Is Alfa Romeo beter af als onderdeel van de VAG?

Zeker weten van wel!
17%
17
Ben niet zeker maar denk van wel
27%
27
Geen idee, ik ken (nog) niet alle details
9%
9
Ben niet zeker maar denk van niet
17%
17
Absoluut niet!
23%
23
Het interesseert me niet
6%
6

Totaal aantal stemmen: 99
Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Duitsers weten het zeker: VW koopt Alfa binnenkort

di jan 18, 2011 19:30

Moderne Alfa 's roesten dus evenveel als de Sudjes :lol: sjongejonge het moet niet gekker worden.
Mijn Gtv en 145 zijn inmiddels de 15 al gepasseerd dus dat zijn eigenlijk nu slopers???

Maargoed voor mij geen product van een massamoordenaar.
Italië hoorde ook bij de as. Net als Japan.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jan 18, 2011 19:32

Moderne Alfa 's roesten dus evenveel als de Sudjes :lol: sjongejonge het moet niet gekker worden.
Mijn Gtv en 145 zijn inmiddels de 15 al gepasseerd dus dat zijn eigenlijk nu slopers???

En als Benito niks in Alfa Romeo had gezien als promotiemiddel, had het de oorlog misschien niet eens overleefd.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

di jan 18, 2011 19:36

En als Benito niks in Alfa Romeo had gezien als promotiemiddel, had het de oorlog misschien niet eens overleefd.
Dus....

savali33
Full Member
Full Member

RE: Duitsers weten het zeker: VW koopt Alfa binnenkort

di jan 18, 2011 19:45

Toch is Alfa niet opgericht door een massamoordenaar.
Alfa 33 1.7 16v QV Savali
Alfa 164 3.0 V6 24v Aut.

Exit: Alfa: 164 FL, 164 Super, 145 IE, 146 Junior, Gtv TS, Spider TS, 166 Jtd, 147 Jtd, Gtv 3.0 V6 24v L

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jan 18, 2011 19:51

Dus uit principe mijd jij de autosnelweg? :lol:

Trenta3
Guru
Guru

di jan 18, 2011 19:52

Om de 4 jaar koop ik een spiksplinternieuwe Alfa Romeo van mijn zuurverdiende centjes,
enkele maanden terug mijn 159 ingeruild op een GT 8)
en nog geen moment spijt van gehad in tegendeel!
Een leder interieur zoals in de GT kom je in geen enkele Duitser tegen van dezelfde prijsklasse, alles dubbel gestikt de naden, in een bmw maar enkel!
Italiaanse passie tegen saaie duitse soberheid...neen dank u!
Als binnen 4 jaar de GT gaat vervangen worden, en Alfa zit dan bij vag...dan loop ik de deur van de Alfadealer voorbij!
(dan wordt het de opvolger van de x-type, of moest de baby Maser in dezelfde prijscategorie vallen)

Ik heb graag een auto die zich onderscheid van de grijze (duitse) lease massa, daarom heb ik een zwak voor Italiaanse wagens ook Engelse of wat er daar nog van over is!
(MG Rover is ook kapot gemaakt onder Duits bewind)

Het enige dat mij stoort aan Alfa is het beperkte gamma, waarom geen MiTo cabrio of nu al een Giulietta Sportwagon lanceren, en een mooie coupé uitbrengen op basis van de Giulietta !
Ze zijn altijd te laat, nu teren ze op het succes van de Giulietta, en binnen 2 jaar op dat van de Giulia.
Waarom geen uitgebreid gamma van kleine stadswagen tot SUV voor elk wat wils!

Voor mij liefst binnen 4 jaar een MX 5 concurrent onder de Fiatgroup [-o<
In My Garage;

'11 Alfa Romeo Spider 1750 TBI
'79 Alfa Romeo Spider 2000
'17 Abarth 595c Turismo Bicolore

marlon_ruchtie
Full Member
Full Member

di jan 18, 2011 20:55

Ik begrijp toch niet dat iedereen meent dat vw voor kwaliteit staat. Je gemiddelde VW van 15+ jaar oud gaat ook gewoon stuk, rammelt ook aan alle kanten en roest ook als een malle.

