Het is duidelijk. Er is een keuze gemaakt. Maar gezien de inhoud van discussie zou men kunnen denken dat een andere keuze wellicht beter is. Ik kom ook wel eens op een forum waar er per rubriek een vaste moderator is. Gewoon transparant. Hier lijkt dat dus ook zo te zijn. Alleen weet je het dus niet op het moment dat er ingegrepen wordt. Voor de gebruiker vervelend en een start om willekeur en onbegrip te gaan roepen. En voor jullie lastig omdat je er extra werk door krijgt. Waarom zou het niet openlijk kunnen? Zonder algemene moderator account?
Om meerdere redenen:
1. Het is hier te druk voor een vaste moderator per rubriek. We zijn niet de hele dag online, maar soms zie je in een topic al binnen een uur de gebruikers uitgebreid elkaar in de haren vliegen en is het kwaad alweer geschied.
2. Er zijn in het verleden al diverse moderators afgehaakt omdat ze de continue persoonlijke aanvallen beu waren. Er zijn nu vier mods en dat is echt het minimum. Zonder mods geen forum.
3. Het maakt niet uit welke moderator er een bericht stuurt naar een gebruiker, dat is altijd op grond van de voorwaarden. Bovendien wordt er veelvuldig onderling en met het bestuur afgestemd. Voor de rest staat de hele werkwijze in de FAQ beschreven.
1. En... zoals onze oud voorzitter ook aangeeft, het is maar net hoe druk je je daar over maakt.... Het is in het verleden nooit zover gekomen dat mensen elkaar werkelijk de haren invliegen. De huidige aanpak beperkt mensen sterk in hun passie en kost de nodige vriendschappen.........
2. Persoonlijke aanvallen... Nu wordt het gouden klavertje aangevallen en uitgedaagd tot een reactie. Blij dat jullie hier persoonlijk reageren!!! Dat is wat ik graag wil zien. Een reactie met een gezicht zal eerder op begrip kunnen rekenen.
3. Ik denk dat het wel uitmaakt. Lijkt me heel lastig om consequent te blijven. En daarbij is het niet alleen een kwestie van voorwaarden, overleg met het bestuur en de beschrijving van de handelswijze. Het is vooral een reactie met een gezicht die het geheel makkelijker te accepteren maakt. Tuurlijk hoeft niet elke roep om een reactie van het bestuur beantwoord te worden maar het huidige beleid is op zijn minst minimalistisch. De vraag komt voort uit een passie en een hobby. Dat is lastig te hanteren achter een gemeenschappelijke moderator account. Zakelijk en gesloten tegenover vriendelijk en open. De waarheid zal ergens in het midden liggen? Ik lees hier veel en lang. Dat weten jullie ook. Ik denk echt dat het forum dit nodig heeft! Probeer het en je komt er achter. En gaat er wat fout dan zeg je dat gewoon. Ik zie zeker de rol van de gebruikers wel en ken er veel van. Ook de lastige klanten, die heb je overal. Geef ze de aandacht die ze verdienen maar sluit niemand uit.
Voor de discussie vind ik dat AM en Schummi beide hier hun ding moeten kunnen doen. Het huidige beleid gaat zo krampachtig om met alleen het aanbieden van verkoopwaar. Je hebt een grote vriendenclub die je jouw materialen bijna gratis gunt en vervolgens mag je geen gebruik maken van je netwerk. Zonde...