Goh, dat wist ik niet over de 2000-2004 TS-jes...
weer wat bijgeleerd, en lang verhaal kort, als ik ooit nog een GT koop wordt het een V6
Ehh, bijna aan jaar eerder dus: April 2002 eerste levering in NL in de 156 (Samen met de intro van het nieuwe dashbord in de 156.)De 2.0 JTS is voor het eerst in de 156 geleverd vanaf maart 2003. In de GT direct bij de introductie, dus vanaf begin 2004.
Hè wat stom, je hebt helemaal gelijk! Ik bedoelde idd 2002.Ehh, bijna aan jaar eerder dus: April 2002 eerste levering in NL in de 156 (Samen met de intro van het nieuwe dashbord in de 156.)De 2.0 JTS is voor het eerst in de 156 geleverd vanaf maart 2003. In de GT direct bij de introductie, dus vanaf begin 2004.
In de Spider een fractie later, maar de execte datum/maand daarvan weet ik niet want in de Spider zijn de TS en de JTS een tijdje naastelkaar leverbaar geweest. (de 1.8 TS, de 2.0 Ts en de 2.0 JTS dus.) In de GT dus sinds de introductie,(2004) maar dan meteen met de betere JTS versie.
Kijk je overtuigt jezelf...Bedankt allemaal.
De 1.8 vond en vindt ik inderdaad onderbemeten voor zo'n auto, 140 pk of niet.
Over de 2.0 JTS:
Als ik het goed begrijp is de strekking van het verhaal, dat het met een 2.0 JTS (introductie 2004) met het olieverbruik dus wel mee valt?
Dan nog vindt ik het wel erg storend als de motor zo veel power verliest, danwel inhoud. Volgens de gegevens van Squadra Tuning heb je in de praktijk dan nog maar 2 tot 6 pk meer dan de 1.8, maar wel 30 extra kilo's te verslepen. Ik ben geen racer, maar dat vindt ik echt doodzonde en is eigenlijk de reden dat ik de 2.0 niet zo aantrekkelijk meer vindt. Ben inderdaad wel benieuwd of dat bij nieuwere exemplaren (nieuwer dan 2004) ook het geval is, misschien kan ik een mailtje aan Squadra Tuning wagen.
De 3.2 V6 lijkt me echt een waanzinnige auto, die het beste van beide werelden combineert:
- Prachtig design
- Beer van een motor
- Prachtig geluid
- Ogenschijnlijk geen problemen met olieverbruik + vermogensverlies
Het is voor mij niet onbetaalbaar... Verbruik zal 1:7 zijn en rijd max. 300 km per week, gecombineerd snelweg en 80 k/m wegen (wel regelmatig files daar, dat wel).
Maar wil ook nog op vakantie en dergelijke en heb nog een ega om te overtuigen . We hebben en houden 2 auto's, momenteel zijn het allebei zuinige auto's. Dus als het exit 1 zuinige auto is, komt er wel iets heel anders voor in de plaats voor benzine en onderhoud... Heb al uitgerekend dat je er twee Twingo's van kan rijden per maand, heb onderhoud daar nog niet in mee kunnen nemen.
Maar ja, je rijdt wel een ECHTE auto en na 10 jaar economische auto's, zou het wel DE auto zijn. Zoals boven gezegd, het beste van beide werelden. Choices, choices...
Op deze termijn kan ik helaas nog niets besteden. Maar bedankt voor het aanbod.In juni gaat mijn 2.0 jts Imola uit de lease, misschien is dat wat voor je? Een warte uit 2007 met nog maar 70k op de teller. Schitterende Imola-uitvoering, dus met prachtig leer (de vanillekleur), xenon, 17 inch lmvelgen, parkeersensoren etc.
Ik heb de auto nu ruim drie jaar en hij bevalt perfect. Heb er in die nooit iets raars mee gehad. De tweeliter is heerlijk vlot, maar niet bloedsnel. Op papier zou ie in 8,7 naar 100 snellen, net zo snel als mijn 89-er Delta HF Turbo ( te koop trouwens ), maar die voelt wel sneller aan. Niettemin een heerlijke wagen met bruikbare kofferbak, perfecte stoelen, goede geluidsinstallatie van Bose en een schitterend uiterlijk. Maar dat wist je al...