Een normaal behandeld golfje (dus niet zo'n afgejakkert apparaat) is roestiger en minder betrouwbaar dan mijn oudere "opgeleukte fiat" 164! (die mij overigens nog nooit heeft laten staan en waar geen roest aan zit!)
m.a.w.: VW is ook gewoon rommel, net zo goed als fiat/alfa/mercedes/BMW/enz./enz. Ik zie het er kwalitatief geen steek beter op worden onder VW. Als het beter word, is het op marketing vlak. En het dealernetwerk van VW zit volgens mij wat beter in elkaar.

Ben er eigenlijk wel een voorstander van dat het italiaans blijft, ookal kan ik het niet echt onderbouwen. Verstandig? Misschien niet, maar het is "gevoelsmatig" wel het beste m.i.
Alfetta 1600
SCARB: 6004

Deedrieen

di jan 18, 2011 21:28

Ik begrijp toch niet dat iedereen meent dat vw voor kwaliteit staat. Je gemiddelde VW van 15+ jaar oud gaat ook gewoon stuk, rammelt ook aan alle kanten en roest ook als een malle.

Een normaal behandeld golfje (dus niet zo'n afgejakkert apparaat) is roestiger en minder betrouwbaar dan mijn oudere "opgeleukte fiat" 164! (die mij overigens nog nooit heeft laten staan en waar geen roest aan zit!)
m.a.w.: VW is ook gewoon rommel, net zo goed als fiat/alfa/mercedes/BMW/enz./enz. Ik zie het er kwalitatief geen steek beter op worden onder VW. Als het beter word, is het op marketing vlak. En het dealernetwerk van VW zit volgens mij wat beter in elkaar.

Ben er eigenlijk wel een voorstander van dat het italiaans blijft, ookal kan ik het niet echt onderbouwen. Verstandig? Misschien niet, maar het is "gevoelsmatig" wel het beste m.i.
Jij en ik weten dit, maar zolang de gewone mens de reclame ziet van oude omaatjes die golfjes afraggen en ze nog als nieuw verkopen geloven, zal jou verhaal alleen maar gefronste gezichten opleveren en geen begrip.
Mijn mening is dan ook gewoon dat de hele afgang van het fiat emporium (dan bedoel ik alfa, lancia en in mindere mate ook fiat zelf) komt door reteslechte reclame.

VAG reclame zie je overal verschijnen, terwijl alleen fiat reclame maakt over babykleine schattige autootjes waar bijna geen winst op zit.
Als ze nu eens goede reclame maken voor alfa die goed in elkaar zit, ipv een mito die op een dak benzinevaatjes kapot schiet oid, raak je kant noch wal.

Pescina
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

di jan 18, 2011 23:04

Marchionne liet gister aan een financieel dagblad nogmaals weten dat hij helemaal klaar is met het spelletje vanuit Wolfsburg; “Verkopen? Denk je dat ik gek ben of zo? Het merk valt onder ons beheer dus het is dan ook echt van ons. We gaan in Amerika een Alfa Romeo dealernetwerk opzetten van 2000 verkooppunten. Zo’n marktintroductie zal veel impact hebben, let op m’n woorden… Ik zou ze niet eens stiekem iets willen verkopen. Het getuigt van pure arrogantie die ik toch wel typisch Duits begin te vinden. Het overkwam me in 2009 al toen ik Opel wou kopen. Ze namen me toen nooit serieus omdat ik uit Italië kwam…. Tegen de tijd dat we in de loop van dit jaar een meerderheid in Chrysler hebben zou ik best eens iets willen kopen. Dat zou een perfect moment zijn voor Fiat.”

Eindelijk zegt SM eens wat zinnigs....wat velen hier vergeten is de trots van ons Italiaantjes. Daarom denk ik ook dat ze het liever kapot zien gaan dan verkopen. Je kunt wel merken dat SM zijn opleiding in managing in het buitenland heeft gehad. En zoals beschreven...het ging al slecht voordat hij kwam, dus laten we het een kans geven. FIAT is een bedrijf met 65 miljard omzet dus moet goed komen!

