Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: Arctic Challenge 2011 Flexaforte - Bubbles!

do jan 06, 2011 08:32

24 op 24 rijden en volgens mij zit er verwarmingselement in de brandstofleiding van een transporter, dus vlokken zal wel mee vallen, zeker met veel onderweg tanken (paar liter benzine per tankbeurt, wil ook helpen).
Mooi avontuur, hoewel het niks voor mij is, ik haat kou.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4249
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 19:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

RE: Arctic Challenge 2011 Flexaforte - Bubbles!

do jan 06, 2011 08:34

Veeeeeeel succes, enne, wees voorzichtig !!! :D
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Gebruikersavatar
Trenta3
Guru
Guru
Berichten: 1521
Lid geworden op: ma sep 08, 2008 18:39
Locatie: Dendermonde

RE: Arctic Challenge 2011 Flexaforte - Bubbles!

do jan 06, 2011 10:54

COOL! 8) en good luck!
In My Garage;

'11 Alfa Romeo Spider 1750 TBI
'79 Alfa Romeo Spider 2000
'17 Abarth 595c Turismo Bicolore

Gebruikersavatar
Rockcity
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 646
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:54

RE: Arctic Challenge 2011 Flexaforte - Bubbles!

do jan 06, 2011 11:09

Heel gaaf Patrick!
Zoals Alfistroel al schreef heb ik samen met m'n goede vriend en mede-alfist Paul in 2007 de Cape-2-Cape rally gereden, non-stop van de Noordkaap naar Tarifa (zuidelijkste puntje van Europa).
Wij hebben toen met een (ahum) Opel Astra twintop cabrio een nieuw wereldrecord gereden voor 2-zitters. Wij hebben vrijwel de gehele rally met de kap opengereden, wat ook een bijzondere ervaring was!
Ik ben het dus (uit ervaring!) helemaal met je eens dat slapen in een autostoel niet meevalt, haha! Hele goede keus dus, een lekker bed in de bus.
De Arctic Challenge hebben we ook al een poosje op onze 'doen we ooit'-lijst staan, maar door de drukte prive en zakelijk is het er nog niet van gekomen om er eens serieus naar te kijken...
Heel veel succes, ik ga het zeker volgen!
Ciao, Toine

156 2.0 JTS 2002
Ducati Monster 1200 R 2016

Gebruikersavatar
Patrick
Guru
Guru
Berichten: 1161
Lid geworden op: za mar 18, 2006 14:12
Locatie: Nijmegen
Contacteer: Website

Re: RE: Arctic Challenge 2011 Flexaforte - Bubbles!

do jan 06, 2011 11:33

24 op 24 rijden en volgens mij zit er verwarmingselement in de brandstofleiding van een transporter, dus vlokken zal wel mee vallen, zeker met veel onderweg tanken (paar liter benzine per tankbeurt, wil ook helpen).
Mooi avontuur, hoewel het niks voor mij is, ik haat kou.
Mocht je een diesel van na 1998 bezitten en er een paar liter benzine bijgooien, dan is dat dé methode om o.a. je brandstofpomp te verwoesten.
Dat kon vroeger inderdaad altijd maar gaat dus niet meer op. :wink:
De Skandinavische diesel is al geschikt gemaakt voor extreme kou, dus toevoegingen zijn niet nodig.

Een mooi avontuur lijkt het zeker te gaan worden. We weten niet wat we aan gaan treffen daar maar zijn voorbereidt op het ergste... :wink:
Geloof het of niet, ik ben allergisch voor kou en sneeuw, en vindt skieën alleen leuk in een zwembroek achter een boot.
Toch ben ik van mening dat je bijna alles in life een keer gedaan en gezien moet hebben. We doen dit soort idiote dingen wel vaker
om te zien hoe "diep" we kunnen gaan. Alles voor het uiteindelijke doel, Dakar!

