giardinetta
Advanced Member
Advanced Member

RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

vr jan 07, 2011 15:51

Tegen iedereen waar je doei tegen zegt ,houdt het wel in dat het forum een stukje armer is geworden.

ErwinV6

vr jan 07, 2011 15:56

Je kunt iemand toch niet tegen willens en wetens hier houden?
Vind je het allemaal kl*** pak je je koffers en ga je weg, zo simpel is het :wink:

Alfa
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

vr jan 07, 2011 15:58

... mensen die zich er niet in kunnen vinden vertrekken... mensen die zich er wel in kunnen vinden blijven...
Sterkte!
Vertrekken bij onvrede mag hier ook hoor! En sommige nemen meer dan eens definitief afscheid hier. Maar ergens blijft het ze toch ook steeds weer boeien. Misschien toch niet zo een slecht forum.. :wink:
Zelf vertrekken is toch héél wat anders dan eruit geschopt worden zoals ons zeer gewaardeerde dissident Andretti Molletti :evil:
The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr jan 07, 2011 16:10

....Zelf vertrekken is toch héél wat anders dan eruit geschopt worden zoals ons zeer gewaardeerde dissident Andretti Molletti :evil:
Definieer 'ons' eens?

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

ErwinV6

vr jan 07, 2011 16:16

....Zelf vertrekken is toch héél wat anders dan eruit geschopt worden zoals ons zeer gewaardeerde dissident Andretti Molletti :evil:
Definieer 'ons' eens?

Grtz,fRank
:mrgreen: :roll:
Laatst gewijzigd door ErwinV6 op vr jan 07, 2011 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.

giardinetta
Advanced Member
Advanced Member

vr jan 07, 2011 16:22

Een hoop zullen de laatste tijd zich wel eens een vraagteken gezet hebben bij zijn opmerkingen,maar nog meer die er wel wat aan gehad hebben en zeker op technisch vlak.
Als het probleempje met de auto opgelost is wordt dan vaak ff vergeten wie de oplossing gaf.

cor
Guru
Guru

vr jan 07, 2011 16:24

Tegen iedereen waar je doei tegen zegt ,houdt het wel in dat het forum een stukje armer is geworden.
Ach, het blijft een kwestie van gaan en komen, ik zie net dat er alweer een nieuwe gebruiker is, welkom!
Zijn we weer wat rijker, toch?

Overigens, ik denk dat van de ruim 7250 gebruikers ca. 7240 geen noemenswaardige problemen met het modereren hebben, kan er een paar naast zitten natuurlijk :roll:
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Alfa
Advanced Member
Advanced Member

vr jan 07, 2011 16:29

Definieer 'ons' eens?

Grtz,fRank
1ons het; o -en, onzen 0,1 kg
2ons objectsvorm naast het pers vnw wij: ze zag ~; ~ kent ~ je maakt me niets wijs, ik doorzie je wel
3ons bez vnw van 2ons: ~ kind; onze auto

Bron: Van Dale
The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr jan 07, 2011 16:31

Definieer 'ons' eens?

Grtz,fRank
2ons objectsvorm naast het pers vnw wij: ze zag ~; ~ kent ~ je maakt me niets wijs, ik doorzie je wel

Heel goed! =D>
En nu in de context van je zinsnede aub?

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

giardinetta
Advanced Member
Advanced Member

vr jan 07, 2011 16:32

Ach, het blijft een kwestie van gaan en komen, ik zie net dat er alweer een nieuwe gebruiker is, welkom!
Zijn we weer wat rijker, toch?

Overigens, ik denk dat van de ruim 7250 gebruikers ca. 7240 geen noemenswaardige problemen met het modereren hebben, kan er een paar naast zitten natuurlijk :roll:
Als er 100 man regelmatig wat post is het veel .

Alfa
Advanced Member
Advanced Member

vr jan 07, 2011 16:34

Definieer 'ons' eens?

Grtz,fRank

Heel goed! =D>
En nu in de context van je zinsnede aub?

Grtz,fRank
Zo moeilijk is dat toch niet? 3 :jumping:

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr jan 07, 2011 16:44

Als er 100 man regelmatig wat post is het veel .
Vergeleken met wat andere fora "regelmatige posters" vinden, zijn het er zo'n 200-400 (wisselende criteria).

giardinetta
Advanced Member
Advanced Member

vr jan 07, 2011 17:10

Dus 4 of 5 procent post hier regelmatig wat,lijkt me niet echt veel :wink:

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

vr jan 07, 2011 17:12

Jack, twee vragen met uw welnemen

1) Wat wil je bereiken met die uitgebreide post? Ik zie een hoop oud zeer terugkomen, waar al uitgebreid over gesproken is, maar ik zie verder eigenlijk niets nieuws. De indruk die ik nu krijg (en je weet dat je bij mij een groot voordeel van de twijfel geniet) is dat er gewoon geschopt wordt, maar ik laat me bijzonder graag corrigeren als ik dat verkeerd zie.