Oh en de bron is van autoedizione.
Huidig geen Alfa

Alfa 33 1.3 S Blue (1989)
Alfa 146 1.4 TS
Alfa 145 1.4 TS

savali33
Full Member
Full Member

di jan 18, 2011 23:31

Dus uit principe mijd jij de autosnelweg? :lol:
Ik rij liever binnendoor :P

Alfa is net als Gucci, VAG producten net een stel Scapino schoenen.....
Alfa 164 3.0 V6 24v Aut.

Exit: Alfa: 164 FL, 164 Super, 145 IE, 146 Junior, Gtv TS, Spider TS, 166 Jtd, 147 Jtd, Gtv 3.0 V6 24v L

Riccardo Romeo
Advanced Member
Advanced Member

di jan 18, 2011 23:36

Het gaat niet om bouwkwalitiet, het gaat om cultuur, erfgoed en ziel.

Dat alles zal verloren gaan bij een overname door VW. Dan wordt Alfa net zo'n badge zonder betekenis als nu Seat en Skoda dat zijn. Skoda had een rijk verleden, maar daar is door VW op geen enkele manier naar gerefereerd. Het (enige) knappe aan de VW groep vind ik hun marketing machine, ongelooflijk knap dat ze van twee fletse en tamelijk suffe merken als Seat en Skoda verkoopsuccessen hebben gemaakt. Tegelijkertijd is dit illustratief voor hoe makkelijk de consument te foppen is en er eigenlijk ineens een stuk minder om geeft als iets maar "gunstig in de lease" zit. Niemand zou 15 jaar geleden op het spreekwoordelijke feestje zonder blikken of blozen gezegd durven hebben dat ie in een Seat of Skoda rijdt, nu is dat een geaccepteerd feit.

VW gebruikt merken om meer van hetzelfde te kunnen verkopen, de differentiatie binnen de VW groep is ver te zoeken. Als Alfa Romeo een label wordt binnen de VW groep met als enkel doel vergroting van de afzetmarkt verliest het alle trots en betekenis...
'99 156 V6
'89 33 SW 1.3S
'88 75 TS
'78 GTV TS

savali33
Full Member
Full Member

di jan 18, 2011 23:45

Waarom kan ik geen berichten verwijderen ??
Laatst gewijzigd door savali33 op di jan 18, 2011 23:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Alfa 164 3.0 V6 24v Aut.

savali33
Full Member
Full Member

di jan 18, 2011 23:45

Jij en ik weten dit, maar zolang de gewone mens de reclame ziet van oude omaatjes die golfjes afraggen en ze nog als nieuw verkopen geloven, zal jou verhaal alleen maar gefronste gezichten opleveren en geen begrip.
Mijn mening is dan ook gewoon dat de hele afgang van het fiat emporium (dan bedoel ik alfa, lancia en in mindere mate ook fiat zelf) komt door reteslechte reclame.

VAG reclame zie je overal verschijnen, terwijl alleen fiat reclame maakt over babykleine schattige autootjes waar bijna geen winst op zit.
Als ze nu eens goede reclame maken voor alfa die goed in elkaar zit, ipv een mito die op een dak benzinevaatjes kapot schiet oid, raak je kant noch wal.

