GTVke
Full Member
Full Member

RE: Trofeo Alfa Romeo 1990 - 2000 foto's uit de oude doos

za jan 01, 2011 07:45

Ik weet dat het niet rechtstreeks met de Trofeo te maken heeft maar in het kader van Hub Nijsten vond ik de volgende foto's ook het plaatsen waardig .
In KB 73 verteld Jos ook een beetje over Hub Nijsten en hoe die voor de Alfetta GTV race'te met Bertone GTV en om dat verhaal een beetje aan te vullen :

'76 , Nijsten
Afbeelding

Afbeelding

GTVke
Full Member
Full Member

za jan 01, 2011 07:51

En natuurlijk de beroemde foto uit de OTObar op Zolder .
Een vriend van me heeft deze foto gered van de vuilnisbelt en is nu in zijn bezit .

Afbeelding

B-lee
Guru
Guru
Contacteer: ICQ

za jan 01, 2011 10:41

@GTVke
Afbeelding
Toen was de wagen net af met nog snel een foto met model Jeffo Lauria
Afbeelding
Afbeelding
En hier staat hij klaar voor de 24h van Francochamps
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En hier is hij in actie met Michel lauria aan het stuur , heeft nog steeds de zelfde helm trouwens

Afbeelding
Afbeelding

En spijtig genoeg is het hier gedaan met rijden .

Afbeelding
Afbeelding

Voila Wim ,
dit zijn alle foto's die ik van de mooie stella artois GTV van Michel Lauria gevonden .

En ik denk dat het volgende projekt van Michel , deze wagen terug opnieuw namaken voor zijn verzameling zal zijn .
Hij heeft al alle modellen van bertone's in race versies staan zijn laatste 1750 GTA/m is hij nu aan het afwerken .
En als wij hem nu nu eens warm zouden maken om de stella artois terug op te bouwen , zal hij zeker niet nee zeggen en op zoek gaan naar een donor .
Billy
147 jtd , Bertone, spider, 156 sw jtd

eau--rouge
Advanced Member
Advanced Member

za jan 01, 2011 11:31

Dank voor de info GTVke en B-Lee. Zo heb ik weer een extra stukje van de puzzle. Er waren dus twee (bijna identieke) auto's, dat verklaart een paar dingetjes zoals kleine verschillen die ik soms op foto's zag. Ik heb mijn auto exact gevonden als op de foto uit de Oto bar, maar dan zonder de reclame, die was er allemaal af. Ik zal daar later nog foto's van posten. Op de neus stonden de kleuren van de Italiaanse vlag (als op de foto) en de gepopnagelde ramen zaten er precies zo in, maar die heb ik moeten vervangen (waren beschadigd). Dat was in 1989 of 1990. Op die foto zie je het GTV6 vijfgats onderstel gemonteerd met de Ronal velgen en als rijders Daan Kerkhoff en Gerard Alkema, die ik jaren geleden nog wel eens tegengekomen ben op een van de circuits.
Once you've raced, you never forget it...
and you never get over it.
(Richard Childress)

B-lee
Guru
Guru

za jan 01, 2011 12:08

@ jos
Graag gedaan ik heb eens de oude schoendozen van Michel Lauria mogen lenen .
Het was voor de verzameling van Wim die toen bezig was met een boek over de alfetta GTV's aan het samen stellen te samen met iemand van de franse alfa club dacht ik .
Maar daar zal Wim zelf meer uitleg over kunnen geven .
Heb jij soms nog foto's van de GTV van Vertongen Patrik ? De nogal excentrieke rijder met reed in de challange meet een Rode GTV
( ex AGIP wagen van Francis Vandevoorde) .
Dit zijn 2 foto's van op Zolder
Afbeelding
Afbeelding
Hij heeft ook een ex Luigi te koop staan

eau--rouge
Advanced Member
Advanced Member

za jan 01, 2011 12:33

ik kan ze zo snel niet vinden, maar ik moet er nog wel wat hebben, als ik ze tegenkom zal ik ze posten. Patrick woont in Vilvoorde en heeft naast de Luigi en de rode ook een Alfasud sprintje van de grond af aan geprepareerd.
Once you've raced, you never forget it...
and you never get over it.
(Richard Childress)

B-lee
Guru
Guru

za jan 01, 2011 13:15

Ja , dat is hem .
Wim en ik kennen hem goed .
Ik heb met hem altijd meegeholpen om zijn wagens te bouwen en kom er wekelijks langs , maar zoals ik al zei een "excentiek persoon " :wink:
Wim weet wel wat ik hier mee bedoel :roll:

GTVke
Full Member
Full Member

za jan 01, 2011 13:18

Thanks Billy , dat waren de foto's die ik nog moest zoeken van de crash !
Ik moet ook nog een paar onscherpe foto's hebben van onze excentrieke landgenoot in actie met zijn GTV in de Trofeo .

