Gebruikersavatar
Kosta
Guru
Guru
Berichten: 1442
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:40
Locatie: Vlaardingen

Pierburg luchtmassameter ervaringen

do jan 06, 2011 21:21

Iemand die deze LMM al eens gebruikt heeft? Claimen een beter meting en langer mee te gaan dan Bosch .Op andere fora zijn ze er nogal lyrisch over. Een nieuwe heb je voor ca € 99,-
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Gebruikersavatar
bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2223
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:45
Locatie: noordbroek
Contacteer: Website

RE: Pierburg luchtmassameter ervaringen

do jan 06, 2011 21:53

Klopt, ik heb 30.000km geleden een nieuwe Pierburg gemonteerd en de auto loopt er erg goed op. En hij is veel goedkoper dan een bosch. Je kunt het verschil zien als je in de LMM kijkt. Bij de Pierburg zit een geheel ander element.
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

Gebruikersavatar
Kosta
Guru
Guru
Berichten: 1442
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:40
Locatie: Vlaardingen

RE: Pierburg luchtmassameter ervaringen

do jan 06, 2011 22:03

OK, gewoon plug and play ? Of inlezen oid ?
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Gebruikersavatar
bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2223
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:45
Locatie: noordbroek
Contacteer: Website

RE: Pierburg luchtmassameter ervaringen

do jan 06, 2011 23:29

het is gewoon plug en play. Je haalt de oude lmm uit de behuizing en schroeft de nieuwe er in aansluiten en gaan met die banaan.
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: Pierburg luchtmassameter ervaringen

vr jan 07, 2011 16:32

Ik heb er nu meerdere geplaatst. Werken prima.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8903
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Pierburg luchtmassameter ervaringen

za jan 08, 2011 20:09

Mijn ervaring met VAG TDI's is dat de Pierburgs inderdaad veel minder storingsgevoelig zijn. Naar het schijnt zijn de latere revisies die door Bosch zelf geleverd zijn ook prima, maar Pierburg was destijds ook nog eens stukken goedkoper.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Alfa-user1983
Junior Member
Junior Member
Berichten: 54
Lid geworden op: do jul 14, 2011 17:39
Locatie: Amstelveen

RE: Pierburg luchtmassameter ervaringen

di dec 18, 2012 12:43

Sinds vandaag een Pierburg LMM in me Alfa 145. Het is een ramp!!.. Stationair loopt die nu ineens 2000rpm, terwijl daarvoor met Bosch netjes 900rpm liep. De oude van Bosch had de ECU kapot gemaakt omdat de LMM niks meer doorgaf of amper wat deed. De software die in de ECU zit is niet gerekend voor een Pierburg, alleen een Bosch omdat de waardes die de LMM meet beter over een komen met een Bosch dan een Pierburg.

Het is alleen een ervaring. Hij rijd als een kanon, maar het toerental is gewoon heel erg irritant, en om de ECU anders te programmeren kan ook niet, dus als een tip.. "Geen Pierburg er in maar een Bosch"..
"Alfa beats them all"

Gebruikersavatar
Speeder
Guru
Guru
Berichten: 1726
Lid geworden op: wo sep 07, 2005 21:19
Locatie: Utrecht

Re: RE: Pierburg luchtmassameter ervaringen

do dec 20, 2012 11:07

Sinds vandaag een Pierburg LMM in me Alfa 145. Het is een ramp!!.. Stationair loopt die nu ineens 2000rpm, terwijl daarvoor met Bosch netjes 900rpm liep. De oude van Bosch had de ECU kapot gemaakt omdat de LMM niks meer doorgaf of amper wat deed. De software die in de ECU zit is niet gerekend voor een Pierburg, alleen een Bosch omdat de waardes die de LMM meet beter over een komen met een Bosch dan een Pierburg.

Het is alleen een ervaring. Hij rijd als een kanon, maar het toerental is gewoon heel erg irritant, en om de ECU anders te programmeren kan ook niet, dus als een tip.. "Geen Pierburg er in maar een Bosch"..
Heb je dan geen verkeerde ECU of verkeerde LMM geplaatst? Beide nummers goed gechecked? Alle stekkers en pennetjes in orde ?
Gehad:

'93 Alfa Romeo 33 1.4IE Boxer

Terug naar “Algemene Technische vragen”