Is Alfa Romeo beter af als onderdeel van de VAG?

Zeker weten van wel!
17%
17
Ben niet zeker maar denk van wel
27%
27
Geen idee, ik ken (nog) niet alle details
9%
9
Ben niet zeker maar denk van niet
17%
17
Absoluut niet!
23%
23
Het interesseert me niet
6%
6

Totaal aantal stemmen: 99

Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

Re: RE: Duitsers weten het zeker: VW koopt Alfa binnenkort

za jan 15, 2011 21:06

Of er nou een FIAT of een VW onder het huidje zit, mij is het om het even. Een 'echte' wordt het voor mij toch nooit meer, zo'n azijnzeiker ben ik wel. En hoe zou VW het nou nóg slechter kunnen doen dan FIAT? Die laatste heeft weliswaar Alfa Romeo destijds uit de handen van Ford gehouden (al was dat volgens mij ook niet vrijwillig), maar sindsdien heeft het ons geliefde merk weinig goeds of onderscheidends voort laten brengen in de geest van het 'echte' Alfa. De auto's waren soms wel schitterend (156 berlina, 166 pre-facelift, GT), maar per saldo was de onderscheidende techniek van weleer ver te zoeken. Een TwinSpark cilinderkop op een oud Lancia-zeeanker vind ik nou niet echt iets om wild enthousiast van te worden, om maar eens een dwarsstraat te noemen. De naar mijn mening fraaiste techniek die Alfa Romeo gesierd heeft de afgelopen 25 jaar is de JTD geweest, en het is toch een teken aan de wand als een diesel een hoogtepunt over 25 jaar is, bij een sportief georiënteerd merk.

:twisted: :twisted: :twisted:

Dit betekent niet dat ik nooit een Alfa uit het FIAT-tijdperk zal rijden, de genoemde design-hoogtepunten zullen heus ooit prima daily drivers voor me zijn, maar nooit een volwaardige vervanging van de 75.
AMEN!!!

Of VW die het over neeemt of de stekker eruit. Ik zie niet in dat het onder FIAT nog gaat werken...
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Gerrets
Guru
Guru

RE: Duitsers weten het zeker: VW koopt Alfa binnenkort

za jan 15, 2011 23:31

Duitsers kennen geen emotie zoals de italianen dat zo mooi kun plaatsen in Alfa. Kijk naar de chirocco, komt ook van italiaanse hand en dat is de eerste vw in mijn ogen waar emotie vanaf komt! Dus ben blij dat ze itadesign in 2010 overgenomen hebben! Ach en liever een vw in een jasje van Alfa dan andersom toch?? al denk ik dat de meningen daarover zullen verschillen.
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Riccardo Romeo
Advanced Member
Advanced Member

zo jan 16, 2011 17:28

Laat het merk in godsnaam in Italiaanse handen blijven....nog meer gerebadgde VW bouwdozen al la Seat en Skoda hebben we echt niet nodig. Natuurlijk heeft het merk al veel van z'n authenticiteit verloren na de overname van Fiat, maar als AR niet meer Italiaans is gaat de geest pas echt uit de fles...VW heeft trouwens geen achterwielaandrijving in het gamma en Alfa bouwt nu al beter sturende voorwielaandrijvers dus daarmee is het merk ook niet geholpen. Het wordt wel tijd voor betere designers (want de Mito en Giulietta behoren mijns inziens tot de lelijkste Alfa's aller tijden), dus als de Silva zo graag weer Alfa's wil tekenen dan moet ie maar gewoon terug komen!
'99 156 V6
'89 33 SW 1.3S
'88 75 TS
'78 GTV TS

Pericoloso
Guru
Guru

zo jan 16, 2011 23:14

@sudsprint; niet te letterlijk nemen. Ik zeg ook met alle respect, niet te gauw op de tenen getrapt graag. Ik zeg niet dat een 33 of 75 rijder geen nieuwe auto kan of zal kopen, maar wees eerlijk dat zijn
over het algemeen niet de mensen die morgen een niuewe Giulietta of 159 uit de showroom trekken. Dat zijn voor een overgroot deel leasers en niet net als wij liefhebbers door weer en wind. Voor de gemiddelde ( ik blijf maar voorzichtig nu ) nieuwkoper is de basis te smal. Weinig keuze in types, motoren, combinaties met automaten/TCT en een uitermate weinig consistent modellenbeleid hebben ervoorgezorgd dat veel van de 33, 156, 166 rijders van 10 jaar geleden hun volgende nieuwe gebakje elders vandaan hebben. In dat geval zou VW wat toe kunnen voegen wat er nu niet is: een model doorontwikkelen en actueel houden.
Valt niet te ontkennen denk ik zo. Dat terwijl er een behoorlijk aantal best terug zouden willen als Alfa de auto bood, met Alfa eigenschappen natuurlijk, die zij zoeken. Dan zijn er tenslotte over een paar jaar weer een paar mooie gebruikte te koop.
SCARB 680.
Nu: 159 SW 1750 Tbi Ti, Abarth 595 Competizione, Peu 504 cabrio.
Ooit: Alfasud 1.5, Sprint 1.5 QV, Alfasud 1.3 SC, Alfetta 1.8, Alfetta 2.0 QO, Alfetta 2.0, Giulia Super 1.3, 33 1.7 QV 16V, Spider 2.0, 156 2.0 TS, 147 1.6 TS, 166 2.5 V6.

