dag online, maar soms zie je in een topic al binnen een uur de gebruikers uitgebreid elkaar in de haren vliegen en is het kwaad alweer geschied.

2. Er zijn in het verleden al diverse moderators afgehaakt omdat ze de continue persoonlijke aanvallen beu waren. Er zijn nu vier mods en dat is echt het minimum. Zonder mods geen forum.

3. Het maakt niet uit welke moderator er een bericht stuurt naar een gebruiker, dat is altijd op grond van de voorwaarden. Bovendien wordt er veelvuldig onderling en met het bestuur afgestemd. Voor de rest staat de hele werkwijze in de FAQ beschreven.
1. En... zoals onze oud voorzitter ook aangeeft, het is maar net hoe druk je je daar over maakt.... Het is in het verleden nooit zover gekomen dat mensen elkaar werkelijk de haren invliegen. De huidige aanpak beperkt mensen sterk in hun passie en kost de nodige vriendschappen.........

2. Persoonlijke aanvallen... Nu wordt het gouden klavertje aangevallen en uitgedaagd tot een reactie. Blij dat jullie hier persoonlijk reageren!!! Dat is wat ik graag wil zien. Een reactie met een gezicht zal eerder op begrip kunnen rekenen.

3. Ik denk dat het wel uitmaakt. Lijkt me heel lastig om consequent te blijven. En daarbij is het niet alleen een kwestie van voorwaarden, overleg met het bestuur en de beschrijving van de handelswijze. Het is vooral een reactie met een gezicht die het geheel makkelijker te accepteren maakt. Tuurlijk hoeft niet elke roep om een reactie van het bestuur beantwoord te worden maar het huidige beleid is op zijn minst minimalistisch. De vraag komt voort uit een passie en een hobby. Dat is lastig te hanteren achter een gemeenschappelijke moderator account. Zakelijk en gesloten tegenover vriendelijk en open. De waarheid zal ergens in het midden liggen? Ik lees hier veel en lang. Dat weten jullie ook. Ik denk echt dat het forum dit nodig heeft! Probeer het en je komt er achter. En gaat er wat fout dan zeg je dat gewoon. Ik zie zeker de rol van de gebruikers wel en ken er veel van. Ook de lastige klanten, die heb je overal. Geef ze de aandacht die ze verdienen maar sluit niemand uit.

Voor de discussie vind ik dat AM en Schummi beide hier hun ding moeten kunnen doen. Het huidige beleid gaat zo krampachtig om met alleen het aanbieden van verkoopwaar. Je hebt een grote vriendenclub die je jouw materialen bijna gratis gunt en vervolgens mag je geen gebruik maken van je netwerk. Zonde...
Dirk - Giulia2000TS

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”