De huidige aanpak is juist een gevolg van de gebeurtenissen in het verleden.De huidige aanpak beperkt mensen sterk in hun passie en kost de nodige vriendschappen
Dat zal er dan wel bijhoren. Net als conducteurs, stadionstewards en verkeersregelaars. Die mag je ook bespugen en uitschelden.Persoonlijke aanvallen... Nu wordt het gouden klavertje aangevallen en uitgedaagd tot een reactie.
Door in te loggen verklaar je akkoord te gaan met de voorwaarden. Kan je je niet in de voorwaarden vinden dan moet je niet inloggen. De regels rond wat er wel en niet te koop mag worden aangeboden zijn juist ontstaan vanwege de discussies daarover.Ik denk dat het wel uitmaakt. Lijkt me heel lastig om consequent te blijven. En daarbij is het niet alleen een kwestie van voorwaarden, overleg met het bestuur en de beschrijving van de handelswijze. Het is vooral een reactie met een gezicht die het geheel makkelijker te accepteren maakt. Tuurlijk hoeft niet elke roep om een reactie van het bestuur beantwoord te worden maar het huidige beleid is op zijn minst minimalistisch. De vraag komt voort uit een passie en een hobby. Dat is lastig te hanteren achter een gemeenschappelijke moderator account. Zakelijk en gesloten tegenover vriendelijk en open. De waarheid zal ergens in het midden liggen? Ik lees hier veel en lang. Dat weten jullie ook. Ik denk echt dat het forum dit nodig heeft! Probeer het en je komt er achter. En gaat er wat fout dan zeg je dat gewoon. Ik zie zeker de rol van de gebruikers wel en ken er veel van. Ook de lastige klanten, die heb je overal. Geef ze de aandacht die ze verdienen maar sluit niemand uit. Voor de discussie vind ik dat AM en Schummi beide hier hun ding moeten kunnen doen. Het huidige beleid gaat zo krampachtig om met alleen het aanbieden van verkoopwaar. Je hebt een grote vriendenclub die je jouw materialen bijna gratis gunt en vervolgens mag je geen gebruik maken van je netwerk. Zonde...
De huidige aanpak is juist een gevolg van de gebeurtenissen in het verleden.De huidige aanpak beperkt mensen sterk in hun passie en kost de nodige vriendschappen
Dat zal er dan wel bijhoren. Net als conducteurs, stadionstewards en verkeersregelaars. Die mag je ook bespugen en uitschelden.Persoonlijke aanvallen... Nu wordt het gouden klavertje aangevallen en uitgedaagd tot een reactie.
Door in te loggen verklaar je akkoord te gaan met de voorwaarden. Kan je je niet in de voorwaarden vinden dan moet je niet inloggen. De regels rond wat er wel en niet te koop mag worden aangeboden zijn juist ontstaan vanwege de discussies daarover.Ik denk dat het wel uitmaakt. Lijkt me heel lastig om consequent te blijven. En daarbij is het niet alleen een kwestie van voorwaarden, overleg met het bestuur en de beschrijving van de handelswijze. Het is vooral een reactie met een gezicht die het geheel makkelijker te accepteren maakt. Tuurlijk hoeft niet elke roep om een reactie van het bestuur beantwoord te worden maar het huidige beleid is op zijn minst minimalistisch. De vraag komt voort uit een passie en een hobby. Dat is lastig te hanteren achter een gemeenschappelijke moderator account. Zakelijk en gesloten tegenover vriendelijk en open. De waarheid zal ergens in het midden liggen? Ik lees hier veel en lang. Dat weten jullie ook. Ik denk echt dat het forum dit nodig heeft! Probeer het en je komt er achter. En gaat er wat fout dan zeg je dat gewoon. Ik zie zeker de rol van de gebruikers wel en ken er veel van. Ook de lastige klanten, die heb je overal. Geef ze de aandacht die ze verdienen maar sluit niemand uit. Voor de discussie vind ik dat AM en Schummi beide hier hun ding moeten kunnen doen. Het huidige beleid gaat zo krampachtig om met alleen het aanbieden van verkoopwaar. Je hebt een grote vriendenclub die je jouw materialen bijna gratis gunt en vervolgens mag je geen gebruik maken van je netwerk. Zonde...
Dit ben ik ook roerend met je eens, alleen waarom elke keer op deze manier de boel op zijn kop zetten met zulke zware gevolgen.Paul, het beleid overkomt je hier. Het is voorheen niet zo geweest. Ook is het hier en binnen de scarb geen democratie. Hoeft van mij ook niet. Maar met onderbouwing reageren kan en mag. En blijkbaar wordt er geluisterd. Het gaat over hobby en passie, de moeite waard om effe over te zeiken.
