Dat is vast niet leuk nee, om je auto op zo'n manier terug te zien!
Maar ja, alles kan gemaakt worden! Succes met het project!
Nee zo aanduwen is niet geprobeerd.Met aanduwen bedoelde ik niet in zijn neutraal, maar zoals je weleens doet als de accu te leeg is om te starten.Bak is prima, startmotor zegt KLIK. Auto is makkelijk te duwen in de neutraal.
De startmotor laat de rook van de accu afkomen als hij vast slaat, dus die lijkt me nog wel genoeg kracht te hebben.
Ik ga voor je laatste optie, auto heeft 5 jaar stil gestaan dus de vervuiling kan een goede optie zijn.
Als de motor dan wel makkelijk rond gaat en aanslaat heeft de startmotor niet genoeg kracht om het zelf te doen.
Zakt het voltage van de accu overmatig in tijdens starten? Dat soort dingen zou ik wel controleren voor ik het blok open schroef.
In elk geval succes met dit probleem!
Rechts is er erger aan toe dan links. Enige roest wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken zijn dus beide spatbordranden, dorpels en een gat bij de kriksteunNou meevallen doet het niet, de standaard 75 plekken zijn ver aangetast. Ik heb er ondertussen ook wel een paar gezien...
Ben benieuwd hoe de rest eruit ziet:
- Parafan
- Binnenschermen voorzijde bij de draagbalken
- Kofferbak + overgang naar de binnenschermen achter
Gewoon uit interesse en ik zie houten balkjes, zitten er geen veren meer onder?
Dit is grappig om te lezen ! De auto heeft al een behoorlijke ervaring opgebouwdHoly Cannoli, dat is mijn oude QV, die heb ik jaren gehad (van 1997-2001 geloof ik) Vroeg me laatst nog af of ie nog bestond, ja dus . Wat is dat ding slecht geworden zeg, toen ik hem verkocht (in 2001 dacht ik) was hij nog in zeer redelijke staat, alleen wat roest bij de voorste kriksteunen. Ik heb er daarna (2004 schat ik) nog eens een andere motor in gelegd voor de toenmalige eigenaar omdat hij zonder olie had gereden (kon ie blijkbaar niet tegen). Weet niet waar hij de afgelopen jaren is geweest, zo te zien niet een al te goede baas gehad
Man, wat heb ik een spijt dat ik die auto toen heb verkocht, heb er zoveel mooie dingen mee beleefd. Heb er onder andere mijn race licentie mee gehaald in Assen 1999. Veel HARC trainingsdagen mee gereden en diverse malen de Nordschleife mee bedwongen. Was altijd een heel snel en betrouwbaar apparaat, toen ik hem verkocht stond de teller richting de 3 ton. Had er ook een TS bak onder gesleuteld weet ik nog. Was toen ook mijn daily driver, ik werkte toen bij Scania in Zwolle, elke dag 70 km. heen en 70 km. terug met een big smile op m`n gezicht De helft van mijn loon ging op aan benzine maar dat boeide toen nog niet. Weet niet of mijn zelfbouw RVS uitlaatsysteem er nog onder hangt, alleen een middendemper had ik er onder, de rest was van voor tot achter van dunwandig RVS, dat geluid, MAGISTRAAL!
Jammer dat ie zo slecht is geworden, ik zou bijna de huidige eigenaar gaan pb-en of ie de QV niet wil verkopen...
Ik zal eens kijken of ik wat foto`s kan digitaliseren (ja, ja, toen hadden we nog gewone foto`s ) van zijn glorietijd.
Vergeet de randjes onder de achterlichten niet !!!Het lijkt op de foto's met flits uit een telefoon van dichtbij natuurlijk altijd erger dan in t echt.
Toch lijken dit de enige plekken. Parafan is nog niet gedemonteerd maar ziet er goed uit.
Ook achter bij de ramen is alles nog heel. Alleen onderaan een deur wat roest.
Alfa Nord nog een passend deurtje staan ?
De kriksteunen dicht lassen. Nieuwe dorpels en wielranden achter.
Dat is toch standaard 75 restauratie werk. Of ze nu net aangetast zijn of bijna helemaal weg.
Maar al met al lopen we wel t topic te vervuilen, hoe leuk ook, de vraag staat nog steeds.
Uuuh hoe krijg je 14" banden om 15" velgen ?Officieel: 195/60 VR 14
Scheelt heel weinig met die 205/50-15 (-0.6%)
205/55-15 is +2.9% (Kan makkelijk )
Hihi, buk maar 's..kijken hoe hard je schreeuwtNet als die condooms die altijd te groot voor je zijn.....
