GT 75V6
Guru
Guru

RE: 75 V6 3.0 QV U9 1991 [Martijn]

do jan 06, 2011 23:28

Dat is vast niet leuk nee, om je auto op zo'n manier terug te zien! :?

Maar ja, alles kan gemaakt worden! Succes met het project!
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

GTV42.0
Guru Triplo
Guru Triplo

vr jan 07, 2011 08:39

Maar er blijft geen water in de dorpels staan nu :oops:
GTV6 3.0 DRIVES YOU 2 PASSION!!!!

Gehad.
3x 33
2x 75
1x 155
2x 146
1x Alfetta sedan 2l
1x Alfetta GTV 2l
1x 156 2001
1x GTV6 2.5liter 1985
Nu;
1x 159 SW
1x Alfetta GTV6 3l 1982

database register.
Registerleider Alfetta GT GTV(6) en Giulietta 116

kai
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

vr jan 07, 2011 10:16

Het lijkt op de foto's met flits uit een telefoon van dichtbij natuurlijk altijd erger dan in t echt.
Toch lijken dit de enige plekken. Parafan is nog niet gedemonteerd maar ziet er goed uit.
Ook achter bij de ramen is alles nog heel. Alleen onderaan een deur wat roest.
Alfa Nord nog een passend deurtje staan ?
De kriksteunen dicht lassen. Nieuwe dorpels en wielranden achter.
Dat is toch standaard 75 restauratie werk. Of ze nu net aangetast zijn of bijna helemaal weg.

Maar al met al lopen we wel t topic te vervuilen, hoe leuk ook, de vraag staat nog steeds.

silvio dante
Newbie
Newbie

Re: RE: 75 V6 3.0 QV U9 1991 [Martijn]

vr jan 07, 2011 12:45

Bak is prima, startmotor zegt KLIK. Auto is makkelijk te duwen in de neutraal.
De startmotor laat de rook van de accu afkomen als hij vast slaat, dus die lijkt me nog wel genoeg kracht te hebben.
Ik ga voor je laatste optie, auto heeft 5 jaar stil gestaan dus de vervuiling kan een goede optie zijn.
Met aanduwen bedoelde ik niet in zijn neutraal, maar zoals je weleens doet als de accu te leeg is om te starten.
Als de motor dan wel makkelijk rond gaat en aanslaat heeft de startmotor niet genoeg kracht om het zelf te doen.
Zakt het voltage van de accu overmatig in tijdens starten? Dat soort dingen zou ik wel controleren voor ik het blok open schroef.

In elk geval succes met dit probleem!
Nee zo aanduwen is niet geprobeerd.
Het blok zit echt vast vast, het is een meter buis die ik op de krukas gezet heb en echt behoorlijk kracht moeten zetten om 'm
weer bewegend te krijgen.
Als je hem eenmaal los hebt kun je 'm veel makkelijker ronddraaien, verlengstuk van 30cm en dan is hij makkelijk rond te draaien met de hand.
Net of de krukas vastgezogen zit in de schalen, net als eerder gezegd al, je hoort niets als hij losschiet. Geen knak krak of piep.

silvio dante
Newbie
Newbie

vr jan 07, 2011 12:48

Nou meevallen doet het niet, de standaard 75 plekken zijn ver aangetast. Ik heb er ondertussen ook wel een paar gezien...
Ben benieuwd hoe de rest eruit ziet:
- Parafan
- Binnenschermen voorzijde bij de draagbalken
- Kofferbak + overgang naar de binnenschermen achter

Gewoon uit interesse en ik zie houten balkjes, zitten er geen veren meer onder?
Rechts is er erger aan toe dan links. Enige roest wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken zijn dus beide spatbordranden, dorpels en een gat bij de kriksteun
aan de bestuurderszijde.
Binnenschermen zijn gaaf.
Kofferbak is ook nog goed.
De houten balkjes zitten er onder om de auto op de brug te houde. 2 koloms en geen kriksteun voor meer :)