Een paar jaar geleden hebben we meegedaan aan La Croisieres Blanc in de zuid-Franse Alpen. Een 6 daagse survival-race
door de besneeuwde Alpen tussen 2.000 en 3.500 meter.
Een week lang van 06.00 tot 20.00 uur graven, lieren, trekken, ijshakken, sleuren, lijden. Na die race waren we compleet gesloopt. :wink:
Van de 12 auto's uit de Nederlandse equipe waren er slechts 4 die de finish haalden. Wij waren een van die 4.
Dat verklaard ook meteen mijn liefde, naast Alfa Romeo, voor beestachtige Jeeps. =P~

voorbeeld filmpje van de editie waar wij aan meededen, kijk zeker even na 2:15, koud!

Soms is pijn fijn hoor! 8)

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....



.

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

Re: RE: Arctic Challenge 2011 Flexaforte - Bubbles!

do jan 06, 2011 11:40

In de tweede wereldoorlog deden ze fikkie steken onder de tanks en pantserwagens om te zorgen dat de brandstoftanks niet bevroren... :wink: Best leuk bij een VW natuurlijk. :twisted:
Ook accu's goed inpakken, die zijn binnen no-time leeg bij zo'n lage temperaturen. :(
Maar in ieder geval succes met de tocht.. :D Mooi initiatief is het zeker. 8)
Goed bezig Patrick...
Om het in de WOII te houden. De Duitsers hadden zeehondenbont om de Accu's gedaan om ze warm te houden.

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

RE: Arctic Challenge 2011 Flexaforte - Bubbles!

do jan 06, 2011 11:44

Heel erg gaaf patrick, ik bewonder je lef en inzet!
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

Gebruikersavatar
wims
Guru
Guru
Berichten: 1544
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 14:33
Locatie: Flakkee

RE: Arctic Challenge 2011 Flexaforte - Bubbles!

do jan 06, 2011 12:10

Prachtige uitdaging Patrick en ook voor een bijzonder goed doel. Veel succes!

groetz, wims
Na regen schijnt de zon te komen. (mwah.nl)

Gebruikersavatar
RoyvdStad
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 875
Lid geworden op: do jul 03, 2008 16:53
Locatie: Kranenburg (Dld) - Corfu (GR)

RE: Arctic Challenge 2011 Flexaforte - Bubbles!

do jan 06, 2011 12:13

Patrick Succes !

Ben erg benieuwd naar een verslag bij terugkomst. Lijkt me leuk om zelf ook eens mee te doen.

Groeten uit Kranenburg-Mehr.
Roy
Bentley Continental T
Rover 827 Sterling Coupe
Range Rover Voque
Jaguar XJ6
MG ZT-T
Mercedes E55 AMG

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1837
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

RE: Arctic Challenge 2011 Flexaforte - Bubbles!

do jan 06, 2011 12:47

Hey Patrick, t zal ook niet... :lol:

Gave tocht! En ook nog voor een goed doel. Moet gelijk denken aan die politiek diskussie van een paar maanden geleden... 8) (je kunt pas sociaal zijn als je er voor gewerkt hebt)
Ik hoop dat de bak het gaat houden.. Of hebben jullie die ook op reserve (zou me niks verbazen)...

Iig erg veel succes en leut gewenst !!!
Shut up and ride!

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Arctic Challenge 2011 Flexaforte - Bubbles!

do jan 06, 2011 16:43

Gaaf!

Ben zelf nooit noordelijker geweest dan Inari in Fins Lapland (in een WWD met spikes) maar de kou is zooooooooooooooooo gaaf! Een compleet andere wereld! Zo veel mooier!

Oppassen voor loslopende rendieren (ze lopen namelijk ALLEMAAL los daarzoot!), komen nog wel eens onverwachts uit de bosjes zetten en als je dan op hoge snelheid rijdt... tsja... rendierstoofpot! (wel lekker, dat dan weer wel...)

Succes!
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Patrick
Guru
Guru
Berichten: 1161
Lid geworden op: za mar 18, 2006 14:12
Locatie: Nijmegen
Contacteer: Website

Re: RE: Arctic Challenge 2011 Flexaforte - Bubbles!

do jan 06, 2011 17:01

Gaaf!
Oppassen voor loslopende rendieren (ze lopen namelijk ALLEMAAL los daarzoot!), komen nog wel eens onverwachts uit de bosjes zetten en als je dan op hoge snelheid rijdt... tsja... rendierstoofpot! (wel lekker, dat dan weer wel...)

Succes!
:blue_lol: .