Duidelijk dat het beleid hetzelfde blijft,behalve dat het positief is dat er nu aktief aan een discussie wordt deelgenomen.De huidige aanpak is juist een gevolg van de gebeurtenissen in het verleden.De huidige aanpak beperkt mensen sterk in hun passie en kost de nodige vriendschappen
Graag attendeer ik op de volgende passage uit de Algemene Voorwaarden Forumgebruik (http://forum.alfaclub.nl/profile.php?mode=register)Gewoon de regels respecteren en er wordt gedoogd. Als je je hier niet in kunt vinden heb je hier niets te zoeken. Om het in deze tijdsgeest te zeggen: we hebben zat XXXXXX die zich al zo gedragen.
Met excuus, ik rij ook wel eens te hard in de hitte van de strijdGraag attendeer ik op de volgende passage uit de Algemene Voorwaarden Forumgebruik (http://forum.alfaclub.nl/profile.php?mode=register)Gewoon de regels respecteren en er wordt gedoogd. Als je je hier niet in kunt vinden heb je hier niets te zoeken. Om het in deze tijdsgeest te zeggen: we hebben zat XXXXXX die zich al zo gedragen.
Op het forum zijn (in zowel de berichten in de rubrieken als de persoonlijke berichten) niet toegestaan:
Kwetsende of haatdragende uitspraken (zowel jegens individuen of groepen personen)
Gelieve u aan deze regels te houden, dat is wel zo gezellig voor iedereen.
Dank u.
[Mod-edit: zowel quote als oorspronkelijke post aangepast. Terzijde: er is een [!]-knop om zoiets te melden]
1. Als je een ruime hoeveelheid moderators zou hebben, zou je weer wel een verdeling kunnen maken per rubriek. Dit is dus een beetje een kip/ei situatie.
1. Het is hier te druk voor een vaste moderator per rubriek. We zijn niet de hele dag online, maar soms zie je in een topic al binnen een uur de gebruikers uitgebreid elkaar in de haren vliegen en is het kwaad alweer geschied.
2. Er zijn in het verleden al diverse moderators afgehaakt omdat ze de continue persoonlijke aanvallen beu waren. Er zijn nu vier mods en dat is echt het minimum. Zonder mods geen forum.
3. Het maakt niet uit welke moderator er een bericht stuurt naar een gebruiker, dat is altijd op grond van de voorwaarden. Bovendien wordt er veelvuldig onderling en met het bestuur afgestemd. Voor de rest staat de hele werkwijze in de FAQ beschreven.
Voor zover ik weet heb je een uitgebreide ICT-kennis, heb je je al aangemeldt? Roepen vanaf de zijlijn dat het beter moet, dat zijn de stuurlui die aan wal staan.1. Als je een ruime hoeveelheid moderators zou hebben, zou je weer wel een verdeling kunnen maken per rubriek. Dit is dus een beetje een kip/ei situatie.
1. Het is hier te druk voor een vaste moderator per rubriek. We zijn niet de hele dag online, maar soms zie je in een topic al binnen een uur de gebruikers uitgebreid elkaar in de haren vliegen en is het kwaad alweer geschied.
2. Er zijn in het verleden al diverse moderators afgehaakt omdat ze de continue persoonlijke aanvallen beu waren. Er zijn nu vier mods en dat is echt het minimum. Zonder mods geen forum.
3. Het maakt niet uit welke moderator er een bericht stuurt naar een gebruiker, dat is altijd op grond van de voorwaarden. Bovendien wordt er veelvuldig onderling en met het bestuur afgestemd. Voor de rest staat de hele werkwijze in de FAQ beschreven.
2. Persoonlijke aanvallen op wie dan ook zijn niet de bedoeling op het forum. Moderators vallen net zo goed onder die regels als anderen. Natuurlijk zullen zij uit hoofde van hun functie vaker in "zwaar water" terecht komen dan de meeste andere forumgebruikers, dus je kan wel verwachten dat er vaker emotioneel, ondoordacht en helaas dus ook persoonlijk op moderators gereageerd zal worden. Het is van de gekke dat mensen om die reden (moeten) vertrekken, maar ik denk niet dat je daarom het forum tot een soort politiestaat moet maken.
3.Je kan de reactie van punt 3 ook omkeren: Als het niet uitmaakt welke moderator iets stuurt, moet die moderator dat ook met zijn of haar eigen naam kunnen doen. Je hebt dan de garantie dat de moderator er goed genoeg over heeft nagedacht om zich niet voor zijn actie te hoeven schamen tegenover z'n mede-moderators, het bestuur of andere forumleden.
Ik las in een ander topic dat Hylke eventueel moderator wil worden. Voor zover van toepassing: dat lijkt me een prima plan. Zijn er nog meer mensen die goed kunnen relativeren, tegen een stootje kunnen en op het forum een "onberispelijke reputatie" hebben, die willen helpen? Vele handen maken licht werk, neem alsjeblieft contact op met de moderators, ook al heb je maar een paar uurtjes per week tijd.
Zo is het maar net! Lang leve de zelfregulatie!Zo zie je gelijk maar weer hoe makkelijk het is elkaar in de gaten te houden aan de hand van de regels.
Waarom dan deze discussie?
Kleine correctie van mod of collega Alfist, al dan niet via PB, en er is gèèn gedonder.
Kan zo gemakkelijk zijn.........