silvio dante
Newbie
Newbie

vr jan 07, 2011 13:00

Holy Cannoli, dat is mijn oude QV, die heb ik jaren gehad (van 1997-2001 geloof ik) Vroeg me laatst nog af of ie nog bestond, ja dus :lol: . Wat is dat ding slecht geworden zeg, toen ik hem verkocht (in 2001 dacht ik) was hij nog in zeer redelijke staat, alleen wat roest bij de voorste kriksteunen. Ik heb er daarna (2004 schat ik) nog eens een andere motor in gelegd voor de toenmalige eigenaar omdat hij zonder olie had gereden (kon ie blijkbaar niet tegen). Weet niet waar hij de afgelopen jaren is geweest, zo te zien niet een al te goede baas gehad :cry:
Man, wat heb ik een spijt dat ik die auto toen heb verkocht, heb er zoveel mooie dingen mee beleefd. Heb er onder andere mijn race licentie mee gehaald in Assen 1999. Veel HARC trainingsdagen mee gereden en diverse malen de Nordschleife mee bedwongen. Was altijd een heel snel en betrouwbaar apparaat, toen ik hem verkocht stond de teller richting de 3 ton. Had er ook een TS bak onder gesleuteld weet ik nog. Was toen ook mijn daily driver, ik werkte toen bij Scania in Zwolle, elke dag 70 km. heen en 70 km. terug met een big smile op m`n gezicht :lol: De helft van mijn loon ging op aan benzine maar dat boeide toen nog niet. Weet niet of mijn zelfbouw RVS uitlaatsysteem er nog onder hangt, alleen een middendemper had ik er onder, de rest was van voor tot achter van dunwandig RVS, dat geluid, MAGISTRAAL!
Jammer dat ie zo slecht is geworden, ik zou bijna de huidige eigenaar gaan pb-en of ie de QV niet wil verkopen...
Ik zal eens kijken of ik wat foto`s kan digitaliseren (ja, ja, toen hadden we nog gewone foto`s :lol: ) van zijn glorietijd.
Dit is grappig om te lezen ! De auto heeft al een behoorlijke ervaring opgebouwd :)
De man van wie ik haar gekocht heb heeft haar eind 2004 'rijdend' weggezet tot afgelopen november, heeft tot die tijd ook altijd binnen gestaan. Hij zei dat hij de auto bij jou gekocht heeft.
Wat is slecht ? Over het algemeen zit de auto nog prima in de lak, bestuurders deur moet gelijk even mee genomen worden bij het herstel. 1 achterdeur heeft al eens nieuwe lak gekregen.
Remleiding achter is vervangen nu, was helemaal rot. Hoofdcilinder koppeling moet ook nog ivm slechte pedaal druk.
Bak heb ik ook vervangen voor een originele 75 bak, koppeling uit de oude bak was ook tot stof wedergekeerd.

Qua interieur is ook zeker niet te klagen, stoelen niet uitgezeten, bekleding nog gaaf, hemel ook nog prima !
Ik heb nieuwe dorpels/spatbordranden besteld dus de roest is straks weer verdwenen.
De uitlaat is een standaard uitlaat geworden.. wel jammer dat ze de rvs er onder vandaan gehaald hebben, kan me het genot zo voorstellen :)
Ben wel zeer benieuwd naar de foto's !

silvio dante
Newbie
Newbie

vr jan 07, 2011 13:03

Het lijkt op de foto's met flits uit een telefoon van dichtbij natuurlijk altijd erger dan in t echt.
Toch lijken dit de enige plekken. Parafan is nog niet gedemonteerd maar ziet er goed uit.
Dat is toch standaard 75 restauratie werk. Of ze nu net aangetast zijn of bijna helemaal weg.

Maar al met al lopen we wel t topic te vervuilen, hoe leuk ook, de vraag staat nog steeds.
Vergeet de randjes onder de achterlichten niet !!!
Deur is nog makkelijk repareerbaar.

silvio dante
Newbie
Newbie

vr jan 07, 2011 13:03

Weet iemand ook wat de standaard banden maat is die om de ronals heen moeten ?
Er zitten nu 205-50-15 om maar daar is haast geen normaal banden merk voor te krijgen.

kai
Advanced Member
Advanced Member

vr jan 07, 2011 14:28

Officieel: 195/60 VR 14
Scheelt heel weinig met die 205/50-15 (-0.6%)
205/55-15 is +2.9% (Kan makkelijk )

silvio dante
Newbie
Newbie

vr jan 07, 2011 14:52

Officieel: 195/60 VR 14
Scheelt heel weinig met die 205/50-15 (-0.6%)
205/55-15 is +2.9% (Kan makkelijk )
Uuuh hoe krijg je 14" banden om 15" velgen ?

kai
Advanced Member
Advanced Member

vr jan 07, 2011 14:54

Net als die condooms die altijd te groot voor je zijn.....

silvio dante
Newbie
Newbie

vr jan 07, 2011 15:43

Hihi, buk maar 's..kijken hoe hard je schreeuwt

Ik ging er vanuit dat de ronals 15" standaard zijn voor de v6, en dat er 195-55-15 om hoort bij deze auto.

