Chris ,ik onderschrijf je verhaal voor een deel.
Deze week een kapotte dynamo gehad bij de 156 jtd. Vroegah een half uurtje werk bij een 75 of andere transaxle 4c.
Nu, omdat t kreng er echt niet tussenuit kon, (zat te weinig ruimte tussen blok, subframe en chassisbalk) eerst de regelaar vernieuwd.Die kon er nl wel af zonder uitgebreid sloopwerk. Was een gok maar alle symptomen wezen erop.
Nah niet dus, regelaar gaf geen soelaas,dus dan toch maar begonnen om t kreng uit te bouwen.
Multiriem eraf (na eerst weer 5 kg plastic van de auto te hebben geschroefd) looprol van de multiriemspanner af, spanner zelf los,subframe los en voorover, verbinding van subframe naar een ander stuk blik waar ik t nut niet van kon ontdekken.., bovenste motorsteun eraf, onderste motorsteun los en op de transmissiekrik ter ondersteuning. Dan met veel moeite en bandijzerwrikwerk de dynamo tussen blok en subframe gewurmd (bijna 2 tanden uit mn giechel gemept..
)
Dynamo bleek echt defect gelukkig, dus een nwe erop, regelaar mocht ik retourneren. Maar ger[ewrterterwnvtet[ne[rtrmme, zoveel werk voor een dynamo!!
Anderszijds de distri riemwissel: om nou 37eu te besparen op een nwe waterpomp terwijl de rest ook allemaal vernieuwd wordt (riemen rollen spanners etc) en op dat moment zover als mogelijk toegankelijk is,tja dan doe ik m toch gelijk mee...
Grtz,fRank