Goed zoals de meesten van jullie wel weten heb ik woensdag 22 december een ongeluk gehad. Zie topic:
http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php? ... highlight=
Goed na lang wikken en wegen overwint de emotie zoals Serge dat al schreef. Ze is gekocht op 2 februari 2002 en stamt uit 1993. Er is veel aan gedaan en het genot is groots! Vorig jaar een 1.7 I.E erin gehangen (origineel 1.4 I.E.) omdat ik na 8 jaar toch iets meer vermogen wilde. En het belangrijkste van alles de koets is hard!! Afgelopen jaar ben ik druk bezig geweest om van alles te verzamelen aan onderdelen. Ik wilde haar eens verwennen met een fatsoenlijk project. Dus het was wel even schrikken op 22 december. Maar goed we gaan verder en ze zal volledig weer de oude worden. We zijn inmiddels twee weken aan de gang. Ik wordt om me heen goed geholpen door mensen die me waar ze maar kunnen iets voor mij willen betekenen. Ik kan namelijk weinig tot niets en zeker nadat ik maandag in het ziekenhuis te horen kreeg dat ik een ruggenwervel scheef heb staan is het voor mij pas op de plaats. Ik ga af en toe eens kijken hoe het project vordert.
Wat gaat er gebeuren:
project 1:
16v remmen upgrade met.
nieuwe distributie, waterpomp en thermostaat. drijftangslagers zijn vorig jaar al vervangen. En twee gereviseerde 1.7 koppen. Verder dan dat gaat de motor niet uit elkaar omdat ik daar geen tijd voor heb.
Nieuwe radiateur
Nieuwe benzinetank
koni rood achter
schokbreker bakken achter moet een beetje gelast worden. En voorzijde bij de parafanbak moeten twee plaatjes gelast worden.
En de panhardstang wordt ook verstelbaar gemaakt.
Project 2:
achterzijde rechtrekken.
nieuwe kofferklep en achterpaneel
twee nieuwe armaturen
nieuwe acherbumper
Project 3:
Volledige spuitbeurt.
daarvoor moet er nog een andere bestuurdersdeur in en het spatscherm rechtsvoor moet vervangen worden. voorzijde komt ook een nieuwe bumper
Wat hebben we nodig voor dit project:
2x revisieset 16v Lucas klauwen
klauwen gestraald en hittebestendig geverfd. (met dank aan luc33)
Goodridge staal omvlochten remleidingen en Ferodo's DS 2500
Radiateur
de 1.4 radiateurbalk maakt plaats voor een 1.7 balk met stabilisator stang (met dank aan sprint 88 )
distributie set
Thermostaat en waterpomp
gereviseerde 1.7 koppen
Bougiekabels (met dank aan Bas de Jonge)
Bougies 4x
Pakkingset motor en 2 x koppakking
Goed week 1:
Er wordt alleen s'avonds aan gewerkt. De motor ligt eruit en en het blok is kaal gemaakt en schoongemaakt. Wat een bende verzamelt zich op zo'n blok.
Motorsteun vervangen
Week 2: weinig kunnen doen
de koppen en de distributie zitten er al weer op. Verder zijn er wat plekken bijgewerkt in de motorruimte.
En alle armaturen zijn voorzien van een nieuwe kit rand zodat er geen vocht meer in de lampen komt.
en de nieuwe bumper is in elkaar gezet. en in het stuk op onderstaande foto moet een nieuwe plaat ingelast worden
Tot zover, voor nu.