Alfa Nord
Guru
Guru

vr jan 07, 2011 16:56

Holy Cannoli, dat is mijn oude QV, die heb ik jaren gehad (van 1997-2001 geloof ik) Vroeg me laatst nog af of ie nog bestond, ja dus :lol: . Wat is dat ding slecht geworden zeg, toen ik hem verkocht (in 2001 dacht ik) was hij nog in zeer redelijke staat, alleen wat roest bij de voorste kriksteunen. Ik heb er daarna (2004 schat ik) nog eens een andere motor in gelegd voor de toenmalige eigenaar omdat hij zonder olie had gereden (kon ie blijkbaar niet tegen). Weet niet waar hij de afgelopen jaren is geweest, zo te zien niet een al te goede baas gehad :cry:
Man, wat heb ik een spijt dat ik die auto toen heb verkocht, heb er zoveel mooie dingen mee beleefd. Heb er onder andere mijn race licentie mee gehaald in Assen 1999. Veel HARC trainingsdagen mee gereden en diverse malen de Nordschleife mee bedwongen. Was altijd een heel snel en betrouwbaar apparaat, toen ik hem verkocht stond de teller richting de 3 ton. Had er ook een TS bak onder gesleuteld weet ik nog. Was toen ook mijn daily driver, ik werkte toen bij Scania in Zwolle, elke dag 70 km. heen en 70 km. terug met een big smile op m`n gezicht :lol: De helft van mijn loon ging op aan benzine maar dat boeide toen nog niet. Weet niet of mijn zelfbouw RVS uitlaatsysteem er nog onder hangt, alleen een middendemper had ik er onder, de rest was van voor tot achter van dunwandig RVS, dat geluid, MAGISTRAAL!
Jammer dat ie zo slecht is geworden, ik zou bijna de huidige eigenaar gaan pb-en of ie de QV niet wil verkopen...
Ik zal eens kijken of ik wat foto`s kan digitaliseren (ja, ja, toen hadden we nog gewone foto`s :lol: ) van zijn glorietijd.
Dit is grappig om te lezen ! De auto heeft al een behoorlijke ervaring opgebouwd :)
De man van wie ik haar gekocht heb heeft haar eind 2004 'rijdend' weggezet tot afgelopen november, heeft tot die tijd ook altijd binnen gestaan. Hij zei dat hij de auto bij jou gekocht heeft.
Wat is slecht ? Over het algemeen zit de auto nog prima in de lak, bestuurders deur moet gelijk even mee genomen worden bij het herstel. 1 achterdeur heeft al eens nieuwe lak gekregen.
Remleiding achter is vervangen nu, was helemaal rot. Hoofdcilinder koppeling moet ook nog ivm slechte pedaal druk.
Bak heb ik ook vervangen voor een originele 75 bak, koppeling uit de oude bak was ook tot stof wedergekeerd.

Qua interieur is ook zeker niet te klagen, stoelen niet uitgezeten, bekleding nog gaaf, hemel ook nog prima !
Ik heb nieuwe dorpels/spatbordranden besteld dus de roest is straks weer verdwenen.
De uitlaat is een standaard uitlaat geworden.. wel jammer dat ze de rvs er onder vandaan gehaald hebben, kan me het genot zo voorstellen :)
Ben wel zeer benieuwd naar de foto's !
Wat ik me kan herinneren van die tijd is dat de 75 naar iemand in Gorredijk (Friesland) is gegaan. Daarna nooit meer terug gezien helaas.

Alfa Nord
Guru
Guru

vr jan 07, 2011 16:57

Vergeet de randjes onder de achterlichten niet !!!
Deur is nog makkelijk repareerbaar.
Deurtje heb ik vast wel voor je :wink:

Alfa Nord
Guru
Guru

vr jan 07, 2011 17:00

Hihi, buk maar 's..kijken hoe hard je schreeuwt

Ik ging er vanuit dat de ronals 15" standaard zijn voor de v6, en dat er 195-55-15 om hoort bij deze auto.
195/55/15 of 205/50/15 is de zelfde rolomtrek, kan beide dus. Ronal`s zijn geen standaard velgen voor een 75, is een aftermarket wiel. Ik reed vroeger altijd met 205/50/15, was toen een gangbare maat, tegenwoordig is dat inderdaad lastig aan het worden.

Terug naar “Projecten”