Wat ik me kan herinneren van die tijd is dat de 75 naar iemand in Gorredijk (Friesland) is gegaan. Daarna nooit meer terug gezien helaas.Dit is grappig om te lezen ! De auto heeft al een behoorlijke ervaring opgebouwdHoly Cannoli, dat is mijn oude QV, die heb ik jaren gehad (van 1997-2001 geloof ik) Vroeg me laatst nog af of ie nog bestond, ja dus . Wat is dat ding slecht geworden zeg, toen ik hem verkocht (in 2001 dacht ik) was hij nog in zeer redelijke staat, alleen wat roest bij de voorste kriksteunen. Ik heb er daarna (2004 schat ik) nog eens een andere motor in gelegd voor de toenmalige eigenaar omdat hij zonder olie had gereden (kon ie blijkbaar niet tegen). Weet niet waar hij de afgelopen jaren is geweest, zo te zien niet een al te goede baas gehad
Man, wat heb ik een spijt dat ik die auto toen heb verkocht, heb er zoveel mooie dingen mee beleefd. Heb er onder andere mijn race licentie mee gehaald in Assen 1999. Veel HARC trainingsdagen mee gereden en diverse malen de Nordschleife mee bedwongen. Was altijd een heel snel en betrouwbaar apparaat, toen ik hem verkocht stond de teller richting de 3 ton. Had er ook een TS bak onder gesleuteld weet ik nog. Was toen ook mijn daily driver, ik werkte toen bij Scania in Zwolle, elke dag 70 km. heen en 70 km. terug met een big smile op m`n gezicht De helft van mijn loon ging op aan benzine maar dat boeide toen nog niet. Weet niet of mijn zelfbouw RVS uitlaatsysteem er nog onder hangt, alleen een middendemper had ik er onder, de rest was van voor tot achter van dunwandig RVS, dat geluid, MAGISTRAAL!
Jammer dat ie zo slecht is geworden, ik zou bijna de huidige eigenaar gaan pb-en of ie de QV niet wil verkopen...
Ik zal eens kijken of ik wat foto`s kan digitaliseren (ja, ja, toen hadden we nog gewone foto`s ) van zijn glorietijd.
De man van wie ik haar gekocht heb heeft haar eind 2004 'rijdend' weggezet tot afgelopen november, heeft tot die tijd ook altijd binnen gestaan. Hij zei dat hij de auto bij jou gekocht heeft.
Wat is slecht ? Over het algemeen zit de auto nog prima in de lak, bestuurders deur moet gelijk even mee genomen worden bij het herstel. 1 achterdeur heeft al eens nieuwe lak gekregen.
Remleiding achter is vervangen nu, was helemaal rot. Hoofdcilinder koppeling moet ook nog ivm slechte pedaal druk.
Bak heb ik ook vervangen voor een originele 75 bak, koppeling uit de oude bak was ook tot stof wedergekeerd.
Qua interieur is ook zeker niet te klagen, stoelen niet uitgezeten, bekleding nog gaaf, hemel ook nog prima !
Ik heb nieuwe dorpels/spatbordranden besteld dus de roest is straks weer verdwenen.
De uitlaat is een standaard uitlaat geworden.. wel jammer dat ze de rvs er onder vandaan gehaald hebben, kan me het genot zo voorstellen
Ben wel zeer benieuwd naar de foto's !
Deurtje heb ik vast wel voor jeVergeet de randjes onder de achterlichten niet !!!Het lijkt op de foto's met flits uit een telefoon van dichtbij natuurlijk altijd erger dan in t echt.
Toch lijken dit de enige plekken. Parafan is nog niet gedemonteerd maar ziet er goed uit.
Ook achter bij de ramen is alles nog heel. Alleen onderaan een deur wat roest.
Alfa Nord nog een passend deurtje staan ?
De kriksteunen dicht lassen. Nieuwe dorpels en wielranden achter.
Dat is toch standaard 75 restauratie werk. Of ze nu net aangetast zijn of bijna helemaal weg.
Maar al met al lopen we wel t topic te vervuilen, hoe leuk ook, de vraag staat nog steeds.
Deur is nog makkelijk repareerbaar.
195/55/15 of 205/50/15 is de zelfde rolomtrek, kan beide dus. Ronal`s zijn geen standaard velgen voor een 75, is een aftermarket wiel. Ik reed vroeger altijd met 205/50/15, was toen een gangbare maat, tegenwoordig is dat inderdaad lastig aan het worden.Hihi, buk maar 's..kijken hoe hard je schreeuwtNet als die condooms die altijd te groot voor je zijn.....
Ik ging er vanuit dat de ronals 15" standaard zijn voor de v6, en dat er 195-55-15 om hoort bij deze auto.