2) Ga je tegelijk vertrekken omdat een willekeurige forummer dat als optie aanvoert? Kom op nou.

Laat ik proberen de heisa die weer dreigt los te barsten om te zetten in een constructieve discussie.

Het ene forum is het andere niet. Het SCARB-forum is niet "zomaar" een forum, maar het forum van het SCARB (heeeee). Hoe leuk en gezellig het Saeghuys voor sommigen ook kan zijn, het zou niet voldoen als visitekaartje voor het SCARB. Dat er een minimale hoeveelheid regels nodig is lijkt me daarom duidelijk. Overigens zijn fora zonder enige regels bij mijn weten een grote uitzondering. Ik denk daarom dat een discussie over de noodzaak van regels weinig vruchtbaar is. Waar je het wel over kan hebben is of de regels wel goed zijn opgesteld en/of wel juist worden toegepast.

Maar helaas, zodra je regels introduceert ontkom je niet aan een zekere mate van willekeur. Kijk maar naar onze wetgeving. Al is er nog zo'n dikke pil waarin alle regeltjes minutieus beschreven staan, toch zijn er nog rechters nodig om in bij individueel probleem een uitspraak te doen. Sfeerbederf is een meer dan uitstekend voorbeeld. Uiteraard moet er worden opgetreden wanneer het echt uit de hand loopt, maar hoe je het ook probeert, het is onmogelijk een beschrijving te geven voor "sfeerbederf" die enige mate van willekeur uitsluit. Ik denk alleen dat die "enige mate van willekeur" helemaal geen probleem hoeft te zijn. Het echte probleem ontstaat wanneer mensen het idee krijgen dat ze een persoonlijke behandeling krijgen. Ik zag dat bij Dré en Schummi en ik zie dat ook bij Jack.

En dat is natuurlijk niet zo vreemd. Weinig dingen steken het rechtvaardigheidsgevoel van een mens zo, als te constateren dat er voor jou kennelijk andere regels gelden dan voor de anderen.

Tegelijkertijd is ook een moderator niets menselijks vreemd. Wanneer iemand vaak de grenzen opzoekt, zal dat ertoe leiden dat moderators deze persoon extra in de gaten houden, sneller ingrijpen en na de eerste verhitte discussies waarschijnlijk ook sneller de indruk krijgen dat er verkeerde intenties achter een posting schuilen. Op een gegeven moment zien ze de bui al hangen voordat hij is losgebarsten. Daarmee praat ik niets goed, een moderator hoort zich altijd zo neutraal mogelijk op te stellen. Maar nogmaals, ook moderators zijn maar mensen.

De moeilijkste vraag is hoe je met zoiets omgaat. Op zich begint het denk ik met wat meer begrip over en weer, maar het valt in een al verzuurde situatie bepaald niet mee om dat te bereiken.

Waar ik wel van overtuigd ben, is dat de veelbesproken geslotenheid een struikelblok vormt. Ik besef me heel goed dat moderator zijn geen fulltime functie is en dat men geen tijd heeft om avondenlang te discussiëren over alle beslissingen die er zijn genomen. Ik besef me ook dat er bij discussies over dit soort dingen een groot gevaar is van uit de hand lopen. Maar ik zie ook de schade die er wordt aangericht met het niet reageren. De kloof tussen de moderators en een groep forumleden lijkt steeds groter te worden en als je naar het verloop van dit specifieke geval kijkt zie je tussen de forumleden onderling ook al polarisatie ontstaan. En dat moeten we niet willen.

Wat doen we daaraan?
Laatst gewijzigd door Alfavaganza op vr jan 07, 2011 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

vr jan 07, 2011 17:15

Dus 4 of 5 procent post hier regelmatig wat,lijkt me niet echt veel :wink:
Mwa... dergelijke verhoudingen zijn volgens mij niet opzienbarend in forumland. Heeft er vooral mee te maken hoe vaak en hoe driftig je opruimt. En dat klinkt wat wrang is de huidige context, maar zo bedoel ik het natuurlijk niet :lol:

Maar probeer maar eens 200-400 verschillenden meningen te verenigen in iets waar iedereen tevreden mee is.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”