Toch kijk ik liever naar Uma Thurman in een prachtige Giulietta dan naar een oud omaatje in een lelijk groen koektrommeltje :lol:

Deze 2 commercials laten precies zien voor welk type volk de auto 's gemaakt zijn, de eerste (VW) voor ouwe lullen in een sfeerloos vierkant doosje en diegene die eens iets moois en apparts wil de 2de. (Alfa)
Alfa 164 3.0 V6 24v Aut.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jan 19, 2011 08:27

Volgens mij is iedereen het er over eens dat Alfa geen kans maakt als cultuur en erfgoed verlochend worden. Naar mijn mening doet fiat dat verlochenen al 25 jaar. De kwaliteit kan je over discussieren, maar bij Fiat is het niet beter dan bij VW. Je kan je 164 wel met een golfje vergelijken, maar wees eens eerlijk en vergelijk hem met een Audi 100, die bij verkoop nieuw in dezelfde klasse zat? Vergelijk het golfje eens met de 145 en kijk eens wat er dan nog het meeste oplevert. Je zult zien dat de 2ehands prijzen elkaar niet veel ontlopen in beide voorbeelden, maar dat de onderdelen van de VAGauto's goedkoper en beter verkrijgbaar zijn.

Mensen gaan er van uit dat VAG cultuur en erfgoed van Alfa kapot zullen maken als VAG een overname zal doen. Ik denk dat VAG zelf ook wel snapt dat het geen zin heeft om een overname te doen als ze de identiteit van het merk zouden verlochenen. VAG heeft een groot marktaandeel met diverse merken. De enige manier waarop het zin heeft om er een merk bij te nemen, is als je er een stuk marktaandeel bij kan krijgen wat je met je huidige portfolio niet kan bereiken. In het geval van VAG zal dat sportief/zakelijk/RWD moeten worden, maar gericht op de markt onder de Audi quattro, Lamborghini en dergelijke. Ik noemde niet voor niets de BMW 1 en 3 serie als concurrenten waar VAG geen antwoord op heeft, maar wel graag zou hebben. Om zoiets "Duits" neer te zetten gaat geen zin hebben. Zowel Mercedes als BMW zitten al in die hoek en je kan hooguit 1/3 van die markt pakken, dus je maakt het jezelf moeilijk. Alfa is in dat opzicht gewoon ontzettend goed passend in het portfolio voor VAG. Het erfgoed is prima geschikt voor de sportieve RWD markt, je kan er een onderscheidend design op zetten zonder dat je omaatjes uit hun golfje jaagt en met de kwaliteit en design kan je je onderscheiden van de duitsers die op dit moment dat stuk markt in handen hebben. Als VAG de overname zal doen, zal het laatste wat ze doen zijn dat ze een VW met een badge van Alfa gaan maken. Dat laatste heeft Fiat de afgelopen 25 jaar wel gedaan en dat mag wel eens afgelopen zijn naar mijn mening. Of gaan die 2000 verkooppunten in de USA auto's verkopen die ook maar iets met de 105, 116 en de 164 te maken hebben? Werd de terrein-alfa geen gerebadgede Amerikaan?

VAG heeft z'n oorsprong bij diverse merken die ook voor de 2e wereldoorlog al produceerden. Ja, de Duitse autoindustrie is ook in de 2e wereldoorlog ingezet door de toenmalige regering. Als je daar nu moeilijk over gaat doen, moet je snel in een grot gaan wonen en geen vuur gebruiken, want dat is ook gebruikt om hutten en huizen plat te branden in het verleden.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jan 19, 2011 09:58

Het gaat niet om bouwkwalitiet, het gaat om cultuur, erfgoed en ziel.

Dat alles zal verloren gaan bij een overname door VW. Dan wordt Alfa net zo'n badge zonder betekenis als nu Seat en Skoda dat zijn.
Vind jij Alfa op het moment werkelijk meer dan een badge, dan? Echt? Is een MiTo zo veel anders dan een Grande Punto Abarth bijvoorbeeld?

Ik ben het wel met je eens dat VAG de absolute koning van het perceptiemanagement is. De kwaliteit is niet geweldig, en toch vinden hele volksstammen van wel. En inderdaad durven mensen nu zonder schaamrood op de kaken te zeggen dat ze Skoda rijden. Dat is een prestatie op zich, indachtig een barrel als de Favorit. Nu ben ik benieuwd of dit ook doorslaat in de andere richting, namelijk dat je een beetje meesmuilend wordt aangekeken als je bekent een Audi te rijden. Immers, je hebt dan te veel betaald voor een anders verpakte Skoda :twisted:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”