We zijn er al voor gewaarschuwd.
Zou zo'n rendier achterin de bus passen...? :-k

Het eten in het hoge noorden is prima, zo is ons verzekerd. De keuze is wel wat smal, Rendier of wilde zalm... =P~
We blijven circa 36 uur bovenin, en als echte Hollander heb ik zojuist wat potten rode kool en appelmoes op het
boodschappenlijstje gezet.
Dat in combinatie met Zaag's rendierstoofpot, mmmmmmmmmmmmm!

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....



.

Gebruikersavatar
edb1234
Member
Member
Berichten: 221
Lid geworden op: zo mar 15, 2009 13:36
Locatie: Nijmegen
Contacteer: Website

RE: Arctic Challenge 2011 Flexaforte - Bubbles!

do jan 06, 2011 17:02

Uitstekend goed doel en een super uitdaging voor jullie voor de boeg! Succes :thumbs:! Ik ga jullie via @flexabubbles volgen op Twitter!

Groet,

Ernst
Ernst

- Nu: Giulia 1300 Super '73 (project)
- Gehad: Alfa Romeo 145 Junior 1.4 16klepper '98 (zwart)

To achieve anything, you must be prepared to dabble on the boundary of disaster (Sir Stirling Moss).

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Arctic Challenge 2011 Flexaforte - Bubbles!

do jan 06, 2011 17:11

Ja, past makkelijk... zijn veel kleiner dan je denkt... in tegenstelling tot Elanden die weer veel groter zijn dan je verwacht... en dus ook veel meer schade geven... :lol: :lol: :lol:

Elke stoofpot heeft z'n prijs... :wink:

Het eten is meer dan prima (evenals de drank...).

Kan ik niet een boodschappenlijstje meegeven? :lol: Veel van die meuk is hier niet te krijgen...

Flesje Salmiakki... flesje Terva Snappsi... traytje Lapin Kulta bier... zijde wilde zalm (graved svp en geen gekweekte!).

Dat is het wel... :lol: :lol: :lol:

Oh... en u weet toch wel dat hoe noordelijker u komt... hoe donkerder de vrouwen zijn? Voor blond dient u in het zuiden (van Scandinavie) te zijn... Het is maar dat u zich geen illusies op dat gebied koestert... maar "vriendelijk" zijn ze allemaal! :wink:

Nog een tip... Een Scandinavische Mijl is niet 1,6iets KM maar exact 10 KM... Wel iets om rekening mee te houden als je mondeling een afstand medegedeeld krijgt... Zo moest ik ooit 84 km verder rijden dan ik ingecalculeerd had puur omdat ik met Engelse mijlen rekende... Ach... Gebeurt je ook maar 1 keer...
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Rockcity
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 646
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:54

Re: RE: Arctic Challenge 2011 Flexaforte - Bubbles!

do jan 06, 2011 21:35

Gaaf!

Ben zelf nooit noordelijker geweest dan Inari in Fins Lapland (in een WWD met spikes) maar de kou is zooooooooooooooooo gaaf! Een compleet andere wereld! Zo veel mooier!

Oppassen voor loslopende rendieren (ze lopen namelijk ALLEMAAL los daarzoot!), komen nog wel eens onverwachts uit de bosjes zetten en als je dan op hoge snelheid rijdt... tsja... rendierstoofpot! (wel lekker, dat dan weer wel...)

Succes!
Die rendieren inderdaad!!! :shock:
Rennen eerst parallel aan de weg, en dan ineens, als je bijna bij ze bent steken ze ineens haaks de weg over. Uitkijken dus!
De rendierstoofpot is erg lekker, maar niet elke kok maakt 'm even lekker klaar....
Enne, wat je echt niet wil aanrijden is een eland!!! Die zijn serieus groot en zwaar!!!!

De meest surrealistische ervaring die wij hebben gehad waren lemmingen die massal de weg overstaken richting de afgrond....
Heb nog nooit zoiets gezien, heb ze proberen te ontwijken, maar hoorde thuis pas weer wat het voor beestjes waren.
Ciao, Toine

156 2.0 JTS 2002
Ducati Monster 1200 R 2016

Terug naar “Het Forum Café”