Laat maar gebeuren, heb voor een tijdje terug al VAG com aangeschaft om met de electronica te stoeien in de VAG auto's, kan ik straks ook mooi mijn nieuwe Giulia doen
Nu serieus, De mening wat de meeste hier hebben, dat het onder Fiat ook niet alles is, was eerder misschien wel zo.
Persoonlijk vindt ik het verse heden en nabije toekomst Giulia) niet verkeerd, ook doen ze (Mito, Giulietta) het nu goed in de testen en komen toch met leuke "rapportcijffers" uit de testen.
Dit dan wel onder de vlag van Fiat.
Rijdt zelf een dagelijks met 2 Volkswagens, een Passat variant en een Caddy, denk dat dat gelijk het huidige probleem aangeeft waar Alfa mee te kampen heeft.
De Alfa's zijn in vergelijk met de concurentie niet praktisch genoeg, de 159 en 166 te krap, geen bestellertje, SUV of wat dan ook in het programma, schiet Moeder Fiat hierin dan te kort en VW niet ?
Voor mijn vrouw momenteel aan het oriënteren voor wat nieuws met een A label, valt de Mito al weer af, want zegt ze wat moet ik met die lellen van deuren in de stad?
Blijft een Punto over, of de nieuwe Polo.
Voor mij dan maar iets minder passie en meer gemak, Passie stoppen we rijkelijk in mijn Oldies.
Voor wat betreft betrouwbaarheid Alfa vs VW, maakt geen biet uit, tegenwoordig wil de electronica van de VW ook wel kapot.
Zoals bijvoorbeeld de 2.0 TDI , Tandempomp bovengemiddeld vaak kapot, Verstuivers idem, krakende dashboards. (huidige generatie commonrails schijnt dan wel weer beter te zijn)
Hoor van een 159 eigenlijk minder klachten over de techniek.
Dat baart me met elkaar meer zorgen
VW en Alfa hebben beide een reputatie op gebied van techniek, VW mag wel eens met zijn kwaliteit aan het werk om het ook waar te maken (autoweek tevredenheid trofee), Alfa mag de waardering wel eens krijgen wat het verdiend.
Onder de VAG vlag heb je natuurlijk het Dealernetwerk wel gelijk op orde.