GTV42.0
Guru Triplo
Guru Triplo

ma jan 17, 2011 02:45

Ik zie het probleem ook niet zo dat AR naar VW zou gaan. Wees eerlijk, FIAT stopt de centen liever in andere merken zoals Lancia. Alfa heeft nu een zeer smal asortiment en lopen altijd achter de feiten aan op motortechniek. Het keuze menu is te klein geworden en de GT en Brera zaten in elkaars vaarwater, de 156 bood geen ruimte en de 159 diesels hebben nooit zuinig gelopen ook al was dit wel direct de bedoeling. Komt er een 1750cc motor en evenlater komt men met het nieuw s dat de productie gaat stoppen. En meen je een 159 SW te kopen want dit LIJKT een ruime gezinsauto kom je weer bedrogen uit, de 75 en 155 boden dit nog wel. Door wanbelijd en altijd maar achter de feiten aan te lopen heeft ons geliefe merk de laatste jaren de plank compleet misgeslagen, en dan heeft men ook nog eens nu commentaar op 159! De looks zijn gewoon super goed van de Alfa's vind ik en ik denk ook niet dat dit verloren gaat als we bij VW worden ingelijfd. Maar ja wat is beter, naar VW gaan of een stille dood onder de flag van FIAT?
GTV6 3.0 DRIVES YOU 2 PASSION!!!!

Gehad.
3x 33
2x 75
1x 155
2x 146
1x Alfetta sedan 2l
1x Alfetta GTV 2l
1x 156 2001
1x GTV6 2.5liter 1985
Nu;
1x 159 SW
1x Alfetta GTV6 3l 1982

database register.
Registerleider Alfetta GT GTV(6) en Giulietta 116

Tymen QV
Full Member
Full Member

ma jan 17, 2011 10:34

Misschien kan de topicstarter er een polletje tegenaan gooien!

Ik zeg 100% Jaaa...

De restwaarde van de nieuwere Alfaas zullen dan igv beter gaan worden! :lol:
----------------

sudman1500
Advanced Member
Advanced Member

ma jan 17, 2011 11:32

Dat zijn voor een overgroot deel leasers en niet net als wij liefhebbers door weer en wind. Voor de gemiddelde ( ik blijf maar voorzichtig nu ) nieuwkoper is de basis te smal. Weinig keuze in types, motoren, combinaties met automaten/TCT en een uitermate weinig consistent modellenbeleid hebben ervoorgezorgd dat veel van de 33, 156, 166 rijders van 10 jaar geleden hun volgende nieuwe gebakje elders vandaan .
Daar heb je wel een punt. En niet alleen de rijder, maar vooral ook de werkgever is bepalend. Het is steeds moeilijker een Alfa te leasen, ivm milieuwaarden en restbedragen. Hoop echt dat ik de Giulietta erdoor krijg, maar die zit een hele klasse hoge dan alle ander compacte concurrenten.
En meen je een 159 SW te kopen want dit LIJKT een ruime gezinsauto kom je weer bedrogen uit, de 75 en 155 boden dit nog wel
Ben het met je eens dat een 159SW geen ruime stationwagen is voor een gezin, maar om nou een 75 beter geschikt te vinden :shock: . Die bood toch echt nog veel minder, alleen die kofferbakruimte al
Jeder Popel fährt 'nen Opel
Jeder Affe fährt 'nen Ford
Jeder Blödmann fährt 'nen Porsche
jeder Arsch 'nen Audi Sport
Jeder Spinner fährt 'nen Manta
jeder Dödel Jaguar
Nur Genießer fahren Alfa
und sind immer schneller da

Dinky Boy
Miniaturista

ma jan 17, 2011 12:10

Poll toegevoegd ;)

Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member

ma jan 17, 2011 13:12

Ruilhandel? Alfa ruilen tegen Scania en M.A.N.?
Vanuit Italië hoorden we dat er op de ontwikkelingsafdeling van Alfa Romeo geen overuren worden gemaakt. O ja, de Giulia gaat er zeker komen, maar verder wordt er helemaal niets klaargestoomd in de Alfa-keuken. Sergio Marchionne heeft er nooit een geheim van gemaakt dat zijn Alfa-liefde niet zo groot is, al heeft hij wel een paar keer tegengesproken dat hij Ferdinand Piëch wel wil plezieren door Alfa Romeo over te doen aan Volkswagen. Opmerkingen om de waarde van het merk te vergroten?