B-lee
Guru
Guru

za jan 01, 2011 14:07

@wim
Hoe is het eigelijk afgelopen met het boek over de alfetta GTV ?
Is dat der dan eindelijk gekomen ?
:wink:

GTVke
Full Member
Full Member

Re: RE: Trofeo Alfa Romeo 1990 - 2000 foto's uit de oude doo

za jan 01, 2011 14:23

@wim
Hoe is het eigelijk afgelopen met het boek over de alfetta GTV ?
Is dat der dan eindelijk gekomen ?
:wink:
Is/was uitgesteld omdat Xavier eerst een boek wilde maken over de Delta Integrale , deze week nog een bericht van hem gehad dat dit bijna in kannen en kruiken is .
Hoogstwaarschijnlijk zal '' het boek '' uitsluitend handelen over de race GTV6'en , de Alfetta GT/GTV zou hij liever in een ander boek zien , tja , wie ben ik ........ ik weet toevallig een beetje van de GT/GTV/GTV6 maar heb niet zoveel verstand van een boek samen te stellen .

B-lee
Guru
Guru

za jan 01, 2011 14:40

Volgens mij ben jij wel de enige Alfetta Gtv racer's encyclopedie die ik ken .
Met alle vele foto's als bewijs .
Mischien wel een idee om er een verhaal over te schrijven voor het klaverblaadje met vele vergeten foto's :wink:
Dat zal wel een extra dikke editie kunnen zijn :roll:

Theo Romeo
Advanced Member
Advanced Member

za jan 01, 2011 14:45

Met alle vele foto's als bewijs .
Mischien wel een idee om er een verhaal over te schrijven voor het klaverblaadje met vele vergeten foto's :wink:
Dat zal wel een extra dikke editie kunnen zijn :roll:
Go for it Wim!! D'n B-Lee heeft gelijk.

Geweldig topic Jos, mooie oude foto's doet me denken aan de circuitbezoekjes in mijn "Scuderia Zelanda" T-shirt die ik heel lang geleden nog eens bij jouw heb gekocht. Mijn eerste internet bestelling in 1997... 8)
Theo Romeo
Afbeelding

Maurizio
Guru
Guru
Contacteer: Website

za jan 01, 2011 15:45

:thumbs: gaaf die oude foto's.... kan me nog veel auto's herinneren 8)
Ik mis nog een auto uit de trofeo tijd de "kawa groen" gtv6 van Maurice Limpens uit Amby.
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

christiaan
Member
Member

za jan 01, 2011 16:04

wat een mooi Topic Jos, wat zo leuk is .van een aantal auto's die ik hier op de foto's zie is al zo veel mee geraced en gecrasht en toen zei men al als de prestatie wat slecht was...jah joh die auto is ook wat moe he...racemoe !! zei men dan met een uiterst serieuze blik !, alsof het niet aan de coureur lag... :lol: echter er rijden er nu nog een paar van rond of staan er gebruiksklaar te wezen...dat zijn dus auto's die gewoon al dik 15 jaar mee geraced wordt..onvoorstelbaar. Baggermans was ook idd de man van het eerste uur..iedere keer als die weer aan de start verscheen liep ik naar nieuwelingen toe ..Heren dat is Baggermans en die man heeft maar een standje op zijn gaspedaal en dat is helemaal onderin..dus zie je hem aankomen...weggewezen en dan probeerde ik dus vervolgens achter Baggermans aan te sluiten.. :lol: jah toen zat in de Trofeo veel strijd , close racing , af en toe wat harde woorden met kreten als "illegaal !! "..of "ik zeg er niks over maar het klopt niet " maar ook ..altijd als gebroeders in het kwaad of vrienden van het circuit gaan. nu is dat wat anders ....veel gezapiger en gaan er soms mensen compleet door het lint als er een deukje in een bumper wordt gereden e.d... het slaat naar mijn persoonlijke mening nu wat door naar te lief , kreten als... gaat nergens over , ..het is even de tijdsgeest hoop ik want op de laatste races van dit seizoen proefde ik weer meer strijd dan voorheen..nog steeds is de Challenge een zeer uniek concept ! nog steeds ! onbegrijpelijk dat er niet meer andere merkklasse's zijn opgericht op deze manier, namen noemen is link..maar mensen als jou,Bob, Baggermans, Foederer, Arthur,Huib, Jan,Rolf,Ron, etc en de trouwe volgelingen zijn de mensen geweest die het gewoon gedaan hebben! petje af. en in die geest zal ik altijd proberen te handelen. Groet Christiaan
je moet gewoon nog meer gas geven.

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za jan 01, 2011 18:00

..
+1 ! 8)

@Wim, de layout van zo'n boek opzetten en hoe t verder aan te pakken met drukken/uitgeven etc daar zijn andere mensen voor he. Paulo hier op t forum is de initiator van dat schitterende 75 boek, wellicht eens babbelen met hem tzt?

Heb het al vaker gememoreerd dat zo'n enorme kennis (en bijbehorend beeldmateriaal) van de verschillende competitie alfetta gtv/gtv6-en schreeuwt om gebundeld en uitgegeven te worden... :!: [-o<

Grtz,fRank

Terug naar “Racen - Algemeen”