Onze informatiebron vertelde dat er al geruime tijd gesprekken gaande zijn tussen Turijn en Wolfsburg, zogenaamd zeer informeel. Daarbij gaat het niet bij voorbaat om de overnameprijs waarde van Alfa Romeo. Marchionne wil liever ruilen en zou de vrachtwagentak van Volkswagen (een groot belang in Scania en M.A.N.) graag willen onderbrengen bij Iveco.
Meer: LaMacchina.nl
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

savali33
Full Member
Full Member

ma jan 17, 2011 21:08

Alfa / Fiat / Lancia / Maserati / Ferrari klink 1000 maal beter dan VW / Audi / Seat / Skoda / Alfa

Jakkes snap niet dat er Alfa "liefhebbers" zijn die dit helemaal zien zitten.....
Kom op zeg we zijn toch gek op Italie en niet op de Duitse braadworst familie !
Al die passie, Italiaanse wijnen, Italiaanse delicatesssen, de sfeer, de groen,wit en rood enzenz in 1 ruk verdwenen, ipv dat staan we dan tussen de petjes en de saaie creaties van een super saai en lelijk land.
Nieuw en oud horen bij elkaar en gelukkig komt dat nog steeds uit het zelfde land ! (Kijk maar naar alle nieuwe registers)

Hou gewoon op met zeuren over de combi Fiat en Alfa en lease ipv een Polo / Golf volgend jaar eens mooie Mito / Giulietta !
Mocht de "echte" oude Alfa het niet doen kun je je dagelijks vervoer middel meenemen bij een evenement....(of net anders om :lol: )

Lamborghini en Bugatti (kijk maar naar de huidige plannen voor Bugatti) zijn hun passie ook helemaal verloren en nu is ook Alfa aan de beurt?
Alfa 33 1.7 16v QV Savali
Alfa 164 3.0 V6 24v Aut.

Exit: Alfa: 164 FL, 164 Super, 145 IE, 146 Junior, Gtv TS, Spider TS, 166 Jtd, 147 Jtd, Gtv 3.0 V6 24v L

ErwinV6

ma jan 17, 2011 21:12

Aljeblieft zeg, hoeveel passie heeft een Mito of 159 dan?

savali33
Full Member
Full Member

ma jan 17, 2011 21:17

Aljeblieft zeg, hoeveel passie heeft een Mito of 159 dan?
Alsjeblieft zeg.... hoeveel passie heeft een Golf of een Passat dan ?
Alfa 164 3.0 V6 24v Aut.

Exit: Alfa: 164 FL, 164 Super, 145 IE, 146 Junior, Gtv TS, Spider TS, 166 Jtd, 147 Jtd, Gtv 3.0 V6 24v L

savali33
Full Member
Full Member

ma jan 17, 2011 21:26

Hoe zit dat dan???? Ik begrijp het zeker nog steeds verkeerd...

Wij hebben hier een Guilia, 156, 145, 33 en een Gtv, dus als we de Guilia verkopen zijn we een stel Fiat liefhebbers ???
(liever dat dan VAG)
Alles voor 1986 behoort tot de echte Alfa liefhebbers club en wat daarna komt is.... vul zelf maar in !
Waarom dan een 155, 156, 145/146, 33, 164, 916 register?????????
Alleen goed voor het ledengeld zeker....
Alfa 164 3.0 V6 24v Aut.

ErwinV6

ma jan 17, 2011 21:35

Je moet de boel niet verdraaien, je hoort mij niet zeggen dat een moderne Alfa een Fiat is, wel dat die weinig passie heeft.
En ook niet dat een Golf of Passat passie heeft.
Kom op zet die roze bril eens af!
Ik heb inmiddels al een Alfaatje of 40 gehad, en heb er nu nog 4, maar dagelijks zit ik in een BMW net zoals veel Alfaliefhebbers dagelijks
in een 'vreemd' merk rijden.
Als Alfa nog steeds het Alfa van vroeger was zou ik er niet eens over denken, nu ben ik een erg tevreden BMW rijder.....
Ik vrees met grote vrezen dat als er niet iets zeer ingrijpends gebeurd ons merk de 105 jaar niet haalt.
Zeg nou zelf wat heeft Fiat dan echt goed gedaan met Alfa sinds het in hun bezit is?
Overigens is het geen garantie dat het een megasucces wordt als VAG het moederbedrijf wordt maar slechter kan het niet.
Laatst een interessant stukje gelezen over de vergelijking Alfa en BMW, half zeventiger jaren waren ze even groot, nu is BMW 30x of nog meer x groter en winstgevend.
Wie er de schuld van is, dat het zo slecht met 'ons' merk gaat mag ieder voor zich bepalen, maar slecht gaat het.
Maw. we hebben niets te verliezen :wink:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”